oddis Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Nei, det er det ikke Fredrik. Det er allerede nesten ikke dødsulykker her i landet - og fokuset på fart er bare tåpelig. Fartskontroller på 4-felts motorvei med 100-sone? Jadda...Jeg er helt oppgitt av hvordan veiene har blitt ellers. Nå er det stort sett forbikjøringsforbud overalt, og køene hoper seg opp bak en eller annen fjomp på søndagstur. Men den dagen all trafikk bare står bom stille og ingen kommer noen vei har man jo oppnåd målet med null drepte i trafikken. +1. UP består av de største sheriffene i alle Norges politidistrikt. De mest produktive pr krone. Eller omformet til dagligtale: De vrangeste av de vrange. Finns jo ikke argumenter som kan backe opp økning i UP, når man ser hvor mange alvorlige tilfeller av underkapasitet det finnes idag, spesielt når viktige saker er på bordet. Ned med fartsgrenene og opp med UP kapasitet. Tegninga er helt åpenbar.
Wacman Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Er også ganske forundret over den ressursbruken. På E18 gjennom vestfold kan man jo uten problemer holde 120-140 med tanke på veistandard og oppbygning,men på små-drittveiene hvor grabbarna grus kjører 80-100 i 60-sonen,der er de ikke. At fart dreper burde de fleste ha fått med seg nå,men å skape "holdnigsendrende politiarbeid" ved å sitte å fiske ved veier det fra før av går greit på,synes jeg er en smule overdådig.
Simpel Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Skrevet Desember 13, 2009 Var noe statistikk på det fra Tyskland: 80 prosent av alle ulykker skjer utenom Autobahn, men 80 prosent av alle dødsulykker skjer på nettopp Autobahn. Er ikke helt sikker på om tallene er helt eksakte, men det er noe sånt. Alle skjønner vel tegninga
E30 ex Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Nå er jeg ikke sikker på om denne tråden omhandlet motorveiene i særdeleshet eller alle fartsgrenser, men jeg ønsker en opptrapping av kontrollene i 30-40-50 og 60 soner vlkommen. Samtidig som jeg hadde sett at der var noe mere slingringsmonn i 70-80-90 og 100 soner der det er forhold for det. Er absolutt ikke tilhenger av å presse ned farten på motorveiene selv om de såklart er tryggere til lavere farten er. Et sted må grensen gå og jeg er ikke villig til å kjøre 60 på alle veier selv om det er tryggere enn 80-100 soner. De som blir tatt i de lavere sonene bør blø ordentlig da vi ikke skal ha noe grisekjøring der, og da er det stort sett de myke trafikantene og spesielt barn jeg tenker på. Jeg er ikke noe forbilde da jeg stadig bryter fartsgrensen, men prøver å tenke meg om slik at jeg ikke gjør det der jeg er til fare for andre enn meg selv. Og aldri i 50 og lavere soner.
-Anders- Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Jeg merker meg at veldig mange grisekjører i tettbebyggelse. Der det kommer inn mange stikkveier og gangveier. Det var en som kom såpass fort at han holde på å treffe meg. Jeg rakk ikke se regnr hans for å si det sånn. Mange bruker også veien for gjennomkøring som en snarvei for å unngå et stort lyskryss like i nærheten. Så jeg støtter forslaget om opptrapping av kontroller i tettbebyggelse spes der barn og fotgjengere ferdes mye. Bare tull å fokusere så mye på motorveiene som er lagd for mye større hastighet enn hva som er lovlig.
hagenisse Skrevet Desember 13, 2009 Skrevet Desember 13, 2009 Var noe statistikk på det fra Tyskland: 80 prosent av alle ulykker skjer utenom Autobahn, men 80 prosent av alle dødsulykker skjer på nettopp Autobahn. Mulig det, men sist jeg sjekket hadde vi ikke noe autobahn i Norge. Forøvrig ble jeg forbikjørt av en idiot i en Yaris midt i Drammen sentrum i dag. Hallo...?
GeirAndre Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Nei, det er det ikke Fredrik. Det er allerede nesten ikke dødsulykker her i landet - og fokuset på fart er bare tåpelig. Fartskontroller på 4-felts motorvei med 100-sone? Jadda...Jeg er helt oppgitt av hvordan veiene har blitt ellers. Nå er det stort sett forbikjøringsforbud overalt, og køene hoper seg opp bak en eller annen fjomp på søndagstur. Men den dagen all trafikk bare står bom stille og ingen kommer noen vei har man jo oppnåd målet med null drepte i trafikken. +1. UP består av de største sheriffene i alle Norges politidistrikt. De mest produktive pr krone. Eller omformet til dagligtale: De vrangeste av de vrange. Finns jo ikke argumenter som kan backe opp økning i UP, når man ser hvor mange alvorlige tilfeller av underkapasitet det finnes idag, spesielt når viktige saker er på bordet. Ned med fartsgrenene og opp med UP kapasitet. Tegninga er helt åpenbar. haha dagens....
Fredrik 90 Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Sånne uttalelser som at Audi og BMW eiere er idioter til å kjøre irriterer meg veldig. Sånne på trynet kommentarer bør styresmaktene holde seg for gode til. Hadde det vært firefelts motorveier mellom alle de større byene i Norge så hadde det minket drastisk i antallet drepte i trafikken, men det blir vel ikke en realitet før 2084 Forøvrig så er det helt annen oppfattning UP her på sørlandet har om Audi og BMW sjåfører. Leste i avisa for en god stund siden at førere av disse bilene var veldig flinke til å ligge i riktig fil, blinke ved filskifte og kjørte de for fort så var det som regel ikke med enn 10-15 km/t over
Hawkon88 Skrevet Desember 14, 2009 Skrevet Desember 14, 2009 Forøvrig så er det helt annen oppfattning UP her på sørlandet har om Audi og BMW sjåfører. Leste i avisa for en god stund siden at førere av disse bilene var veldig flinke til å ligge i riktig fil, blinke ved filskifte og kjørte de for fort så var det som regel ikke med enn 10-15 km/t over Er jeg enig i, som regel kun konebiler og japanske/koreanske biler som irriterer meg i trafikken. Premium merkene kjører egentlig gjennomgående bra med tanke på trafikk avvikling, men blinklyshendelen er tydeligvis knukket på samtlige biler..
kasper Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 UP trapper opp, og her er årsaken http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=599216 Totalt har Statens innkrevingssentral sendt ut ATK-forelegg for 273 millioner - 51 millioner mindre enn til samme tid i fjor. Kort sagt blir vel up trappet opp for å minimum hente inn de 51 mill. "Vi redder liv" - rent sprøyt! Blir så irritert. Men er igrunn ikke noe problem, kjører pent jeg
oddis Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 Hvis de skal hente inn 51 millioner (samt stigningen i konsumprisindeksen) burde vi frykte desemberveiene!
kasper Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 hehehe Haster ikke! Henter det inn på første gatebiltreffet da vetu
oddis Skrevet Desember 15, 2009 Skrevet Desember 15, 2009 hehehe Haster ikke! Henter det inn på første gatebiltreffet da vetu Ja, det var nok det minimale oppmøtet på hovedtreffet på Våler i Juli i fjor som gjorde at de gikk i underskudd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå