Padrino Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 Hei. Fikk mangel på slik tekst på frontruta da jeg var på EU-kontroll. Jeg lurer på hvilke regler dem går etter her. Ser nok så mange som har slik her i byen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 At mange har det gjør det vel ikke mer lovlig? Uten at jeg orker sjekke, så mener jeg det står at det ikke er lov med noe påklisteret på de fremre rutene. Jeg kan dog ikke helt se problemet med slik tekst - ingenting interessant å se der oppe, og har man nede solskjermene (som det vel er et krav at man skal ha) - så vil jo de blokkere mer.. Men... streetdrifters? Det er nesten like komisk som disse gjøkene her i bygda som kjører rundt med "HOKKSUND" øverst. Heia, heia... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 Slår ikke den nissan primeraen her i Sarpsborg som har driftking i frontruta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 Slår ikke den nissan primeraen her i Sarpsborg som har driftking i frontruta Den er så nydelig stygg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet November 13, 2009 Share Skrevet November 13, 2009 Mener kravet er 80% visibilitet og det skulle du jo ha Heller ingen ting i "siktelinje" som hindrer utsyn. Flytt streameren bak da vel P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breitling Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Hagenisse har rett i at det ikke er lov med noenting påklistret/lakkert på frontruten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 har merke i ruta på opelen min. ble stoppet av politi for noen år siden. de syns bilen så ulovlig ut. fikk merknad på orginalt eksosrør. orginale baklys merket i ruta og litt mer. totalt 8 ting og det meste er orginalt. fikk da visning på BT. gikk rett gjennom med merket i ruta. han kontroløren sa : I teorien er det ulovlig. men du skal vel ikke på fly jakt? sure polisen klaget til og med på det lille firkanta merket helt øverst i hjørnet på passasjer siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 § 31-1. Generelt om vindu 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Kanter som fører eller passasjerer kan komme i kontakt med skal være slik utført eller beskyttet at unødig fare unngås. Kilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr4nk Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Hadde gamlebilen på NAF test, og da kom den tilbake med et "hei-jeg -stod-naf-testen-klistremerke" nederst på venstre innsideside av frontruta. Skulle tro de kunne reglene på NAF da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Onkel sto utenfor hos meg med tre splitter nye leasingbiler. En sort Touran å to A4 stv, grå og sølv, og alle tre bilene var bekke mørk! Siden mobilkameraet mitt er udugelig ble det ikke gode bilder. Kan garantere at disse hadde vært stoppet hvis det hadde vært ungdommer i dem. Solskjermen nedslått er vel ikke gjennomsiktelig, så hva klager de på? Jeg ble stoppet på ESSOEN på Høvik av en kjent størrelse i Sandvika distriktet. Mente jeg hadde ulovlige doble framlys på min Dodge. For mange lux, mente luringen. Orginalt på min sa jeg, men han mente lysene kom fra en nyere facelift. Etter endel fram og tilbake hvor jeg nektet for å ha modifisert Ramen ville han ha meg til å tilstå høy hastighet. Lang diskusjon etter bestemte han seg for å sende Ramen til tilsynet og fulgte etter meg hjem, men jeg hørte ikke noe mer fra BT. Fjærn oppførsel syntes jeg. Tidsbruken hans på meg tilsa vel at det hadde vært en dag med nada viktige ting å gjøre og da måtte vel noe konstrueres. Ble stoppet ett par dager senere på natten og da var det igjen farten de ville prate om. Jeg sa da at dere kan se bak inne i bilen min å bli ferdig. Det ville de og saumfarte bilen mens de pratet om at jeg hadde kjørt fort og at de hadde målt meg. Til slutt sa jeg at vi måtte sjekke hjul dimensjonen da jeg hadde holdt grensen dønn. Får vel kalle inn bilen til spedometertest da? Da var de ferdige med å se inn i bilen og de gikk rett inn i maja å kjørte videre uten et hade engang. Voksent. Er sikkert ofte kjedelig når de ikke finner knark eller er så heldigge å få ett avstikk i løpet av en vakt. Tror ikke så mange gidder å prøve på det mer uten å være høy på noe å samtidig være ute på prøve. Men når det er sakt så kjører men pent og har kjøyregreiene i orden, blir man skjeldent stoppet p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Slår ikke den nissan primeraen her i Sarpsborg som har driftking i frontruta Den er så nydelig stygg. Har driftebiler her på sunnmøre også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet November 14, 2009 Share Skrevet November 14, 2009 Men... streetdrifters? Det er nesten like komisk som disse gjøkene her i bygda som kjører rundt med "HOKKSUND" øverst. Heia, heia... Hmmm, nå forstår jeg ikke.. Mener du at det ikke er tøft??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå