Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg gjort bilen litt lavere, i allefall forran :D Fikk KAW 60/25 senkesett her i posten om dagen og 4 stk lowtec comp dempere. Lowtec demperne fikk jeg dessverre ikke til å bruke, da de er laget på en måte jeg ikke kan forstå er rett.. Det ble rett og slett for trangt om plassen der forran med mine store dekk. Dekkene tok borti nedre fjærskål. Jeg fikk ikke til å snurre rundt hjula engang. Men men.. da ble det originale dempere intil videre, til jeg finner et alternativ til lowtec demperene, som passer. Takk til space-ace som lånte meg sine originale framdempere :D

DSC_0154.jpg

DSC_0152.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0160.jpg

DSC_0155.jpg

Høyden bak skal justeres 1 - 2 cm ned på nivåreguleringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine komentarer folkens :D

kan ikkje bli mer rett en dette :) kansje orange baklys elle heilrøde.. så ud som di va hvite fra siden

Stemmer at de er hvite bak ja :) De var oransje en liten stund (folie) men så ombestemte jeg meg. Da blir det sånn at jeg har 2 farger forran på framlyktene (blank og oransj), 2 farger på baklyktene (blank og rød) og blinklysene på siden er sota, slik at de på en måte forsvinner.

Nydelig bil :) Forresten hvordan vinter hjul har du? Kan du ikke bruke lowtecene som "vinter-oppsett"? :P

Hvis jeg ikke husker feil så har jeg 235/60/16 på vinterhjula mine. Men bilen blir omtrent ikke brukt på vinteren. Så å montere lowtec demperene bare for vinteren blir vel egentlig uaktuelt.

Når det gjelder forskjellen på demperene, så kan jeg prøve å forklare med bilder.

På bildet under kan dere se at på lowtec demperen er det 18,5cm fra nedre fjærskål og ned til begynnelsen nedre feste.

9F1E2C5D-57FB-42DC-A850-C75A6B1BCDB4-1967-0000040B594E5965.jpg

Og 20 cm på originaldemperen.

541CCCAE-1DAA-48B3-A1D6-CC6417013499-1967-0000040B62C73534.jpg

Med de originale vinterhjula var det kun 1,5 cm klaring med lowtec demper også.

Dette blir litt for dumt synes jeg. I praksis betyr det at bilen kan bli enda 1,5 cm lavere med lowtec dempere. Og hvis jeg skulle hatt en profil mindre på sommerhjula, så hadde bilen blitt ytterlige 1cm lavere. Vet ikke om dette hadde kommet til å blitt et problem den dagen jeg skulle godkjent senkesettet :? Demperne skulle visst være TUV frie også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil :) Forresten hvordan vinter hjul har du? Kan du ikke bruke lowtecene som "vinter-oppsett"? :P

Hvis jeg ikke husker feil så har jeg 235/60/16 på vinterhjula mine. Men bilen blir omtrent ikke brukt på vinteren. Så å montere lowtec demperene bare for vinteren blir vel egentlig uaktuelt.

Okei, nei da skjønner jeg :P Kan du ikke bare levere tilbake de demperene og kjøpe deg noen andre som faktisk passer? Evt selge dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ikke bak nei. Tenkte å justere på nivåreguleringen ja foreløpig :)

Det skal visst være en enkel opperasjon. Løsne 1 mutter og vri på en ventil. Men jeg er nødt til å ta den m på jobb for å gjøre det. Sette den over grava på verkstedet tenker jeg.

Avstand fra hjulbue til senter felg har jeg ikke målt, men tipper det er ca. 35cm. Senkesettet jeg hadde før var 35mm, og da var avstanden 37,5cm. Hvis lowtec demperne hadde passet til dekka mine, så hadde vel avstanden blitt 33,5cm.

Så i mitt hode, så vil lowtec settet med 50/35 fjærer og comp/sport dempere senke like mye, iallefall forran, som mitt oppsett med 60 kaw fjører på originale dempere. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...