Gå til innhold

Ett innblikk i det norske råne-miljøet?


JonasD
 Share

Anbefalte innlegg

Har rånere som skriker ut av vinduet i 20 km/t noen gang faktisk vært suksessfulle med å få napp? Bare av ren nysgjerrighet så lurer jeg på om noen faktisk går på den.

Funker bra det, men man må spinne ikke skrike :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oslogutt, og jeg elsker faktisk å råne et par timer om sjansen byr seg, råner en del på Fagernes i Valdres og det miljøet opplever jeg som hyggelig, var oppe der i vinter bak rattet på en Opel Senator B og kom i prat med mange hyggelige rånere. Utelivet der sånn er tilpasset råningen og synes det så ut som om råning var vel akseptert.

Rånere hilste på meg da vi passerte hverandre på stripa osv.

Vil ikke si at råning er så galt, men jeg er av den typen som går litt lei etter et par timer.

I Oslo og Follo området har man snekret sammen "streetmeets" så og si hver helg og vi kjører kolonne fra sted til sted. Politiet liker derimot ikke "råningen" og rånere i det heletatt og gjør alt de kan for å få oss til å slutte, og etter hver helg skriver de ting i lokalavisa som er negativt, uten at lokalbefolkning bryr seg noe særlig om oss ellers. I starten var det mye bråk om det, men vi har tilpasset oss og drar til øde plasser hvor vi kan være uten å plage noen. Dessverre har vi nå i det siste blitt jaget bort fra stedene, hvor vi kun står samlet og prater bil.

Til Just-Turbodiesel/BMW-745iA sin store fortvilelse er jeg oslogutt, men heldigvis for han elsker jeg gamle biler, også merce diesel som spyr ut svartrøyk og høres ut som en traktor.

En annen ting er at jeg synes det er litt gøy å drite seg ut/bli ledd av når jeg er ute å kjører... :lol:

Skal forresten opp til Valdres i uke 29 med BMWn og da skal det rånes til pedaler og girkule ikke har mer gummi og lær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rånere som skriker ut av vinduet i 20 km/t noen gang faktisk vært suksessfulle med å få napp? Bare av ren nysgjerrighet så lurer jeg på om noen faktisk går på den.

Jo, så lenge damene er med i bilen og får være en del av morsomhetene mens fløyten holdes inne på 14runden i rundkjøringen.. Nå er det en stund siden jeg har vært med på noe slikt, så hvor vidt det fungerer på de over 19, vites ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, kanskje jeg som blir gammeldags allerede i en alder av 22.

Men fy flate, ser ikkeno kult i å kjøre rundt å rundt..

-Finner det mer gøy å ha bilen parkert, dønn strøken og helt ren.. :D

:lol:

Jeg finner det gøyere å bare kjøre for kjøreturens skyld, og møte bilvenner som blir med på kjøring :) Ikkeno er herligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, synes lix det er morsommere å gnikke på bilen så den blir speilblank :D

Men så må bilen straffes etterpå for at den skal bli skitten og ripete igjen før neste poleringsøkt. ;)

Å subbe rundt i dårlige bygater i 20 km/t liker hverken jeg eller bilen min, men en frisk kjøretur på landeveien eller helst en tur på bane er ikke å forakte.

Bilen skal brukes for det den er verdt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
mange kompiser på denne filmen, nydelig med turing og råning..litt negativt bilde de lagde ja, kjenner mange av de i filmen..

Rånebertene i Telemark er SÅ strøkne, ikke mange steder de kommer kjørende i laurel eller 240 uten fjærer og har stilen, hehe..de kunne jo filmet dem når de først var i gang med titties-filming.

Syns det er meget bra at oslofolk får juling jeg, synd det ikke er mer utbredt.. hadde de kanskje blitt litt mer intelligente.. de er jo totalt smakløse og må få inn litt med teskje i blant, makan til arrogante og arbeidsskye folk!

Men men, hva skal man forvente av oslofolket som har hatt en vond oppvekst i 99% av tilfellene..

Var forøvrig på treffet, alltid like gøy hva du har klipt inn i filmen.. hvorfor kunne de ikke filmet absolutt ALT utenom det de har i denne? var mye tøft de kunne filmet den kvelden, men som ikke bli det.

Forøvrig er det INGEN tvil om at gammel volvo er mye tøffere enn bmw hvis det er bensin vi snakkar om.

MEN kan legge til at den strøkneste rypa i HELE Telemark uten tvil, kjører BMW, ikke nok med at det er en nydelig e28 524td, men den er senka og har fine hjul og er HELT strøken! Da snakker vi dame!

Jeg er råner(i Notodden og Bø) :) Lagde film selv denne kvelden, her er mitt bidrag:

På 2:50 ser jeg faktisk gamle E46 Coupe`n min kommer kjørende gjennom bø også ;P med xenon tålelys bak en merce ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...