Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med disse skivene? Jeg registrerer at det er en betydelig prisforskjell fra den originale skiven til Zimmermann sine.

Skrevet

Knall gode etter mine erfaringer. Men bekjente har opplevd sprekk etter kort tid. Så er vel litt variabelt mtp kvaliteten. Jeg tenker da på hullborede å slissede Zimmermann skiver.

Skrevet
Er det noen her som har erfaringer med disse skivene? Jeg registrerer at det er en betydelig prisforskjell fra den originale skiven til Zimmermann sine.

Jeg har Zimmermann borra og slissa skiver både framme og bak på e30en.

De ble montert (de forran) dagen før jeg reiste til Nürburgring i fjor og fikk en hard innkjøring med daglig koking i en uke.

Har brukt dem i et år etterpå uten en eneste sprekke eller unaturlig slitasje.

Anbefales!

Skrevet

Det høres bra ut :) Tror jeg må bytte alle skivene, for jeg sitter og rugger litt når jeg bremser i lav fart :wink:

Skrevet

høres bra ut, har vurdert disse selv til m5en. ser på det svenske e34m5 forumet at di har bare gode erfaringer med di di også.

Skrevet

Trenger jeg spesielle klosser til disse skivene? Jeg ser Schmiedmann anbefaler klossene til Zimmermann. Er det kun slitestyrken som vil variere fra uoriginale klosser til demer kostbare varientene?

Skrevet
Trenger jeg spesielle klosser til disse skivene? Jeg ser Schmiedmann anbefaler klossene til Zimmermann. Er det kun slitestyrken som vil variere fra uoriginale klosser til demer kostbare varientene?

Jeg brukte Zimmermanns egne klosser på deres Formula-z skiver, flytende skiver. Det varte i 2 dager på Nürburgring til det rista så fælt at jeg trodde dashbordet skulle hoppe ut. Klossene la igjen flekker av belegg på skivene. Hvordan de ville ha oppført seg på kun vanlig kjøring vet jeg ikke..

Neste blir EBC yellowstuff klosser for å se om de rensker skivene bedre.

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg fikk høre fra en kar på bimmerforums i går at Zimmermann var plaget med at skivene skrakk mellom hullene. Er det noen her som har erfart noe lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...