Fredrik 90 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Synes du skryter noe vanvittig av den audien din!Hvorfor bruker du ikke bare den viss den er så hinsides fantastisk!?? Alle de problemene dine er jo små bagateller som er lett å fikse.Hva som feiler varmeapperatet ditt vet jeg ikke, men bremser og foringer er jo slitasjedeler. Og har du kjørt i 2 år uten å bytte noe så er det vel kanskje på tide at noe begynner å bli sliten. Audien er god som gull den, er bare imponert over at en såpass gammel bil kun har fått slitedeler byttet. Det pleier jo som regel å være en lang liste med feil på Audi 100 fra tidlig 90-tall. Jeg er også av den typen som kan like flere merker enn kun BMW. I løpet av de to årene jeg har hatt bilen så har jeg i tillegg til servicer byttet bremser og klosser bak, stabilisator stag og foringer foran, lenkearmer foran og radiatoren. Alt dette er utført på BMW verksted(Bavaria) så det burde jo ha blitt gjort ordentlig Dette lar seg vel fikse, men har det noenganger sånn selv også. Faens bil, plutselig masse galt på en gang. Tar hardt på humøret når hele bilen begynner å skape seg sånn, er akkurat som bilen er i dårlig humør og er sur på deg.Har flere ganger vært på nippet til å lage tråder med en overskrift i retning den du har valgt Lykke til! Godt å høre at jeg ikke er alene om dette Utrolig fustrerende når sånt skjer, hele dagen blir jo ødelagt når du vet at bilen din ikke er 100% frisk. Det blir litt kjefting og banning, noen stygge slengord i rettning av de kvinnlige kjønnsorgan osv Men men det må tas, så jeg får vel bare begynne et sted. Skulle nesten tro bilen hadde egen vilje, har jo den siste perioden snakket om å bytte den inn til våren til fordel for en nyere 5-serie, men jeg vil at bilen skal være i stand så jeg får mest mulig for den. Skulle nesten tro at den ble fornærmet og så begynner å trasse slik at jeg ikke blir kvitt den... den har jo ikke akkurat lidd noen nød i mitt eie
Fredrik 90 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Har samme problem som deg, null varme på tomgang/rolig kjøring.. Men ved høyt turtall så kommer varmen.! Utrolig irriterende problem... Har ennå ikke giddet å forske på problemet, så jeg henger meg med på tråden din.! Foreslår å bytte vannpumpe. Var likt på min bil, vannpumpa var skurken. Det der skal jeg jammen se nærmere på, takk for tipset
Farrukh M Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Ikke kast bort tid og penger på andre deler enn vannventil... har selv slitet med det problemet leng,flere ganger tenkte jeg å vrake dritten pga det,,,,,men etter mye leting på nette nevnte noen vannventil og det var det!
Simpel Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Bilen har en egen vilje. Jeg malte bilen min i tivolifarger, det første den gjorde var å henge seg på begge bakbremsene, og noen uker etter datt venstre forhjul av. En ren hevnaksjon. Vi er nogenlunde venner igjen nå da. Heldigvis ikke en langsint bil.
Fredrik 90 Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Bilen har en egen vilje. Jeg malte bilen min i tivolifarger, det første den gjorde var å henge seg på begge bakbremsene, og noen uker etter datt venstre forhjul av. En ren hevnaksjon. Vi er nogenlunde venner igjen nå da. Heldigvis ikke en langsint bil. Hehehe! Man skal aldri undervurdere en bil. Det var kun etter at jeg begynte å kikke å snakke om E60er at min begynte å "furte". Har jo hatt den inne på taksering hos forskjellige forhandlere og da fant de stadige feil som ikke ble avdekket på NAF testen jeg hadde i sommer Rare greier i grunnen Fruen mente den er blitt sjalu på Audien siden den blir oftest lufta ute av garasjen, men jeg er like glad i begge to
Simpel Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Mystisk, jeg har og begynt å se på E61.... Så 5 serier tåler ikke rivaler. Hvertfall ikke noen som er yngre.
Hauso Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Hvor gammel er du Fredrik? Bare av nysgjerrighet. Ut i fra nicket ditt, er du født i 1990, men ut i fra det innlegget der, så er du voksen! Ikke mange 19 åringer som kikker etter e60:P Men er nok vannpumpe/lufte radiator. Lykke til
Mons1 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Men kan være heldig med en bil og mang kan være j**** uheldig med en bil. Tro meg! Det er nok av de som har vært j**** uheldig med en Audi 100! Uansett så er bil en veldig komplisert konstruksjon. Det er så utrolig mange ting som kan ryke på en bil og det er bare "flaks" at ikke mer ryker, men erfarne og bilkyndige personer vet av erfaring at når man gjør et eller annet med en bil (reparere), så bytter man andre ting samtidig når man har demontert bilen. Når du byttet radiatoren, så burde de samtidig bytte både vannpumpen og termostaten. E39 har vannpumpen og termostaten som et av punktene man må sjekke. Dette fordu vannpumpen har en "turbin" laget at plast-skjit, så kan løsne fra akslingen. Det samme gjør alle erfarne bilmekkere når f.eks registerreimen byttes. Det samme gjør erfarne bilmekkere, når de bytter cluch og bytter samtidig tettningsringene på veiva og gearkassen. Det er så utrolig surt at når man nettopp har byttet en cluch, så begynner det å lekke olje fra veiva. I ditt tilfelle så er det veldig logisk å tenke at noe ikke fungerer etter at du byttet radiator. Mitt tips er luft i systemet som blokkerer for kjølevesken. Å lufte kjølesystemet er ren vitenskap og man trenger nesten Mastergrad i dette. Det står så enkelt i verkstedhåndboken, men sannheten er noe helt annet. Da du tok bort den gamle radiatoren, så tømte du motoren helt for kjøleveske. Da er det enormt mye luft som skal ut av motoren. Det vanskeligste er varmeapparatet! for å lufte varmeapparatet må man sette bilen ute i kulden og åpne varmen maks på begge sider(E39 har dobbel varmeapparat) og så kjøre motoren for at luften presses ut. Man må huske å åpne lufteskruene til tider for å slippe ut luft. Aller best er at fronten står høyt slik at luften siger framover mot radiatoren. Det er ikke sikkert at vannpumpen er problemet, men at det fortsatt er luft i systemet. Lekkasje bak må fikses. Hva lekkes og hva må byttes for å fikse problemet. Gjør det så slipper du mer problemer med dugg. Bremseklosser/skiver, styreledd, kuler, støtdempere er alle slitedeler. Selv en Toyota Corolla må få dette skiftet ut en gang. En annen ting er at E39'ern din vil sikkert leve lenger enn Audien, hvis du da ikke krasjer BMW'en. Audien lever ikke for alltid. Du vil få problemer der også og når problemene begynner å komme, så kommer alt på en gang. Lykke til! Nå er jeg overgitt altså, synes det blir mye nå.... Jeg bytta nettopp radiator fordi den fucka seg selvølgelig, kan dette ha noe med den treige responsen i varmeapparatet. Synes jeg har hatt mye med denne bilen nå, min nesten dobbelt så gamle Audi 100 2,6 som snart har gått 200 000 km har kun blitt skiftet slitedeler på i alle år, mer trofast bil skal du lete lenge etter. Må vel bestille time på Bavaria IGJEN, detta blir dyrt i allfall og det er jo fint nå rett før jul og greier ...
scoot Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 har du sjekket kjøleveske nivåe ? Slenger meg på denne! For lite vann i systemet kan forårsake dårlig sirkulasjon.
Fixfax Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 vedder på at det er luft, siden det virket før du byttet radiator, gå til verkstedet og be dem lufte den. ja det er reklamasjon om du byttet den nylig
MortenK Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Har en Z3 stående, den røyk vannpumpen på. Pumpen ble byttet og ca 1-2mnd senere røyk radiator. Når den kom tilbake fra merkeverksted funket den fint helt til første snødag. Da ville ikke varmeapparatet lage varmluft, akuratt som din. Bilen er av rekke 4 1,8liter. Har luftet systemet 2 ganger og kommer ikke noe luft ut, helte så på kjøleveske til det punktet som er merket. Luftet igjen og fortsatt ikke varmluft. Så har samme problem som deg. Du er ikke den eneste som er oppgitt Og ja, jeg ville også tro at når reprasjoner blir utført på merkeverksteder så er problemt løst når de sier det.
Mr E30 Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 Har en Z3 stående, den røyk vannpumpen på. Pumpen ble byttet og ca 1-2mnd senere røyk radiator. Når den kom tilbake fra merkeverksted funket den fint helt til første snødag. Da ville ikke varmeapparatet lage varmluft, akuratt som din. Bilen er av rekke 4 1,8liter. Har luftet systemet 2 ganger og kommer ikke noe luft ut, helte så på kjøleveske til det punktet som er merket. Luftet igjen og fortsatt ikke varmluft. Så har samme problem som deg. Du er ikke den eneste som er oppgitt Og ja, jeg ville også tro at når reprasjoner blir utført på merkeverksteder så er problemt løst når de sier det. har du prøvd å stå i hekking med bilen da du lufter? kan hjelpe.
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2009 Forfatter Skrevet November 27, 2009 Hvor gammel er du Fredrik? Bare av nysgjerrighet. Ut i fra nicket ditt, er du født i 1990, men ut i fra det innlegget der, så er du voksen! Ikke mange 19 åringer som kikker etter e60:P Men er nok vannpumpe/lufte radiator. Lykke til Stemmer at jeg er 19 år ja, blir 20 i Februar da Gøyalt at du synes innlegga mine virker voksne, men skjønner ikke hva som er så veldig voksent med dem. E60 (530d )er en bil jeg kikker veldig på og som jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe til våren(Til tross for 39ens trass ) Nå kan det jo legges til at jeg kjøpte min nåværende BMW mens jeg fortsatt gikk på videregående. Spørsmål om jeg kjører pappas bil var dagligdags fra både elever og lærere. Audien har vært lenge i familien før jeg overtok den i fjor.
Fixfax Skrevet November 27, 2009 Skrevet November 27, 2009 shit, hva jobber du som jeg er også 19 men tør ikke engang se på så nye dyre biler xD
Fredrik 90 Skrevet November 28, 2009 Forfatter Skrevet November 28, 2009 shit, hva jobber du som jeg er også 19 men tør ikke engang se på så nye dyre biler xD Jeg jobber og jobber! Jeg er ikke annet enn en selger, riktig nok salgsansvarlig men kaller meg bare selger. Jeg er jo da ikke student eller lærling, hadde jeg vært det så hadde nok "bilparken" som forøvrig består av to biler( ), vært litt annerledes. Hadde nok hatt Passaten ennå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå