Gå til innhold

Hvor er org. oljefilter billigst?

Yeah_dude
 Share

Anbefalte innlegg

Så du skal ha billigst mulig(uorginalt) filter, men ikke biltema? Hvorfor skulle det være noe bedre? Det høres kanskje bedre ut med MANN på esken enn biltema.. Selv om innholdet er mye det samme..

Det kan være stor forskjell på originalfilter, gode uoriginalefilter og biltemafilter. ;)

Da jeg kjøpte 520en min tok jeg oljeskift med nytt filter. Denne bilen har innsatsfilter, og det som sto i var et biltemafilter.

Nesten all innmaten i filteret var borte. Og det var masse filterbiter i oljen jeg tappet av.

Jeg har ivertfall ikke våget å kjøpe biltemafilter etter dette synet.

Mahle og originale BMW filter har ikke gitt dette resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originalt oljefilter koster ikke mer enn 150 kroner eller noe sånt, det er jo en piss i havet utgift i bilsammenheng.

Syns også det var litt rart. Her har trådstarter funnet ett filter til 140kr, også leter han fortsatt etter billigere alternativ, men ikke biltema? Sier seg jo selv at det ikke går. Kan da ikke være så viktig å spare 10kr på å finne det billigere ett annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur poenge til tråstarter var å finne ut hvor man får tak i bra oiljefilter, og hva andre bruker på sine biler.

Ikke å prøve å spare 10 kroner.

Fyrn har bare ordlakt seg litt feil.

Hele poenge med forumet er å utveksle erfaringer. ikke å sitte å rakke ned på andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke det er så farlig å bruke biltemafilter , sørg bare for å skifte det ofte, men da blir det jo ikke noe å spare alikevel

Jeg kjørte ca 70000km med biltema fullsyntetisk 5w50 olje og filter...Byttet dette hver 8-10000km, hadde aldri noen problemer. Alltid jevn og fin gange uansett kjøring og ikke antydning til tikking/ventilstøy... Ikke noen problemer med filter heller..

Men gidd ikke noe biltemadebatt nå.. Prisene på mahle/bosch/febi bilstein/knecht/mann etc vs orginal bmw er jo ganske like..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, forventet ikke såpass useriøse svar her, jeg spurte jo bare etter hvor man kan få kjøpt et bra oljefilter billigst mulig.

Jeg spørte etter originalt filter på mekonomen og fikk noe som het Mahle filter, kosta 141. Er dette et av de bra filterene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...