Gå til innhold

740il e38 "Alpina" - Solgt

740AV
 Share

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kan se ble M60 levert med 3.15 (som Ace nevner), mens de resterende (740 og 750) kom med 2.93. 

Hvor ser du en med 3.45? det må jo bli forferdelig slitsomt i normal hastighet.

dette var inne på bmwfans.info

der kommer jo alt opp :)

3,45 diff er ypperlig. i 100kmt ligger jeg på ca 1800 omdr, så me den diffen vil jeg ligge på CA 2300 omdr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hadde vært bra med sånn ja :) Men det ser ikke ut som selger er villig til å sende.

Den iPhone docking stasjonen i midtkonsollen....er den tilgjengelig for E39, evt for Samsung også? Eller er det noe hjemmelaget?

Den er å få til e39 også ja. Tviler på at det finnes noe for samsung da..

Specdock.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt mere jobb og dyrere en jeg hadde sett for meg. Jeg er ennå ikke kommet i mål, men håper det blir snart. Har lært en del om koding i det siste, og satt meg inn i diverse diagnose/kodings programmer og verktøy. Det har blitt en del googling og lesing og noe prøving og feiling.

Kan en del om kombiinstrumentene til e38/e39/e53 og e46 nå :)

Først kjøpte jeg et kombiinstrument fra en tysk e39 B10 V8 1999 mod. Det lot seg ikke kode om med mitt utsyr. Fikk ikke til å gjøre om km standen, noe jeg fikk fortalt var mulig på denne årsmodellen, og jeg fikk heller ikke til å kode understellsnummeret (VIN) til det.

Nå har jeg bestilt et renovert kombiinstrument fra en 2002 B10 som er ukodet og har 0 km på seg. Eneste problemet her er at urskivene er i MPH (engelsk), så her må jeg bygge om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var Alpina speedometeret på plass :)

C03DD779-A688-4FE6-AA5F-DE5F3E9FB00A_zps

DC0DB41B-29B3-4BF7-B45D-0DB86E0F90EC_zps

Lurer kansje på å montere kromringer også. Har de liggende, så vi får se.

Ellers fungerer speedometeret helt greit. Litt stor feilvisning, viser 7- 8 km/t raskere enn virkeligheten, men det er innenfor kravene.

Vil vel bedre seg når jeg får på sommerhjula tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...