Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

67tvgtsp0yx367febkib.jpg

Z4 har nå kommet med sterkere motor: Z4 sDrive35is

Z4 sDrive35i kan skilte med 306hk og 400Nm

Z4 sDrive35is har derimot 340hk og 450Nm, men en overboost-funksjon sørger for 500Nm ved kortere økter.

0 til 100 med automatgir synker dermed fra 5,1 sekunder til 4,8.

Forbruket forblir det samme. 0,9 liter per mil ved blandet kjøring. Det tilsvarer et CO2-utslipp på 210 gram per kilometer.

http://www.dinside.no/830851/bmw-z4-finanskrise-m

Kan ikke si det høres så dumt ut!

Dette derimot...

I forrige Z4 hadde den ekte M-roadsteren bare tre hestekrefter mer enn denne. Det var fra en uladet rekkesekser som også var plassert i M3. Dreiemomentet på denne bilen var ikke mer enn 365 newtonmeter - omtrent det en litt god dieseldrevet familiebil har i dag.

Ja, og dermed var både forrige generasjon M3 og Z4M kjedelige trege biler.... Eventuelt har dagens dieseldrevne familiebiler helt rå ytelser.

Trekker jo ikke akkurat campingvogn med z4.

Skrevet
dinside.no er vel av de som tror på teorien om å gire rundt dreiemomentstoppen, samt 20" for redusert krenging. :twisted:

Har vel fint lite med å gire på momenttoppen, kontra å bruke momentet for det det er verdt. :wink:

Skrevet

Poenget er jo at det ikke har så mye å si for ytelsene hvis man først skal kjøre aktivt og bruker det som bor i bilen - da vil man jo prøve ligge så nærme toppeffekt som mulig hele tiden.

Hvis man derimot er opptatt av hvordan bilen akselerer på 2000rpm er det veldig viktig..

Skrevet
Poenget er jo at det ikke har så mye å si for ytelsene hvis man først skal kjøre aktivt og bruker det som bor i bilen - da vil man jo prøve ligge så nærme toppeffekt som mulig hele tiden.

Hvis man derimot er opptatt av hvordan bilen akselerer på 2000rpm er det veldig viktig..

Nå har ikke akkurat M3 osv momenttopp på 2000rpm da. Dessuten så akselerer jo momentet bilen over hele turtallsregisteret, så sånn sett er det jo interessant. Men du har jo rett i det du sier. :)

Skrevet

Nye Z4 er lekker, noe for deg Space?

:wink:

Er dette Imola?

Antar denne konfigurasjonen kommer i flere modeller etterhvert også, bl.a i F01?

8)

Morsomt å hørt lyden på denne, BMW sier selv de har tunet lyden til å bli dypere, mao, inn i tunnel og av med taket og gi gass.

Skrevet

Jeg var en liten tur nede på m-fabikken i september. Der sto denne skapningen og snakket med en som ga meg disse opplysningene hvis jeg lovet å ikke fortelle det til noen. Han va rikke så imponert når jeg var fremme med mobilkameraet...

Men det er en ting jeg ikke liker hvis det kommer til å skje og det er sølv speil. Det er litt audi s modell for meg.

Skrevet
Jeg var en liten tur nede på m-fabikken i september. Der sto denne skapningen og snakket med en som ga meg disse opplysningene hvis jeg lovet å ikke fortelle det til noen. Han va rikke så imponert når jeg var fremme med mobilkameraet...

Men det er en ting jeg ikke liker hvis det kommer til å skje og det er sølv speil. Det er litt audi s modell for meg.

Høres ut som en grei omvisning å være på M fabrikken milhouse.

Mht speilene, kunne jeg ikke sagt meg mer enig, flaut og totalt unødvendig!

:roll:

Skrevet

Den nye fronten er flott, men hva i svarte h..... er det for noe tull med alu speilhus. :stupid:

Skal enten være bilens farge eller karbonfiber. :lecture:

Skrevet

Hvorfor ikke bare kalle den M? Den er senka, har mer effekt, annet interiør og diskre styling. Akkurat det som kjennetegner en M...

Skrevet
Hvorfor ikke bare kalle den M? Den er senka, har mer effekt, annet interiør og diskre styling. Akkurat det som kjennetegner en M...

Fordi vi lever i håpet om at BMW i all stillhet har planer om en enda vassere utgave som blir M? :D Neida, jeg vet ikke hvorfor det ikke blir M jeg.

Skrevet

Flott bil, men det ser litt tussete ut med sølvriller i nyrene på en rød bil. De må være sorte! Jeg gidder ikke starte på speilhusene engang :lol: Men med 340 gamp bør denne bilen flytte godt på seg!

Skrevet
Nye Z4 er lekker, noe for deg Space?

Hehe, ja, lekker bil, men for de pengene kjøper jeg heller en litt eldre 993. Det er hvertfall slik hjernen min tenker nå om dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...