wabby Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article721789.ece Dette provoserer meg noe jævlig. Selv kjørte jeg 140km/t og fikk pallesnekring og 13 mnd utsettelse, og jeg hadde gyldig sertifikat utenfor prøvetid. Holdt på å miste jobben i tillegg.
wicky124 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 bimbo med kropp og dommer med snopp..haha
Oljebrenner'n Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Dette var jo merkelig...det har jo gått ut påtaledirektiv fra Riksadvokaten for ikke så lenge siden at straff ifm trafikkforseelser o.l. skal harmoniseres; dvs. praktiseres likt i hele landet.. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.6707873 http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Trafik ... 84313.html
Marius2002 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Jeg kjenner ei som kjørte 90+- i ei 60-sone. Hun har hatt lappen i knapt ett år (altså innenfor prøvetiden), hun slapp unna uten bot eller noe og fikk beskjed om at "siden det var første gang" så fikk hun slippe. (Bilen var forresten en Renault Clio). Hadde det vært jeg kommet i f.eks. BMW hadde jeg blitt fratatt lappen tvert.
Andreas1 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Jeg kjenner ei som kjørte 90+- i ei 60-sone. Hun har hatt lappen i knapt ett år (altså innenfor prøvetiden), hun slapp unna uten bot eller noe og fikk beskjed om at "siden det var første gang" så fikk hun slippe. (Bilen var forresten en Renault Clio). Hadde det vært jeg kommet i f.eks. BMW hadde jeg blitt fratatt lappen tvert. Nåja, slike tilfeller har også med hvordan man takler situasjonen og kjemien med den som stopper deg. Jeg er selv blitt stoppet i diverse 325er, 525er og 2,3-16 biler og har bare fått en skikkelig jævlig bot ên gang selv om jeg sikkert burde hatt flere. De andre bøtene har med andre ord etter en hyggelig prat blitt relativt "små" i forhold til åpningsbudet...
Fredrik Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Uff da gutter... dere får heller smile litt søtere til dommeren neste gang da... Jeg tror dette er de berømte unntakene som bekrefter regelen, men jeg vet at myndighetene helst ikke ønsker at kvinner og unge voksne skal sone i fengslene og/eller være friomsorgens varetekt.
Marius2002 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Jeg kjenner ei som kjørte 90+- i ei 60-sone. Hun har hatt lappen i knapt ett år (altså innenfor prøvetiden), hun slapp unna uten bot eller noe og fikk beskjed om at "siden det var første gang" så fikk hun slippe. (Bilen var forresten en Renault Clio). Hadde det vært jeg kommet i f.eks. BMW hadde jeg blitt fratatt lappen tvert. Nåja, slike tilfeller har også med hvordan man takler situasjonen og kjemien med den som stopper deg. Jeg er selv blitt stoppet i diverse 325er, 525er og 2,3-16 biler og har bare fått en skikkelig jævlig bot ên gang selv om jeg sikkert burde hatt flere. De andre bøtene har med andre ord etter en hyggelig prat blitt relativt "små" i forhold til åpningsbudet... Det er godt mulig, men har fortsatt min teori. Jeg har aldri blitt stoppet og heller aldri vært i kontroll Så vet ikke hvordan en slik situasjon er enda. Men uansett så burde hun i dette tilfellet fått en bot, man trenger ikke bli buret inne. 90 i 60-sone er jo en del.... Edit: Jeg er ikke politi eller noen lovbestemmer, så jeg kan vel ikke si at hun burde få bot. Og vil jo si at hun var heldig og alle er glad for at hun slapp bot.
-Anders- Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Håper for dommerns skyld at hun var fin!
Lars89 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Hadde du kjørt i 140 i 100-sona hadde du bare fått 7800,- i bot, så antar det var 80? Men er nok av tilfeller der en litt dyp utrigning og en søt stemme har vist seg fordelaktig. Har flere venninner, tanter osv som har kommet seg ut av knipe sånn
Bimmerlars Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Motsatt her da i forhold til f. eks Somalia, hvor kvinner steines og menn slås for samme "forbrytelse". Jeg hadde faktisk ikke trodd at man ble forskjellsbehandlet i retten, men at kvinner kan slippe unna ute i trafikken med litt flørting forundrer meg ikke.
Andreas1 Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Til kvinnens forsvar vil jeg si det kan godt være flere faktorer i denne saken som ikke kommer frem i avisens referat av dommen. Hun har jo åpenbart vært i systemet tidligere og avisen forteller lite om dette kan være en tilleggsstraff oppå x-antall andre dommer, om det foreligger en økonomisk straff i tillegg og de forteller heller ingenting om det har vært noen "formildende" omstendigheter. Når det er sagt er jeg enig i at det utifra teksten i avisen kan virke urettferdig, men jeg betviler alikevel at avisen har tilgang til alle de relevante dokumentene rundt straffeutmålingen.
bmwkizn Skrevet November 25, 2009 Skrevet November 25, 2009 Jeg har snekkra paller for mye mindre enn det der for å si det sånn..Syns det er sykt jeg.
oddis Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Tipper de fant ut at hun gjør bedre nytte for seg som ekstrahjelp på det lokale eldresenteret enn å skrelle poteter på kjøkkenet i en arbeidsleir. Jeg kjenner til en nesten lik sak herfra der vedkommende spurte om å få økt samfunnstraff på eldresenter istedet for 3 uker med hammer og spiker.
Sjøbuse Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 min mor kjørte campingbilen vår på motorveien i tyskland. siden den er 8 meter lang.2,55 brei og veier nermere 6. ton så er det maks 80 og kunn bruk av høyre felt tillat. men det tenkte ho ikke på og lå i 90-100 og fulgte trafikken. litt ut i venstre felt for å komme forbi lastebiler som går sakte. etterhvert hentet vi igjen en politibil. ho tenkte da at det var best og holde seg bak og ikke bruke venstre felt. men farten tenkte ho ikke på. holdt seg bare bak politibilen. etter litt kom bla lysene på. en pekefinger ut til høyre og skrift på taket på tysk. vennligst følg etter. vi fulgte etter inn på en rasteplass. 2 menn kommer ut og går mot bilen bilen vår. så ser vi begge får hakeslipp når de ser dame bak rattet. de ser i vognkort og informerer om at i tyskland er det maks 80 for biler over 3500kg. så var det god tur vidre uten bot eller noe. kun litt hyggelig informasjon. en mann vi kjenner med lik bil ble stoppet for det samme ca 1 år før. og måtte ut med masse tyske mark for råkjøring. bilde av reser bilen vår
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå