Gå til innhold

Vinterlagrer du bilen din/én av bilene dine?  

139 stemmer

1. 1. Vinterlagrer du bilen din/én av bilene dine?

• Ja
      82
    • Nei
      57

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
  Yngvejos skrev:
Det er egentlig en skam, siden e30 er noe av det morsomste man kan kjøre på glatta. (Noen som vil bytte e34 touring i e30 touring? :P)

Eg har ein E30 Touring 320i, kunne gjerne tenkt meg E34 igjen 8)

Skrevet

Veldig overraskende at 60 % ikke bruker den om vinteren da de fleste har forhholdsvis vanlige "helårsbiler". Jeg tror at det førs og fremst er de som lagrer bilen som svarer på denne tråden, jeg vil tro at ikke mer enn 10-20% setter den bort om vinteren.

Skrevet
  Dr_S skrev:
  NA skrev:
10 poeng til Dr_S :D Akkurat det bedritene saltet som ødelegger hele morroa med vinteren :evil: La det snø å la veiene fryse til med en god issåle så kan vi sko våre kjære biler med ordentlige piggdekk.

Ja, det hadde jo funka hvis vi hadde hatt kompetente nok sjåfører der ute. Av og til tror jeg nesten noen sjåfører skulle latt bilen sin gå på skinner, så de ikke drar av....

Yess, er nok av folk som kunne fint levert fra seg bil og lappen :wink:

Kan beg. å lure hva som skjer, eller evnt. ikke skjer i hodet på folk i trafikken..

Skrevet

Jeg har en RUSTFRI 1976 Toyota Corolla KE30 Deluxe som jeg satt bak huset under trekk i begynnelsen av Oktober. Denne har aldri vært rustsveiset (ser hvertfall ingen antydning til dette), og jeg ser ingen grunn til å utsette den for vegsalt. Hadde faktisk et mareritt om "stålorm" i natt, hvor piperenser-liknende insekter borret hull i bilen :( Haha! Har heller ikke vinterdekk til denne, så tror nok ikke det blir sanndrømt.

E30'n står i garasjen men blir brukt av og til. Jeg kjørte den mye i fjor vinter, det angret jeg sterkt når det ble pusset rust på den i sommer.

Begge står forøvrig i Kongsberg, så jeg har ingen bil for øyeblikket. Bor i Gjøvik, men helt i sentrum så har ikke noe stort behov for bil heldigvis. Gleder meg allerede til å ta ut igjen Corolla'en fra dvalen.

Skrevet

BMW'en ble kjøpt for to uker siden og skal brukes som vinterbil/helårsbil. Hadde den på oljebehandling i går da det er en bil jeg håper jeg kan ha i mange år, og den blir vasket hver uke vinteren igjennom..

Nissan 200sx'en derimot står i garasje, men kjøres noen koseturer på tørre dager på også på vinteren.

Skrevet
  Kjell Z3 skrev:
Veldig overraskende at 60 % ikke bruker den om vinteren da de fleste har forhholdsvis vanlige "helårsbiler". Jeg tror at det førs og fremst er de som lagrer bilen som svarer på denne tråden, jeg vil tro at ikke mer enn 10-20% setter den bort om vinteren.

Ja, det tror jeg og mtp. 1300 visninger og kun 120 stemmer.

Skrevet

Vi har to bruksbiler og begge brukes året rundt.

Har tross alt kjøpt de får å forflytte oss, BMW er det fordi det ikke skader å forflytte seg på business clas! ;)

Skrevet

Nå driver jeg jo fortsatt å bygger bilen, men kan love at den ikke skal se snø og salt de neste vinterene. Det har jeg en 2009 Volvo V50 til ;)

Skrevet

Stakkars BMW'n min står ute med snø på å fryser :cry:

Nei, men kan jo ikke gå over alt heller.

Skulle bare hat 2 biler :wink:

Ingen rust fra forrige vinter, så den skal nok overleve i år også.

Den får noen grundige vask nå for å i det minste prøve å gjøre noe godt igjen for all torturen. :)

Skrevet

Min ble parkert i seint i Mai, og har stått siden den tid, liker ikke at lakken blir utsatt for sollys..

Eller, så kan det ha noe med store elektriske problem å gjøre..

Har stått på verksted i 2mnd nå, jeg klarer ikke fikse på slikt selv.. (ingen gnist, har bytta det meste som er å bytte, sikkert brente ledninger)

Men, om jeg/de får den igang igjen, blir den brukt som vinterbil, og sommerbil, og sikkert vinterbil etter der igjen også.. Året etter der satser jeg på å ha såpass god økonomi at bilen får stå inne til vinteren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...