Gå til innhold

Mine biler :: Ny bil, E91 320i Lemans blå 8/11-18 side 11 ::


 Share

Anbefalte innlegg

Planer for bilen har jeg ikke lagt spesielt enda, da jeg ikke får hentet bilen før torsdag til uka. Var skeptisk til sorte felger, men disse er 17" og vintersettet. Sommersettet har jeg ikke sett eller hørt noe om enda, skal se om jeg får selger til å sende meg et bilde på mail med litt info om dim.

Ellers er dette en 118d 122hk, M-sport med M-understell, sportsstoler, sort taktrekk, M-skinnratt og M-skinn girstang.

Første plan er datatrim som jeg utfører selv i starten av mai, nye effekter blir da 150hk. Tror dette vil passe bilen bra.

Hva synes folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene på bildet var ikke helt min smak, men om det er vinterfelger er det jo ikke sååå farlig. :)

Baklyktene er noe jeg normalt ikke liker, men til den fargen ble de faktisk litt tøffe. :)

Uansett, gratulerer med kjøp! Håper du blir fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene på bildet var ikke helt min smak, men om det er vinterfelger er det jo ikke sååå farlig. :)

Baklyktene er noe jeg normalt ikke liker, men til den fargen ble de faktisk litt tøffe. :)

Uansett, gratulerer med kjøp! Håper du blir fornøyd.

Er helt enig med deg, var skeptisk til både felgene og baklyktene, men ble mye lettere da de som sagt er vinterhjula, baklyktene liker jeg mer og mer når jeg ser på bilen. Trodde først de ble litt overkill og jalla. Får se de bedre når bilen er hentet og sett de live og i bruk. Eksosen vil jeg også skifte etterhvert, lyst på dobbelt rør chrom, enkelt rør ser litt puslete ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen kommet, idag skal bilen hentes. Gledes som en liten unge på juleaften. Far min fikk gleden av å hente bilen igår og kjøre den til Trøndelag. Han var meget glad jeg fikk selger til å legge på vinterhjula igjen før han dro, møtte tett snødriv over beitostølen. Så da må jeg nok legge på sommerhjula igjen før det taes nye bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrslista:

Type code UG31

Type 118D UL (EUR)

Dev. series E87 ()

Line 1

Body type SH

Steering LL

Door count 5

Engine M47/T2

Cubical capacity 2.00

Power 90

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour SPARKLING GRAPHITE METALLIC (A22)

Upholstery STOFF/SENSATEC FLASHPOINT/SCHWARZ (GCSW)

Prod. date 2006-05-08

Order options

200 DIESEL PARTICLE FILTER

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

321 EXTERIOR PARTS IN BODY COLOR

337 M SPORT PACKAGE

339 SATIN CHROME

354 GREEN STRIPE WINDSCREEN

4MG INT. TRIM FIN. ALU GLACIER SILVER

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

442 CUPHOLDER

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

520 FOGLIGHTS

521 RAIN SENSOR

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

662 RADIO BMW BUSINESS CD

7AX ADVANTAGE PACKAGE I.C.W. M SPORTS PACK.

704 M SPORT SUSPENSION

710 M LEATHER STEERING WHEEL

715 M AERODYNAMICS PACKAGE

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

8SP COP CONTROL

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 ON-BOARD DOCUMENTATION

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er motoren oppfrisket fra 122hk til nye 150hk/340nm og skal si det kjennes god forskjell :) Testet forbruket da jeg var på GS Treffet i Trondheim tidligere helg, forbruket lå på 0,47 på mila. Kanskje ikke så stor forskjell der kontra originalt men den brukte ikke akkurat mye da heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vurderer å bytte sommerhjula da de egentlig har feil innpress, passer E92 dvs ET34. Men får se, de subber litt bak ved aktiv kjøring og ballast baki. Mulig jeg går ned fra 255 til 245 bakdekk istedet-

- Bytte høyttalere til Alpina kit som passer bilen

- Bytte frontlykter til nye mørke med led AE

- Bytte antenne til kortere pisk

- Bytte sideblink til sorte

- Bytte nyrer til enten helt sorte eller med krom

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte dekk vil nok hjelpe litt, men ettersom innpresset er såpass "lavt" vil du nok fortsatt slite litt. Tror jeg ville begynt å jakte etter nye hjul. GS har jo tilbud på Raptor i 18" nå som jeg selv vurderer, men om du hadde kommet over et sett med pent brukte originale M-sport-felger i 17" eller 18" hadde jo det også fungert. :)

Ellers virker jo planene greie ut. Hadde selv tenkt å montere Alpine-anlegget, men tror jeg kommer til å ettermontere Harman/Kardon/Logic 7 nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte dekk vil nok hjelpe litt, men ettersom innpresset er såpass "lavt" vil du nok fortsatt slite litt. Tror jeg ville begynt å jakte etter nye hjul. GS har jo tilbud på Raptor i 18" nå som jeg selv vurderer, men om du hadde kommet over et sett med pent brukte originale M-sport-felger i 17" eller 18" hadde jo det også fungert. :)

Ellers virker jo planene greie ut. Hadde selv tenkt å montere Alpine-anlegget, men tror jeg kommer til å ettermontere Harman/Kardon/Logic 7 nå heller.

Har studert og siklet på de GS raptor jeg å, de kler bilen godt. Og har da mest lyst på 18", prisen er ikke noe å si på heller, men passer ikke budsjett enda da jeg holder på med oppussing av kjeller. Men vi får se om planene kommer iboks før vinteren iforhold til bimmer'n.

Harman/Kardon/Logic7 høres litt mere kostbart og litt mere jobb eller tar jeg feil? Har du forresten link til noen som har slikt utstyr i pakkepris eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant litt mere info om felgene som står på bilen nå, de er bmw styling 188 V-Speiche, foran er det 8x17 med 225/45-17 et 34 og bak er det 8,5x17 med 255/40-17 et 37. Standard et på E87 er 42.

Hvor mye er slike felger verdt brukt egentlig? Felgene er hele og pene, ingen riper og ikke kantkjørte! Må ha nye bakdekk dog. Aner ikke hva disse ligger i nye engang, annet enn at jeg vet bmw felger er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harman/Kardon/Logic7 høres litt mere kostbart og litt mere jobb eller tar jeg feil? Har du forresten link til noen som har slikt utstyr i pakkepris eller?

Tja, det ligger litt rundtom på bruktmarkedet av dette, så det blir ikke så veldig mye dyrere, men litt blir det jo. Alpine-kitet er jo en offisiell ettermontering, så der er alt plug&play, mens ved ettermontering av andre systemer må man lage ledningsnett, finne riktige kontakter og slikt, så det er noe mer tungvindt. Selve installeringen derimot er ganske lik.

Du vil nok ikke finne noen som selger pakker med slikt med mindre noen selger komplette sett på eBay e.l. Da må man nok over på uoriginale sett som er laget for bilen, men det er ikke noe jeg har interesse for.

Fant litt mere info om felgene som står på bilen nå, de er bmw styling 188 V-Speiche, foran er det 8x17 med 225/45-17 et 34 og bak er det 8,5x17 med 255/40-17 et 37. Standard et på E87 er 42.

Hvor mye er slike felger verdt brukt egentlig? Felgene er hele og pene, ingen riper og ikke kantkjørte! Må ha nye bakdekk dog. Aner ikke hva disse ligger i nye engang, annet enn at jeg vet bmw felger er dyrt.

Selv om 1-serien er oppgitt med ET42 som standard er den mest glad i felger med innpress opp mot, og gjerne over 50. Spesielt om man skal litt opp i størrelse. Dette gjør at det ikke er så veldig lett å finne felger dessverre, spesielt ikke om man vil ha originale.

Selv om felgene er dyre i innkjøp er de nok dessverre ikke verdt stort på bruktmarkedet. Det blir litt som med fangere, en standardfanger og M-fanger koster ca. det samme fra BMW. Mens en M-fanger er verdt litt penger brukt får man knapt gitt bort en standardfanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Torbjørn E39 changed the title to Mine biler :: Ny bil (audi denne gangen) side 10 ::

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...