Gå til innhold

Thomas (20) mistet lappen fordi han fester for mye (BMW)

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stoltenberg og co prater jo om velferdsstaten Norge, verdens beste land å bo i.. jeg vil påpeke at der det så absolutt ikke..det sier man kun når man ikke har bodd utenfor grensene.

Det er verdens beste land og bo i, men er verdens værste land og leve i..

Bortskjemte drittunger sier jeg... dere vet virkelig ikke hva dere snakker om... :x

Nå synes jeg det er på tide at du slutter å prøve å oppdra folk her inne. Så vidt meg bekjent, så har du to barn. Du burde bruke din tid på dem istedet for å oppdra "barna" her inne.

Den form for hersketeknikk du utviser her misliker jeg sterkt. Det er ikke alltid at de her inne er de mest tilårskomne, så den autoriteten du har opparbeidet deg gjennom å klippe-og-lime fra wikipedia, ams og andre tidsskrifter, for så å klaske det sammen til en doktoravhandling av et innlegg, gjør ofte et stort inntrykk på ung og mottakelig ungdom.

Det å være så tilhenger av velferdstaten tror jeg ligger i et underbevisst ønske blant folk om å føle seg stor og rik, siden man kan gi til de fattige. Det er derfor du og den øvrige lunkne lyseblå høyre-gjengen liker velferdstaten så veldig.

Så til slutt, det er mye som er galt i Norge. Men i forhold til mange andre land så har vi det bra her, vi har det komfortabelt. Jeg har bodd i USA som barn, og derfor vet jeg litt om hvordan det er i andre land. I tillegg har jeg venner fra tidl. DDR, Frankrike, USA, i tillegg har jeg blant annet en venninne som studerer for tiden i New York. Man får inntrykk og skildringer fra deres hverdag i deres hjemland, og i forhold til Norge - og omvendt. Norge er ikke et imponerende land når man ser hvor mye penger man har til rådighet i forhold til hvor lite man får til.

Norge er ikke verdens verste land å leve i, men hvis slike meningstyranner som deg, "nu går alt så meget bedre"-Fredrik, får bestemme, så blir det fort enda verre. Kritikk til forvaltningen og ordensmyndighetene er på sin plass. Slik fascist-snut er siste sort!

hvem er du? du får respekt fra min side, må vel være den smarteste på hele bimmers, takk for at det finns mennesker som deg! Nå blei jeg glad, endelig en intelligent nordmann. Det var på tide..

Må i tillegg få lov til å kommentere denne mystiske Fredrik:

Visste du at empati er en målestokk for intelligens? det er derfor høyst spesielt fra din side(som er egosentrisk og liker å vise seg fram litt helt åpenbart) og skrive at du er glad ikke dattra di liker lokale bilfolk hvor du da viser en film av rånerne, som du da mener er representativt for alle og enhver råner i hele Norge. Snakker vi generalisering/trangsynt?

Dette er evneveikt og utvilsomt noe KUN dumme personer får til, på samme måte som generalisering av innvandrere osv., det er også ganske interessant at du bruker en så subjektiv kilde som wikipedia..Kanskje en fordel å vite at hvem som helst kan skrive der og endre på andres innlegg, ergo en fin kilde til doktrine som nordmenn er glade i å lese/holde seg til. :wink:

• Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå synes jeg det er på tide at du slutter å prøve å oppdra folk her inne. Så vidt meg bekjent, så har du to barn. Du burde bruke din tid på dem istedet for å oppdra "barna" her inne.

Den form for hersketeknikk du utviser her misliker jeg sterkt. Det er ikke alltid at de her inne er de mest tilårskomne, så den autoriteten du har opparbeidet deg gjennom å klippe-og-lime fra wikipedia, ams og andre tidsskrifter, for så å klaske det sammen til en doktoravhandling av et innlegg, gjør ofte et stort inntrykk på ung og mottakelig ungdom.

Det å være så tilhenger av velferdstaten tror jeg ligger i et underbevisst ønske blant folk om å føle seg stor og rik, siden man kan gi til de fattige. Det er derfor du og den øvrige lunkne lyseblå høyre-gjengen liker velferdstaten så veldig.

Så til slutt, det er mye som er galt i Norge. Men i forhold til mange andre land så har vi det bra her, vi har det komfortabelt. Jeg har bodd i USA som barn, og derfor vet jeg litt om hvordan det er i andre land. I tillegg har jeg venner fra tidl. DDR, Frankrike, USA, i tillegg har jeg blant annet en venninne som studerer for tiden i New York. Man får inntrykk og skildringer fra deres hverdag i deres hjemland, og i forhold til Norge - og omvendt. Norge er ikke et imponerende land når man ser hvor mye penger man har til rådighet i forhold til hvor lite man får til.

Norge er ikke verdens verste land å leve i, men hvis slike meningstyranner som deg, "nu går alt så meget bedre"-Fredrik, får bestemme, så blir det fort enda verre. Kritikk til forvaltningen og ordensmyndighetene er på sin plass. Slik fascist-snut er siste sort!

Dette er faktisk noe av det minst sympatiske jeg har lest her inne. Dette er et diskusjonsforum og min mening er like god som din. Jeg belærer ingen her inne, men jeg har mine meninger... akkurat som deg. Jeg kan heller ikke se at alder skulle ha den helt store betydningen for å kunne diskutere på en fornuftig måte her inne. De fleste som deltar i diskusjonene er voksne mennesker og da må de også tåle å bli konfrontert med voksne meninger og holdninger.

Jeg hefter meg også litt ved nicket ditt... "Ni Dieu ni maître"... er ikke dette et eller annet fransk uttrykk som ble/blir forbundet med anarkistbevegelsen. Mener du virkelig at det er en god løsning for samfunnet?... Eller lar du bare din frustrasjon over ordensmaktens disposisjoner gå ut over meg... som om jeg har noe med den saken å gjøre. Jeg støtter ikke alt politiet gjør og ikke gjør, men etter å ha laget div. saksbehandlingsprogrammer for Kriminalomsorgen vet jeg ganske mye om hvor tåpelige enkelte kan være når det gjelder f.eks ungdommelige eskapader. Mine synspunkter når det gjelder ungdom og f.eks fyllekjøring er nok sterkt fargelagt av hva jeg har sett i forbindelse med dette arbeidet.

Velkommen til forumet og jeg håper at vi kan ha mange og lange fornuftige diskusjoner i fremtiden.

Det blir også for dumt å påpeke at jeg bare klipper og limer fra Wikipedia for så å brette dette ut i et lengre innlegg her inne. Poenget er at kunnskapen skal komme fra et sted... enten det nå er en lærebok, leksikon eller f.eks Wikipedia. For at man deretter skal kunne sette dette sammen til noe som er rimelig fornuftig må man kunne se relasjoner og sammenhenger... i tillegg til å kunne forstå hva som er poenget. Akkurat dette er også det som er mest krevende og det bruker jeg ganske mye tid på å få korrekt før jeg poster et innlegg. Jeg tror ikke at det er så mange andre måter å gjøre dette på enten det dreier seg om tekniske beskrivelser eller mer alminnelig kunnskap.

Skrevet

Tenkte det samme...

Moderatoredit (Fredrik): Jeg har nå tenkt litt mer over innholdet i det aktuelle innlegget fra profilen "Ni Dieu ni maître" og jeg mener stadig det samme uansett hvem som har skrevet det... innlegget er fullkomment og helt uakseptabelt. Ikke nok med at vedkommende på en temmelig urettferdig måte forsøker å begå et slags karakterdrap på meg som moderator og debattant, men han diskrediterer også dere som debattanter på en svært lite sympatisk måte.

Saken er at han enten mener at jeg er overkvalifisert til å diskutere med dere og/eller at dere ikke er voksne/modne nok til å diskutere med meg. Dette er det reneste sludder... er man myndig og f.eks har lappen bør man sannelig også kunne tåle å få passet påskrevet av en annen voksen person i et åpent diskusjonsforum hvis man skriver tullball. Det har derfor alltid vært et primært holdepunkt for meg her inne at jeg diskuterer med andre voksne personer. At vi alle sammen har forskjellige erfaringer og synspunkter er noe vi må leve med i samfunnet forøvrig også.

Mitt mål med å delta i diskusjonene er derfor ikke å "vinne" diskusjonene, men derimot forsøke å bidra med mest mulig saklig fakta. Jeg har på langt nær alltid rett og akkurat det får jeg da heldigvis også vite mange ganger. Mange av dere både skriver godt og har mye kunnskap... også når det gjelder ting som ligger litt på siden av BMW; noe ikke minst denne tråden er et meget godt eksempel på.

Folk er forskjellige og ikke alle passer like godt sammen. Noen liker min form og farge her inne, mens andre ikke gjør det. Dette er helt naturlig og iallefall ikke noe jeg mister nattesøvnen av (akkurat nå har jeg svineinfluensa og får ikke sove allikevel). Hvis profilen "Ni Dieu ni maître" ønsker å bli tatt seriøst her inne kan han begynne med å heise flagget og deretter fortelle oss hvordan han mener at forumet kan bli bedre... uten å være uforskammet mot oss andre.

Skrevet 28.11.09 klokken 00:05

Skrevet
Skjønner ikke helt hva dere ikke skjønner med dette!? Man skal være edrulig og skikket for å ha førerkort, og det er man ikke hvis man drikker ukentlig. Og da blir det en forvaltningssak. Regner nok med at vg.no ikke har alt av opplysninger i saken. Men men! :)

Eeehm, javell?

Jeg har tidligere pleid å drikke 4 dager i uka. Kom alltid bakfull på skolen mandag og fredag (fordi jeg drakk søndag og torsdag) fra jeg var 15-16 til jeg var 17-18.

Jeg har drevet med div. substanser som cannabis, amfetamin, piller (ritalin/concerta, sobril, valium, rohypnol, + div med rød trekant på).

Jeg har vært involvert i vinnings-, volds-, og narkotikakriminalitet. Og drev generellt med mye faenskap store deler av livet.

I dag er jeg gift småbarnspappa i full jobb, har brutt med store deler av det gamle miljøet, bruker tiden min på å leke med jenteungen og bikkjene (har 2), fikler med bilen og lever stort sett stille og rolig.

MEN, jeg drikker når sjansen byr seg (ca annenhver helg, da jeg jobber annehver helg også) og da kjøper jeg en helflaske brennevin og den SKAL tømmes. Av og til skjer det ting som gjør at det blir bråk og jeg kommer hjem med såre knoker og en blodig nese.

Men jeg har fortsatt til gode å fyllekjøre

Så om det jeg nå har skrevet gjør at jeg ikke er skikket til å ha lappen så får de faenmeg komme og hente den.

Skrevet

Hvis Norge er så forferdelig får dere heller flytte til et annet land hvor dere har det bedre. Hvis vi er heldige har de sikkert også et nasjonalt BMW-forum der! Så kan dere prate om hvor fornøyde dere er med landet dere bor i.

Vi som ser verdiene det norske samfunn har og føler oss tilfreds med disse får heller forbli uvitende og naive og bo i dette elendige landet.

Skrevet

Nå har det vært meninger mot og for det politiet har gjort/prøver å gjøre mot denne personen fra Egersund.

Men hva bør gjøres for å unngå trafikkuhell som forårsakes av alkohol?

Kan tenke meg folk som har mistet noen på grunn av slike ulykker stiller seg mer forstående til det politiet har gjort her enn andre.

Enten så arbeider politiet prevantivt, eller så er de bare så lei av denne personens oppførsel i helgene..

Arbeider de ut i fra den sistnevnte grunnen blir jo dette helt feil, men mener de det er virkelig stor sjanse for beruset kjøring så bør det sees på som positivt.

Dette utgjør en stor risiko både for sjåfør passasjer og for andre trafikkanter.

Nå skal det også sies at trøtthet hos billister også utgjør en reel fare og ditt og datt, men jeg tror de fleste er enige om at vi ikke vil ha mer farer i trafikken enn det er.

Jeg sier ikke at det er riktig av politiet det de gjør, men jeg tror ikke selv at promillekontroller er nok for å fjerne dette problemet.

Erlend

Skrevet
Cluet her er vel ikke at han drikker så mye, dette er et pressmiddel for å komme naboklagene til livs.

Tror nok du er en av de få som er inne på noe. Som jeg skrev i den forrige tråden om denne saken så er nok dette en straff som går ut på å ta fra noen et gode og previlegium, nemlig det å få lov til å bevege seg rundt på veiene i en bil. Sertifikatet er absolutt ikke en menneskerett, men noe man gjør seg fortjent til og (selv om dette følges dårlig opp) plikter å fortsatt gjøre seg fortjent til. Dette innebærer og at hvis man ikke er snill gutt i forbindelse med noe helt annet så kan man miste dette previlegiet som en straff, kan egentlig sammenlignes med fengsel der man mister retten til å være en fri person. Hvis man ikke klarer å leve som en del av et samfunn får man enten ta konsekvensen (straffen) eller forlate det frivilig.

Jeg synes selv det er viktig at vi aldri lener oss tilbake og tenker at nå er alt så bra at nå kan vi bare slappe av, men Norge er tross alt et ganske bra land å bo i. Ser ikke bort fra at jeg selv flytter til et annet land etter hvert, men dette vil være hvis jeg kan beholde min norske inntekt, noe som kan forvandle de fleste land til paradis for den heldige vedkommende.

Skrevet

Jeg har vært medlem av bimmersforumet en god stund. Som oftest gidder jeg ikke svare eller komme med innspill. Grunnen til dette er alle de bedreviterne og "mesterne" som har ca. 5000 poster her og fungerer som "polizei" for resten av folka. Som oftest sitter jeg bare å ler av alle de rare meningene "sjefene" har. Eksempel:

Hvis en ungdom har kjøpt seg e36 sedan som han skal sette rieger styling og kromfelger på, legger ut en prosjekt tråd vil han få utallige kommentarer på hvor stygg bilen er og direkte stygge meninger.

ikke rart bimmersforumet har det ryktet det har fått. Hvis admin mener dette innlegget er feilpost eller generelt helt offtopic får dere slette det..

Skrevet
Jeg har vært medlem av bimmersforumet en god stund. Som oftest gidder jeg ikke svare eller komme med innspill. Grunnen til dette er alle de bedreviterne og "mesterne" som har ca. 5000 poster her og fungerer som "polizei" for resten av folka. Som oftest sitter jeg bare å ler av alle de rare meningene folk har. Eksempel:

Hvis en ungdom har kjøpt seg e36 sedan som han skal sette rieger styling og kromfelger på, legger ut en prosjekt tråd vil han få utallige kommentarer på hvor stygg bilen er og direkte stygge meninger.

ikke rart bimmersforumet har det ryktet det har fått. Hvis admin mener dette innlegget er feilpost eller generelt helt offtopic får dere slette det..

Hva er egentlig dette ryktet? Og er det derfor forumet har så mange aktive medlemmer?

Er enig i at kritikken ofte kan være mer konstruktiv, men er da jammen dette såkalte politiet ditt som pleier å si fra at nok er nok når personangrepene blir for grove, og det må fortsatt være lov å si sin ærlige mening når noen spør!

Skrevet

joda, men det spørs hvilke området det er snakk om. Jeg tenker i utgangspunktet på avgifter og ett elendig lovverk som er så fjernt fra fornuften at det svir. Ikke strengt lovverk, men ufornuftig, skreiv feil i forrige innlegg om jeg skreiv at det var strengt. Men det er utvilsomt meget strengt på den inntektssiden, mens det er meget slapt på kostnadssiden.

Jeg syns at 7800kr i bøter er LATTERLIG høgt for 85 i 60-sona. Mens den avvikende advokaten som voldtok ei jente og fikk 36 timers samfunnsstraff er det stikk motsatte.

Hvor er fornuften? er det virkelig ingen som har hjernekapasitet nok til å se at dette ikke er et fornuftig?!

Jeg er helt enig med deg i at det noen ganger kan være vanskelig å se helheten og sammenhengen i hvordan politiet praktiserer deres oppgaver og ikke minst hvordan domstolene dømmer. Dette er en kilde til store frustrasjoner for mange inkl. meg selv. Det blir heller ikke bedre av at media mange ganger slår saker stort opp uten å sjekke kildene tilstrekkelig og/eller refererer sakene korrekt.

De aller fleste av oss har en naturlig rettferdighetssans og når noen blir urettferdig behandlet støter det oss... vi liker ikke slikt i Norge... heldigvis. Det er derfor helt avgjørende å kjenne en saks realiteter før man gjør opp sin mening i f.eks saker som den nevnte her inne. Jeg uttaler meg derfor også mest på generelt grunnlag. Det er imidlertid en kjennsgjerning at mange unge ikke helt forstår konsekvensene av alt de gjør... hverken for seg selv eller andre. I denne sammenhengen håper jeg at bimmers kan gjøre en forskjell ved at diskusjonene forløper nogenlunde fornuftig og at flere synspunkter blir belyst. Jeg tror ikke at det i denne sammenhengen er så dumt at noen av moderatorene er litt eldre... vi har vært igjennom det vi også.

Skrevet

Enig med deg i ditt siste innlegg Fredrik.

Angående det andre der:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tar seg nær av at originalpolizei uttaler seg, de har jo mindreverdighetskomplekser fordi de ikke er fingernemme nok til å modifisere bilen sin, så de har jo ikke stemmerett på barnas dag engang.. Originaler biler skulle blitt putta i ei huggeri-presse og klemt flate.. mens coilovere justert i bunn, sterk motor, lett soting helt fram og svære og breie hjul skulle vært påmontert fra fabrikken på alle biler utenom arbeidsbiler(pick up og sånt skulle vært arctic trucker/fjallasport originalt).

Skrevet
Jeg har vært medlem av bimmersforumet en god stund. Som oftest gidder jeg ikke svare eller komme med innspill. Grunnen til dette er alle de bedreviterne og "mesterne" som har ca. 5000 poster her og fungerer som "polizei" for resten av folka. Som oftest sitter jeg bare å ler av alle de rare meningene folk har. Eksempel:

Hva er egentlig dette ryktet? Og er det derfor forumet har så mange aktive medlemmer?

Er enig i at kritikken ofte kan være mer konstruktiv, men er da jammen dette såkalte politiet ditt som pleier å si fra at nok er nok når personangrepene blir for grove, og det må fortsatt være lov å si sin ærlige mening når noen spør!

Ryktet sier vel at det er en indre kjerne, hvor de som er så "heldige" og er inne, bestemmer. Gjerne de som har fetest biler og er mest "riktige" (les: orginal polizei). Alle utenfor den indre kjernen har som oftest ikke noe å si, og blir trykket ned. Jeg er ofte innom her og leser, gjerne hver dag. At det er aktive medlemmer er vel og bra, men jeg føler at det er mange her inne som ikke tørr å komme med sin mening på ting, fordi de er "redd" for hva folk vil tro eller svare.

At adminsa/moderatorene sier ifra når ting går over streken skal de gjøre uansett? At det er lov å komme med ærlige meninger når folk spør er jeg helt enig i, men man trenger ikke tråkke på folk av den grunn.

Skrevet
Stoltenberg og co prater jo om velferdsstaten Norge, verdens beste land å bo i.. jeg vil påpeke at der det så absolutt ikke..det sier man kun når man ikke har bodd utenfor grensene.

Det er verdens beste land og bo i, men er verdens værste land og leve i..

Bortskjemte drittunger sier jeg... dere vet virkelig ikke hva dere snakker om... :x

javel? jeg har bodd i tre land utenom Norge.. Man har ikke økonomisk sett det bedre i de andre landene, folk er varmere og byene lever i motsetning til her, det er udiskutabelt, Norge er det mest tafatte landet på det områder, restriksjoner/avgifter i hodet og ræva. Vi tjener kanskje mest, men utvilsomt betaler vi mest avgifter også, så da er det ikke noe forskjell på de andre litt "fattigere" landene heller.. og der SKJER det faktisk noe!

Danskene betaler opp mot 65 % skatt..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...