Glenno Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Jeg leser litt på vg.no og på denne artikkel: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=583039 Klart her er det påstand fra noen og kan bli sett fra en synsvinkel også. Men jeg var mange år medlem av NAF intill de begynte stappe bladet motor full av reklame, innholdet var beregnet på de som hadde nye biler, såkalte medlems kampansjer av effekter, reiser etc.. var jo dobbelt så dyrt som jeg fikk andre steder på tilbud uten noen form for medlemsskap. politikken de førte var jeg stort sett uenig i. Det siste som gjorde at jeg avsluttet medlemskapet var når jeg for første gangen trengte hjelp av en redningsbil (iløpet av 10år) så skulle de ha dobbelt så mye som jeg hadde på viking veihjelp gjennom min forsikring. Men de gjør sikkert mye fint for de som ikke klarer finne andre løsninger. Siste på skuddet er vel at det blir NAF som skal kalle inn biler til EU-kontroll. Hvordan dette tar seg ut blir jo spennende. Så spørmålet blir: hvor seriøs er egentlig NAF, er det en ren forretnings bedrift/penge maskin?
Fredrik Skrevet Desember 8, 2009 Skrevet Desember 8, 2009 Utfordringen for NAF som interesseorganisasjon er at de representerer for mange ulike interesser til å kunne fokusere et synspunkt effektivt overfor myndighetene. Dermed blir det dessverre mest vage uttalelser og generelle vendinger. Jeg tror veldig mange kun er medlem av NAF pga. veihjelpen og den primært teoretiske muligheten for reell juridisk bistand. Når dette er nevnt gjør NAF mye bra også f.eks innenfor opplæring og motorsport.
Hawkon88 Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg er medlem hos naf kun pga eventuell advokathjelp, og de har stillt opp for meg 4-5ganger gratis.. Så det har lønnet seg for meg.. EDIT: Bladet deres (motor) går stort sett i bosset da mange av testene deres er boss,- og delvis avhengig av hvilke aktører som betaler mest for reklameannonsene.. Ellers har de ikke noe lesestoff som er interessant for min del.
heimkokt Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 de klarte jo til og med å skrive at X1 hadde framhjulstrekk i testen i det nyeste bladet. Men er medlem for veihjelpen og bonus på forsikringen..
Tom K Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Meld dere inn i Falck, fri veihjelp over hele europa uten egenanndel, også fri hjelp på hjemmadresse, helt frem garanti, dvs du får dekket taxi for inntil 2000,- kr hvis ikke du har tid til å vente mens Falck utfører assistanse, gratis advokathjelp, gratis psykologisk rådgivning etter traumatisk opplevelse, videre transport av sjåfør og passasjerer dersom bilen ikke er kjørbar, 35 øre rabatt på drivstoff hos YX og Uno X, rabatt på overnatting hos Rica Hotels, rabatt på leiebil hos Avis, rabatt på verkstedtjenester hos Snapdrive og gunstige betingelser på Falck billån,
Mexos Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg er kun medlem pga. veihjelpen og rabatt på forsikring. Samt juridisk hjelp hvis det skulle bli nødvendig en gang. jeg synes organisasjonen fungerer greit til det bruket, men kommer aldri til å benytte meg av f. eks eu-kontroll og naf kjøpstest mer etter et par dårlige erfaringer.
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Hadde bilen min på NAF test i sommer og der klarte de og avdekke at forntruta mi var slitt, og det er veldig rart når jeg bytta den i Mai De visste ikke hva de skulle si da jeg viste fram kvitering fra Bavaria, men å finne ut at det venstre hjullageret mitt bak begynte å bli slitt, det klarte de ikke
E38dreamin Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Meld dere inn i Falck, fri veihjelp over hele europa uten egenanndel, også fri hjelp på hjemmadresse, helt frem garanti, dvs du får dekket taxi for inntil 2000,- kr hvis ikke du har tid til å vente mens Falck utfører assistanse, gratis advokathjelp, gratis psykologisk rådgivning etter traumatisk opplevelse, videre transport av sjåfør og passasjerer dersom bilen ikke er kjørbar, 35 øre rabatt på drivstoff hos YX og Uno X, rabatt på overnatting hos Rica Hotels, rabatt på leiebil hos Avis, rabatt på verkstedtjenester hos Snapdrive og gunstige betingelser på Falck billån, Sign me up!! Min erfaring med Naf: Positiv jeg får billigere forsikring og fikk 10% på min tectyl behandling Negativ Hadde naf salgstest på bilen jeg skulle kjøpe, alt var ok på testen unntatt løs håndbrekkvaier. Kjøpte bilen og første gangen jeg fylte tanken viste det seg at den lekket bensin! Hadde bilen opp på bukk og det var TYDELIG at den bensintanken hadde hatt problemer med lekkasje før og var blitt tettet her og der. Og så viste det seg at indre bremserør var dårlige og måtte skiftes! Lett og se for en mekaniker. Begge disse tingene hadde kostet ca 20 000 kr tilsammen på et merkeverksted. Fikk det fikset billigere heldigvis (tyskland!) Så, alt i alt har jeg dårlig erfaring med NAF
S. Gunstad Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Veihjelp? Kjøre jo BMW, stopper ikke de, tar bare pause Dekkes ikke veihjelp av kaskoforsikring? Jeg er ikke medlem av hverken naf eller falck, ei regning mindre på meg
Tom K Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 veihjelp dekkes av kaskoen ja, men du har en egenanndel på 300-500 kr, det har du IKKE på falck
Glenno Skrevet Desember 9, 2009 Forfatter Skrevet Desember 9, 2009 Hvor mye er egenandelen hos NAF pr.idag/neste år? Hva slags type medlems oppsett kan enn ha? (Vet de begynte med basic, utvidet etc.. før jeg sa opp).
Tom K Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 jubileumstilbud hos Falck, 6mnd medlemskap for 60,- kr http://www.falck.no/
codex Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg har vært medlem hos naf i 2-3 år nå, har egentli aldri fått bruk for de enda. Har hatt en bil på garantiutløps test og ett par eu godkjenning ofc. Men men, får litt billigere forsikring og fin avtale med egenandel via gjensidige. Jeg har faktisk tatt uten veihjelp, nye Bmw'er trenger ikke slikt hehe
Pelton Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Den såkalte advokathjelpen fra NAF er jo en vits. 2 timer..... Med eganandel på 375.- Kan selvfølgelig være tilstrekkelig i noen tilfeller, men.
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2009 Skrevet Desember 9, 2009 Jeg gidder ikke å kaste vekk penger på sånt medlemskap. Jeg har IF superforsikring som dekker veihjelp og leiebil så lenge bilen er på verksted. Betaler ikke mer en 525 kr i månden på forsikring heller så jeg er fornøyd med det jeg. Har heldigvis ikke hatt bruk for det enda da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå