Hansh Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Var vitne på første rad i sted til hvor fort det kan gå galt på veien. Lå bak en dame i en E46 touring i en 60-sone som trolig ikke var konsentrert nok om kjøringen og plutselig kom hun litt for langt ut på kanten hvor det var glatt, seilte trolig i autovernet og ble kastet 180 grader rundt og traff baklengs i siden på en motgående bil (som var helt ny). Gikk heldigvis bra med alle involverte, noe det ikke nødvendigvis hadde gjort hvis hun hadde truffet motgående bil mer direkte. Stakkars damen var såpass i sjokk at jeg måtte flytte bilen hennes og trøste litt før jeg kjørte videre. Kjør fint alle sammen slik at det ikke plutselig er dere som snurrer rett foran meg, og kanskje ikke er like heldig når det først går galt!
Glennski Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Og til alle dere som syns det er tøft å ligge bredt i rundkjøringer og lyskryss - prøv å ta det pent. Her jeg bor er det hvertfall såpeglatt, og det var ikke langt unna at en idiot i en sierra havna i fronten på en lastebil her tidligere i dag. Kanskje kult der og da, men skal love dere at det er surt når du kanskje står der med en persons liv på samvittigheten
EirikL Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Det er svinglatt på veiene her i Trondheim også. Saltlaken på veiene har frosset og når nesten ingen kjører med pigg lenger, er det ingenting som river i isen. Veiene er så polerte at det skal vanvittig lite til før det går med rævva først ut av svingen. Kjør pent, alle sammen!
gripfreak Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 her i ålesund no har det faltså mye snø at man må manne seg opp bare for å dra å kjøpe loff.
Glennski Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 her i ålesund no har det faltså mye snø at man må manne seg opp bare for å dra å kjøpe loff.
*MrB* Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Ting kan skje fort. Sent på kvelden lillejulaften opplevde jeg det som best kan karakteriseres som snøplaning. Lå på motorveien, litt under fartsgrensen. Hjulsporene var bare, men ellers lå det masse salt/snø (melis) i veien. Da jeg passerte en avkjørsel var det plutselig melis overalt, og festet forsvant brått. Tråkket inn clutchen og holdt rattet i ro til festet var tilbake. Det gikk heldigvis fint, og jeg kunne fortsette uten bulk, men med klump i halsen. Er bare å ta det pent. Er mye glatte veier rundtom.
Delikaat Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 dokker må bare lære dok å kjøre på snø hehe. nei, ting kan gå utrolig fort galt. Jeg kjørte nesten i en lastebil ifjor. den salta, da jeg skulle passere den, så slapp ræva, klarte å holde den rett forbi laste bilen, men fikk ligg blå lakk på høyre bakskjerm. da va jeg litt redd før å si det sånn.
316 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Jeg tar det ytterst pent på vinterføre, men observerer en del andre som ikke gjør det. Venter på å få en bil i rævva hver gang jeg reduserer farta mot et kryss eller en rundkjøring. Er forholdsvis sikker på at det skjer snart.
NA Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 Det som er helt idiotisk er jo at de salter veiene så de blir glatte. Saltet smelter jo ingenting når det er så kaldt som nå. Da det kom som mest med snø nå så skodde jeg touringen med ispigg, det var litt morro å dra ut på veiene for å se alle som stod opgitte og rådløse rundt om kringuten å komme seg noen steder, mens jeg passerte pent og pyntelig med feste som om det skulle vært asfalt Men så kom saltbilene å gjorde veiene uberglatte, hva tenker de med?
opeth84 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 her i ålesund no har det faltså mye snø at man må manne seg opp bare for å dra å kjøpe loff. haha,nei - så ikke er det nok ikke. Jeg bor der selv, og klarer meg fint med piggfri dekk på en gammel sliter av en e34:P Når DEN klarer det, klarer de fleste biler seg bra;P Men kjør forsiktig alle sammen! Vinterføre er ikke til å spøke med. Værste føret har man ofte her på Sunnmøre - is og sludd... fysjom!
Kentan-racing.com Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 hehe bor i ålesund selv.. men er utroli mye snø her.. sliter med lastebilen å.. kjører piggfritt på audaen men kommer frem.. kremt.. skjønt sikkert en del flaks ute å går.. Må faktisk si at det troli er 10 år siden det har vært så mye snø her oppe!
opeth84 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 hehe bor i ålesund selv.. men er utroli mye snø her.. sliter med lastebilen å.. kjører piggfritt på audaen men kommer frem.. kremt.. skjønt sikkert en del flaks ute å går..Må faktisk si at det troli er 10 år siden det har vært så mye snø her oppe! Tja, synes ikke det er så mye snø her egentlig (Ørsta). Er ikke nok snø til å renne på ski på Bondalseidet engang. Man kan kun kjøre deler av banene pga for lite snø i fjella. Litt ekkelt med piggfritt, men det går greit så lenge det er snø og ikke is
code13 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 bor i ålesund selv, men har ikke bodd her så lenge. men er jo syykt mye snø nå, hva anbefaler dere av dekk her på sunnmøre? Piggfritt eller pigg? Kjører også 1 gang i året til østlandet.
opeth84 Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 bor i ålesund selv, men har ikke bodd her så lenge. men er jo syykt mye snø nå, hva anbefaler dere av dekk her på sunnmøre? Piggfritt eller pigg? Kjører også 1 gang i året til østlandet. Piggdekk, uten tvil! Typisk Sunnmørsvær er is og sludd, Da hjelper det heller lite med piggfrie dekk.
gripfreak Skrevet Desember 30, 2009 Skrevet Desember 30, 2009 bor i ålesund selv, men har ikke bodd her så lenge. men er jo syykt mye snø nå, hva anbefaler dere av dekk her på sunnmøre? Piggfritt eller pigg? Kjører også 1 gang i året til østlandet. Piggdekk, uten tvil! Typisk Sunnmørsvær er is og sludd, Da hjelper det heller lite med piggfrie dekk. kjøre selv piggfritt å vil si det gjør jobben meget bra ! det er kansje 1-2 dager i året hvor du har fordel med piggdekk her i ålesund eller er piggfritt like sikkert som piggdekk. men smakken er som bakken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå