gaasen Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Driver å vurderer diverse biler for tia... Står mellom 3 valg Valg 1: Kjøpe en e46 316-318 bare ha billigbil.. Dette kan bli ett problem ettersom vi transporterer ofte barnevogn og tror dette kan bli ett problem med sedan.. (Noen som har erfaring med dette?) Valg 2: Kjøpe e90 touring 320 diesel.. Har funnet noen biler, men må opp på m-sport nivå om jeg skal ha noe jeg syns har nok utstyr.. Link til en jeg vurerer: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19837066 Hva syns dere om pris? Lite utstyr med positivt med så lav km... Dumt å kjøpe bil nå når faceliften er på tur inn på bruktmarkedet? Valg3: Ta skrittet å prøve å importere e90 m-sport og satse på å spare ca 30.000 på det.. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre og litt morsomt å høre hva folket hær inne tror/mener..
Fredrik Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Hvorfor ikke vurdere en E46 Touring?... Det er faktisk lettere å utnytte bagasjeplassen i en E46 Touring enn i en E91...
gaasen Skrevet Desember 7, 2009 Forfatter Skrevet Desember 7, 2009 Selger min e46 touring 320 m-sport i morgen. Kunne godt handla e46 touring, men syns de billigste står for høyt. gikk en for 59 nettopp, men alle jeg har funnet nå står for nære 100k Vil ha noe nytt..
Lars89 Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Sats på import! Mye å spare ved å kjøpe gamle leasing-biler (avdragbar moms)
Fredrik 90 Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Jeg ville absolutt ha valgt E90 320D, den er sterk og god å kjøre. Dessuten så har de fått en fin og rimlelig pris i bruktmarkedet, den ser bra ut og har fin å god plass. Mye å spare på å hente en fra Tyskalnd også da dette er svært gunstig om dagen. E46 Touring er en trøtt og kjedelig bil(i allfall i forhold til sedan og coupe), den går ikke særlig bra heller som 316/318, i allfall om du skal ha med litt bagasje. Ville nå heller i såfall ha gått for 320D med 150 hk eller bensinen på 2,2 liter. Men gode å kjøre er da da
E.H.D Skrevet Desember 7, 2009 Skrevet Desember 7, 2009 Den du linket til på finn.no hadde jo nada utstyr, som jo også var reflektert i prisen.
gaasen Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Den du linket til på finn.no hadde jo nada utstyr, som jo også var reflektert i prisen. Enig i det. Mitt spørsmål er da om den er verdt det.. Får den til 260.000
Fredrik Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 E46 Touring er en trøtt og kjedelig bil(i allfall i forhold til sedan og coupe), den går ikke særlig bra heller som 316/318, i allfall om du skal ha med litt bagasje. Ville nå heller i såfall ha gått for 320D med 150 hk eller bensinen på 2,2 liter. Men gode å kjøre er da da Det er noen interessante myter knyttet til E46 Touring med de mindre motorene og en av disse mytene er at E46 318i Touring med 143 HK ikke har nok hestekrefter til å gå fornuftig. Sammenlignet med en E39 520i Touring med 170 HK og manuelt gear er den f.eks kun 0,1 sekunder tregere 0-100 Km/t (9,5 vs. 9,6 sekunder). Topphastigheten er også ganske fornuftig iom. at den klarer 214 Km/t... noe som kun er 3 Km/t lavere enn en E39 520i Touring med 170 HK og automatgear.
gaasen Skrevet Desember 8, 2009 Forfatter Skrevet Desember 8, 2009 Vet det skal ligge forklaring på inportering på forumet. Prøvde å søke på det, men fant det ikke. Hvilke søkemotorer kan en bruke når en leter etter bil bortsett fra mobile.de?
E.H.D Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Den du linket til på finn.no hadde jo nada utstyr, som jo også var reflektert i prisen. Enig i det. Mitt spørsmål er da om den er verdt det.. Får den til 260.000 Ja, det synes jeg, men jeg aner vel at du har lyst på en med mer utstyr, men det vil bli dyrere.
Fredrik 90 Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Det er noen interessante myter knyttet til E46 Touring med de mindre motorene og en av disse mytene er at E46 318i Touring med 143 HK ikke har nok hestekrefter til å gå fornuftig. Sammenlignet med en E39 520i Touring med 170 HK og manuelt gear er den f.eks kun 0,1 sekunder tregere 0-100 Km/t (9,5 vs. 9,6 sekunder). Topphastigheten er også ganske fornuftig iom. at den klarer 214 Km/t... noe som kun er 3 Km/t lavere enn en E39 520i Touring med 170 HK og automatgear. Nå må du begynne å følge med her. Det er i grunnen helt urelevant i denne tråden men siden du bringer det på banen så. 520I 2,2 gjør 0-100 på 9,1 sek og har en toppfart 226 km/t, så var det dette med NM og monent da. Prøver du å likestille en sekser og en firer så vil jeg mene du er ganske på jordet Men som sagt så er du ute å kjører, sammenlikn heller med E90 320D så tenker jeg vi ser noen fine forskjeller på hvor "triste" disse E46 firerene her er. Blir litt feil å sammenlikne med en stor og tung 520 som sliter litt med vekta(1600 kg) Har en selv og det å si at den går bra er nok å ta litt hardt i ja
Fredrik Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Nå må du begynne å følge med her. Det er i grunnen helt urelevant i denne tråden men siden du bringer det på banen så. 520I 2,2 gjør 0-100 på 9,1 sek og har en toppfart 226 km/t, så var det dette med NM og monent da. Prøver du å likestille en sekser og en firer så vil jeg mene du er ganske på jordet Men som sagt så er du ute å kjører, sammenlikn heller med E90 320D så tenker jeg vi ser noen fine forskjeller på hvor "triste" disse E46 firerene her er. Blir litt feil å sammenlikne med en stor og tung 520 som sliter litt med vekta(1600 kg) Har en selv og det å si at den går bra er nok å ta litt hardt i ja Hehehe... ta en kikk på BMW´s data over de ulike modellene så vil du se at jeg har helt rett (mrk. at jeg snakker om Touringer siden det er det trådforfatteren fokuserer på). N42B20 motoren på 143 HK har et moment på 200 Nm ved 3750 rpm og det er ikke så mye dårligere enn de maksimalt 210 Nm ved 3500 rpm M54B22 motoren varter opp med. Når man så vet at E39 520i Touring veier hele 200 Kg mer enn en E46 318i Touring hjelper det ikke mye med en rekkesekser og 27 ekstra hestekrefter. Forøvrig så er heller ikke en E39 520i med 170 HK spesielt mye hurtigere enn en E46 318i med 143 HK (altså begge sedaner). E39 520i klarer; som du påpeker, 0-100 Km/t på 9,1 sekunder. E46 318i klarer 0-100 Km/t på 9,3 sekunder... altså en forskjell på små 0,2 sekunder. Topphastigheten for en E39 520i er 226 Km/t... ditto er topphastigheten for en E46 318i 218 Km/t. En forskjell på 8 Km/t er heller ikke all verden i denne sammenhengen. Det er en grunn til at M54B22 motoren ble faset ut og det er at den ikke er spesielt effektiv mhp. drivstofforbruket. Sammenligner man f.eks E46 320i med den samme motoren og E46 318i ser man at det gjennomsnitlige bensinforbruket er nesten 17% høyere for E46 320i... og dette er for mye i forhold til de helt marginale ekstra fartsressursene. Når dette er nevnt er det litt trist at M54B22 motoren ble faset ut for det er en fanstastisk harmonisk motor med en helt nydelig gangkultur. Mitt poeng i denne sammenhengen var kun å påpeke at E46 med bensinrekkefirer ikke nødvendigvis går dårlig, men det er viktig at man velger den riktige bensinrekkefireren. Diesel er en annen historie, men også der er det viktig at man er klar over svakhetene. De første M47D20 motorene med common-rail (først og fremst 150 HK og 163 HK) har svakheter når det gjelder turboen og de såkalte swirl-flapsene. Det ble heller ikke levert partikkelfilter til 150 HK versjonen og den første årgangen av E90 320d (2005) og det medfører at man f.eks ikke kan kjøre i enkelte større byer på kontinentet.
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Mitt poeng i denne sammenhengen var kun å påpeke at E46 med bensinrekkefirer ikke nødvendigvis går dårlig, men det er viktig at man velger den riktige bensinrekkefireren. Diesel er en annen historie, men også der er det viktig at man er klar over svakhetene. De første M47D20 motorene med common-rail (først og fremst 150 HK og 163 HK) har svakheter når det gjelder turboen og de såkalte swirl-flapsene. Det ble heller ikke levert partikkelfilter til 150 HK versjonen og den første årgangen av E90 320d (2005) og det medfører at man f.eks ikke kan kjøre i enkelte større byer på kontinentet. Så da er din mening at E46 318 er verdens beste biler? Alt annet av nyere (E90) er bare noe dritt med turboproblemer og faenskap? Skal man tenke sånn så vil jeg oppfordre til å kjøpe en gammel Volvo 240, solide, mekaniske og ikke minst robuste biler som kan gå en million km. Uansett hvor spreke E46 318 Touring er så er den fortsatt en riskoker i forhold til f eks E90 og E39, både designmessig og motormessig. Jeg kunne for all del ha hatt en E46, med det kunne kun ha vært en 330IX. Alt annet virker bare stusslig, selv om 325I og 328I er mye sprekere enn min 520I så virker E39 mer "voksen"
Fredrik Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Så da er din mening at E46 318 er verdens beste biler? Alt annet av nyere (E90) er bare noe dritt med turboproblemer og faenskap? Jeg har da ikke skrevet noe slikt...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg tror Fredrik 90 har stått opp på feil fot i dag Jeg ville også gått for E46 stasjonsvogn, men siden Fredrik 90 mener denne er stygg så får det kanskje heller være. Personlig synes jeg den ser meget bra ut, hvertfall med M-tech. Motormessig ville jeg som Fredrik sier gått for en 318i med 143 hk da dette er en meget sprek og økonomisk motor eller en 318/320d. Selv valgte jeg 320d når jeg stod i samme dilemma og angrer ikke et sekund på det. Når alt dette våset om 4'er og 6'er kommer på bordet så er det rett og slett ikke alle som kan ta det skrittet å kjøpe så store motorer. Jeg velger mere utstyr fremfor stor motor. Bare å følge med fremover så vil du se at 6'ern blir mere å mere faset ut til fordel for 4'er med turbo på både bensin og dieselsiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå