Robin L Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 hei. hvordan kan jeg sjekke om jeg har diffbrems på bilen? eller er det sperre det er isåfall? dette gjelder en 1994 mod e38. bilen har ikke acs. bilen tar seg ihvertfall sykt godt fram på vinteren!
Eivinos Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 stå på grusen, eller asfalt! også legg sving på hjulene også prøv og spinn en runding! glepper den lett på begge og slenger rundt er det nok sperre. Hvis ikke så vil den som oftest bare slure på det innerste hjulet i svingen;)
Turbo-Tommy Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Løft opp bilen bak og snurr på hjulene. Går de samme vei, så er det brems, går de hver sin vei så er det åpen diff. Er brems det heter, siden sperr er 100% altså sveist etc.
hagenisse Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Løft opp bilen bak og snurr på hjulene. Går de samme vei, så er det brems, går de hver sin vei så er det åpen diff. En torsendiff (slik som z3 coupe 2.8 har) oppfører seg som en åpen diff i den testen.
NeonMuffler Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 nå er jo dette snakk om en E38, og de kom vel aldri med thorsendiff
halsen89 Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 er thorsendiff på e39 da, for den spinner glatt på beggehjula når man spinner rundinger, men løfter opp bakenden går kun ene hjulet rundt.
kawaman Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 er thorsendiff på e39 da, for den spinner glatt på beggehjula når man spinner rundinger, men løfter opp bakenden går kun ene hjulet rundt. Kan virke sånn på min e39 og. Klarte fint og lage 2 lange striper på tørr asfalt
tangorev Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Jekk opp på ene siden og vri på hjulet som er i lufta. Er det "motstand" har du brems, triller det lett har du ikke..
Geir Anders Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 At E39 ble levert med Torsen differensial er vel HØYST usannsynlig. Kan nesten strekke meg så langt og si at det ikke er tilfelle i det hele tatt, M5 ble vel levert med vanlig LSD og vel? Torsen diff virker sånn at den overfører mest krefter til hjulet med mest grep, TORque SENsing. Ble forresten for første gang brukt på Z3 Coupe i 1999, av BMW.
S.Arnesen Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 er thorsendiff på e39 da, for den spinner glatt på beggehjula når man spinner rundinger, men løfter opp bakenden går kun ene hjulet rundt. Nei, er vanlig åpen diff. Er mange biler som kan lage to striper nå og da. Det betyr bare at begge hjula har samme motstand. At E39 ble levert med Torsen differensial er vel HØYST usannsynlig.Kan nesten strekke meg så langt og si at det ikke er tilfelle i det hele tatt, M5 ble vel levert med vanlig LSD og vel? Stemmer det ja. Er ingen e39 som har blitt levert med dette. M5 har brems, men ikke thorsendiff... M5 er vel også den eneste e39'n med annet enn åpen diff...
NeonMuffler Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 men istedenfor å diskutere hva alle andre bmw'er kanskje har, så kan noen heller komme med et ordentlig svar? er verken snakk om E39 eller z3, men en e38. makan :/ men nå skal ikke jeg fortsette å skrive piss
S.Arnesen Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 men istedenfor å diskutere hva alle andre bmw'er kanskje har, så kan noen heller komme med et ordentlig svar? er verken snakk om E39 eller z3, men en e38. makan :/men nå skal ikke jeg fortsette å skrive piss Er så enkelt som at den har hverken sperre, brems eller thorsendiff
Werther Skrevet November 17, 2009 Skrevet November 17, 2009 Folk påstår stadig vekk at sperre er synonymt med 100%, men det er galt. På tysk heter det sperre også når det er 25% originalsperre fra BMW.
R.E.H Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Folk påstår stadig vekk at sperre er synonymt med 100%, men det er galt. På tysk heter det sperre også når det er 25% originalsperre fra BMW. ingenting som heter 25% sperre som sagt før i tråden... sperre er låst! dermed 100% låst, hjulene går helt likt hele tiden uanz hva som skjer.. 25% diffbrems er det rette navnet.. ingen bmw`er er levert med diffsperre!
JonasD Skrevet Desember 5, 2009 Skrevet Desember 5, 2009 Jeg sjekka i sted om jeg hadde diffbrems.. (La oss si at vi står bak bilen) Jeg tok da venstre drivaksel og snurret den i rundt, da gikk begge hjulene i rundt, med da jeg snurret høyre drivaksel, så gikk bare høyre hjul i rundt :S Dette var med begge hjul av.. Så monterte jeg på hjula og da gikk begge irundt, men det andre hjulet går dobbel så sakte? Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå