SofaKingFresh Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Jasså... Får jeg bot nå, så blir jeg mektig irritert... Kjører konstant med tåke og hovedlys nå, fordi venstre hovedlyset mitt har gått til helvete. Det er da vel bedre å møte en bil med tåkelys, enn ikke noe lys inn mot midtstripa? Har forresten ny hovedlykt på vei og time hos Sulland, men får jeg bot. DA! Jeg kjørte sånn en stund, og ble stoppet for å bruke den "mixen" av lys, men forklarte pent til de at jeg veit det ikke er lov, men det er vel bedre å møte tåkelys som viser at det er en bil, og ikke bare 1 hovedlys, slik at det ser ut som en mopedist? Kan jo være livsfarlig om en bil skal ta forbikjøring, og tror det er en moped i møte, men så er det en bil som mangler sitt venstrelys. Jeg venta på ny pære, og kjørte sånn i mellomtiden. Det var i orden for de det Så lenge jeg ikke kjørte sånn etter jeg fikk ny pære! Men nå fungerer ikke tåkelysene mine, så null stress
Ostnes Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Det som er enda verre enn biler med hovedlys og grøftelys på våte, mørke veier er biler med ettermontert evt. feiljusterte xenonlys, gjerne også i grøftelysa.. Var nær å kjøre på en fotgjenger pga. en slik dust.. Når grøftelys absolutt MÅ være tent hele tiden kan de like gjærne tre en refleksvest over passasjersetet sitt for å hilse på alle andre komabilister..
Sjøbuse Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 10 000.- i bot og miste lappen i 5 år er grei straff for å kjøre med nærlys og grøftlys.
Mexos Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Det som er enda verre enn biler med hovedlys og grøftelys på våte, mørke veier er biler med ettermontert evt. feiljusterte xenonlys, gjerne også i grøftelysa.. Var nær å kjøre på en fotgjenger pga. en slik dust.. Når grøftelys absolutt MÅ være tent hele tiden kan de like gjærne tre en refleksvest over passasjersetet sitt for å hilse på alle andre komabilister.. Enig der. Ettermontert Xenon er et helvette, spesielt i tåkelysene!
Spiff Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 blir dere blendet av spredere??? Ja, spesielt når asvalten er våt... I tillegg så ser det bare teit ut med spredere på.. Det var kuult på 90 tallet. oj, viste ikke at vi var på 90 tallet enda!
Larsinnj Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 10 000.- i bot og miste lappen i 5 år er grei straff for å kjøre med nærlys og grøftlys. Håper du kødder nå? Har ikke grøftlys på noen av bilene mine, så er relativt trygg der da.
hagenisse Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Tåkelys er for tullinger, ordentlige biler har luftekanaler til bremsene!
BMWPower. Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Enda en av idiot Norges regler. Har aldri hatt noe imot folk som kjører med lysene sånn, problemet er at det er så mange sutre folk her i landet som klager å sutrer over alt. Snart er det ikke lov til noen ting her lenger, er kansje sånn noen vil ha det.
benger Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Fader på tide. Værste er store suver med xenon og tåkelys samtidig. Tåkelysene er jo i samme høyde med kjørelysene på vanlige biler. Tenker da på f.eks Q7, X5, ML osv. Blender jeg til dem, får jeg som regel bare fjernlys tilbake midt i trynet. Og nei, det er ikke tøft å kjøre med park/kurvelys døgnet rundt. Jeg kjører med tåkelys/park på dagtid for å spare på xenonpærene. Men tåkelysene mine er integrert i hovedlampa, så da ser det jo "normalt" ut og:) Ikke for å henge ut noen her inne, men ser stadig nyere BMW'er med org. angel eyes og yngre sjåfører. Div 1 serier, 3 serier og E60'er. Disse kjører med AE/park nonstop døgnet rundt uansett hvor dårlig sikt det er... voks opp!
S.Arnesen Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Tåkelys er for tullinger, ordentlige biler har luftekanaler til bremsene! Har du ikke sett e46 m3 fanger da, skikkelige biler har begge delene hehe Blir litt vanskelig å forklare csl men Selv har jeg aldri klart å bli blendet av nær og tåkelys... Sjøbuse og jeg kjørte igjennom kontroll for en times tid siden, begge med ae og grøftelys. Ingen reaksjon ifra polisen. Den tredje kontrollen jeg har sett i dag, men tror ikke de ser etter lys kombinasjoner her i området...
Torbjørn H Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Tåkelys er for tullinger, ordentlige biler har luftekanaler til bremsene! Har du ikke sett e46 m3 fanger da, skikkelige biler har begge delene Slikt er jo standard på e36 316i også
hagenisse Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Har du ikke sett e46 m3 fanger da, skikkelige biler har begge delene hehe Blir litt vanskelig å forklare csl men . CSL og ZxM ja.. Sier vel mest om E46 M3?
GeirAndre Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Har du ikke sett e46 m3 fanger da, skikkelige biler har begge delene hehe Blir litt vanskelig å forklare csl men . CSL og ZxM ja.. Sier vel mest om E46 M3? hehe.. har ikke grøftelys på e30 mi nå, har ikke tenkt å sette det i heller.. forbli cooler der, har hatt e34 og e32 med grøftelys og da brukte jeg det hele tia... på e32 så skrudde tåkelyset seg bare av når du bruker fjernlys.. smart det, slipper å bli blenda rett foran bilen:)
S.Arnesen Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 Sier vel mest om E46 M3? Eller ditt syn på ordetlig bil.. hehe
Odd-M Skrevet November 4, 2009 Skrevet November 4, 2009 På tide. I mørket, særlig ved våt vegbane, og over bakketopper blender grøftelysene svært mye. Når jeg møter biler med både grøftelys og hovedlys så får de smake 2x Hella Rally 3000. Hvis de tar seg retten til å bruke 2 ekstra lys, så gjør jeg også det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå