Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt


740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt egentlig. Har ikke kjørt så mye med bilen i det siste egentlig. Ble ikke så mye stivere tror jeg. Enda er den forholdsvis myk å kjøre. Men nå er det original demperne dine som står på, og de er vanlige oljedempere.

Har skaffet meg SuperSport dempere nå, som ser ut til skal passe. Det er korte gass-dempere.

Kvaliteten på disse vet jeg ikke. Har lest at de ikke skulle være noe dårligere en lowtec sine. De er faktisk det eneste alternativet til lowtec også når det gjelder sportsstøtdempere til e38.

De skal monteres så snart jeg får tid :D

Har også funnet ut den egentlige grunnen til at lowtec demperne ikke passet. Det var ikke pga innfestninger og sånn, men det var forskjell på vinkelen på nedre fjærskål.

Forskjellen vises på bilde under:

SuperSport - Lowtec - original

E90D2096-F290-488E-BAE9-19CCCA49F8F8-2600-00000398E6067BAF.jpg

Da jeg demonterte mine originale fjærben (forran) i dag, oppdaget jeg at den ene demperen var gassdemper, og den andre var vanlig oljedemper #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har faktisk ikke prøvd de. Satt å surfa litt på div tyske bmw forum etter at jeg fikk Supersport demperne, og der var det en del blandede erfaringer med Supersport. Mest negative egentlig :?

Og så kom jeg over ei tysk nettside som solgte komplette KAW senkesett 60/25 med sportsdempere. Fahrwerke24.de Sendte de en mail og spurte om hvilke dempere de leverte sammen med KAW fjærene. Fikk kjapt svar tilbake at det var dempere av typen KYB excel-G som var custom tilpasset/innkortet og hadde økt gasstrykk. Jeg spurte om det var mulig å bestille kun 2stk dempere forran, og fikk til svar at det var mulig. Så da gjorde jeg det :D Får de på Fredag :D

Så da sitter jeg igjen med 2 sett med dempere jeg ikke får brukt :P

Vet du om det er forskjell på fargen på skinndash'n og dørpanelene? Innbiller meg det er sortere når det er av skinn?

Forresten Space, du har vel ikke de originale framfjærene dine også liggende? Skal på EU om 14 dager, så det hadde vært kjekt om det hadde gått ann å lånt de noen dager, så hadde jeg kunnet returnert de sammen med demperne dine etter noen dager. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa. kanskje ikke så dumt å kjøpe dempere som er laget for demperene da. slipper å risikere bunning og når de har litt ekstra gasstrykk. må få sitte på med deg en gang når du får på dette ;) ligger an til at jeg går for noe lignende til våren også.

dashen er bittelitt mørkere ja. kan ta ett bilde i bilen min om du vil. skal få den latterlig billig i såfall :P

fjærene ligger også i garasjen ja, så de skal du få låne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få sitte på ja når jeg får demperne og fjærene på plass :D Hadde egentlig mest lyst på Bilstein dempere. Men Bilstein B8 finnes ikke til e38. Og B6 kan bare senkes til 30-40mm. Det går an å spesialbestille custom Bilstein dempere også, men ser for meg at prisen blir ganske drøy.

Er du hjemme på mandagskvelden Space? Kan ta en titt på dash'n også da hvis du er hjemme. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...