Random Hero Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 sant det fredrik 90 sier. ofte pixel feil på instrument panelet. har litt smårust på min som bagasjeluke og framme nederst på hjulbuen ellers nesten ingenting. Kjempe bil å kjøre på motorvei iallefall, om du kjører i 90 her i norge eller 200 på autobahn, herlig bil uansett
Lars89 Skrevet November 24, 2009 Skrevet November 24, 2009 Kommer an på årsmodell det. I år koster det 1529,- for 97 mod og eldre mens venter du til neste år er det 98 og eldre. 99 mod og nyere er 6511,-
///Naitsirk Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Anbefaler 528i med manuell kasse +1 Styr unna 520i! Ihvertfal hvis du skal ha automat. Gir ikke kjøreglede i det hele tatt =/ 523i er ikke ille priset om dagen heller
Flextron Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Skal du ha kjøreglede kjøper du noe med v8 eller større.. 540 eller m5. e39 er like morsom og deilig å kjøre uansett motor synes nå jeg.
Ron Jeremy Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har hatt 2 stk E39 selv, en 97 520ia og en 530Dat 01 model. Disse har kostet meg mye, vi snakker om 50 store iløpet av halvannet år, mulig jeg bare har vært uheldig med pass på hva du kjøper. Helst burde du kjøpe en facelift, om pengene strekker til, mao, 01 og nyere. Alternativet er en fin 99-00 523i, avhengig av hva du vil ha av kasse, jeg ville uten tvil valgt automat, dette passer best til en komfort orientert bil som E39 er. 528i går ikke veldig mye bedre enn 528i, så ville nøyd meg med 523i evt 520i. Pass opp for rust, spesielt bakluke, dør, og panser, ja, overalt egentlig hehe. Og pixel feil i instrument, og girkasser, og generelt alt som har med foringer, bremser og lignene.
Hansh Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Vår E39 har det vært lite tull med de 60 000 km vi har kjørt den, skiftet litt slitedeler og et par andre småting i tillegg til vanlig service. Er en utrolig komfortabel og stillegående bil å kjøre, og 520i fungerer som nevnt greit med manuell, men 523i sparker mye bedre!
Wacman Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Min E39 520ia er en supergod cruise/langturbil! Det som har vært "galt" med den, har vært slitedeler og rustne bremserør. Disse måtte jeg bytte i sommer, ellers har det vært vanlige ting - fjærer og dempere,stabstag og sånt småplukk.
Ron Jeremy Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Et par andre svakheter som jeg glemte å nevne, er dempere foran, LMM, og på prefacelift spesielt er det lett å komme stein inn bak varme skjoldet, slik at det kan lage en infernalsk ulyd, kan forsvinne om man rygger, eller så man ha av hjulet.
Wacman Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Et par andre svakheter som jeg glemte å nevne, er dempere foran, LMM, og på prefacelift spesielt er det lett å komme stein inn bak varme skjoldet, slik at det kan lage en infernalsk ulyd, kan forsvinne om man rygger, eller så man ha av hjulet. Hehe,kjenner til den jævlige lyden ja. Bilen min er observert flere steder om vinteren i full fart bakover på en parkeringsplass,med sinnssyk skriking fra skiva/skjoldet. Det kan også samle seg småstein inni hulrommet mellom skiva og skjoldet,som lager en raslelyd når man kjører over dumper/hakk i veien. funker å fylle igjen det tomrommet med tjæreguffe..
DanielMK Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Har hatt min 1996 mod 523i manuell girkasse i 1 år no. Er kjempefornøyd. Null rust, ingen problemer. Kun skiftet slitedeler, og oppgradert utseende med full m5-styling, samt potte. Bra motor som drar godt Cruise-maskin ! Utrulig bra komfort.
paukri Skrevet November 29, 2009 Skrevet November 29, 2009 jeg har hatt 2 528ia sedaner og jeg var veldig fornøyd med de begge... lite tull med, jeg har nå kjøpt meg en 96 modell 540ia, med alt utstyr, navi, el comfort stoler osv.. men her fulgte det med masse å fikse på!! må bytte motstanden til vifte apperatet, masse feil med lysa, rust på bakluka, rust på venstre forskjerm, massiv pixel feil i instrumentet, radioen virker ikke.. +++ men jeg syntes det er morro så lenge det er greit å fikse det.. og syntes egentlig det meste på e39 er ganske greit å ordne selv.. masse bra DIY'er på nettet... men enig.. syntes 520 blir for kjedelig... ville gått for en 523 eller større...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå