Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Observerte en forrige uke som sto og skrapte is av panseret sitt...med ISSKRAPE!! lol
Tror han ga greit faen i lakken sin;)

Greit nok med det at han ødelegger lakken, det får han gjøre som han vil med for min del... hehe Men hvorfor i alle dager skraper man is av panseret? :shock:

Skrevet
Observerte en forrige uke som sto og skrapte is av panseret sitt...med ISSKRAPE!! lol

Er det mulig 8)

Vi hadde en ivrig ung ekstrahjelp på jobben som skrapte alle rutene på en demobil V70 med en snøskuffe... :P da han måtte kjøpe nytt glass rund baut på den bilen lærte han en veldig dyr lekse :)

Skrevet
Tror han ga greit faen i lakken sin;)

Greit nok med det at han ødelegger lakken, det får han gjøre som han vil med for min del... hehe Men hvorfor i alle dager skraper man is av panseret? :shock:

Han hadde sikkert lest i vg at naf fraråder kaldkjørte motorer :P

Skrevet
De kan ta de som kjører med en halvmeter snø på taket og panseret også.

Hvorfor det? Dette gjør jeg til stadighet selv.

Spør du faktisk? Overraskende.

Får forklare jeg da. Dette er minst like trafikkfarlig som å kjøre uten skrapa vinduer. Ved fart, vil snøen ta forskjellige veier, og om du må bremse, vil snøen rase fremover og du vil ikke ha noen sikt videre.

Er også ubehagelig med en del snø på panseret, da snøen flyr mot vinduet ditt pga sterk luftmotstand.

Skrevet
Okei...! Ikke faen om man mister lappen for å kjøre med snø på taket. Og hvordan i HELVETE skal man klare å fjerne snøen fra MIDT oppå taket?

du får kraftig bot om du har nok snø på taket.

Jeg klarer meget fint å fjerne all snøen på taket mitt. Da antar jeg du klarer dette óg.

Skrevet
det er da 25 minus her nede men å vaske bilen i så sterk kulde er vel ikke noe problem?

man er jo IDIOT om man tror man kommer igjennom vinteren uten å behandle bilen sin pent

vask av veisalt, snø og is..

bruk silikonstift på dørlistene og sprut litt låseolje i låsene..

bilen har ikke vondt av å bli vaska selv om det er kaldt.. den tåler antageligvis mer en det du har mellom bena :P

låsolje skal man IKKE bruke med mindre det er absolutt krise med låsen. Låsoljen ødelegger belegget som beskytter låsene fra å fryse etc.

Skrevet

Ellers opplevde jeg i Helltunnellen i går kveld at når jeg kom i 80 og akkurat kom inn i tunnellen frøys det momentant is på rutene og jeg hadde 0 sikt.

Gikk akkurat tom for spylevæske, og det ble noen febrilske sekunder med nedbremsing...

Kommet en trailer bak hadde han vel kjørt over meg.

Dette opplevde jeg i i går,selv. Vanvittig ekkelt, da det var tungt traffikert på motgående kjørebane:S Lå ikke lenge i 80 km/t for å si det slik!

Skrevet

Er det en lov som sier at har du et vindu på bilen, skal det være fritt for snø og dritt generelt? Tenker også på de som kjører rundt med streamere over hele bilen, rutene inkludert. Jeg ble nemlig nesten rygget på av en Avensis i går der de tre bakerste rutene var helt grå av dritt. Kjerringa som kjørte stoppet ikke før jeg smalt neven i bakruta :grr:

Skrevet

Saxet fra Fredrikstad Blad...

- Vi forventer at fører skal ha full sikt gjennom alle rutene i bilen, forteller Øystein Johansen som er politiførstebetjent i Fredrikstad.

- Hva skjer hvis man blir stanset med ned nediset ruter?

- Det blir anmeldelse tvert! Vi stopper stadig biler med dårlig sikt, og det kan føre til førerkortbeslag, forteller Johansen videre.

- Hva med snø på bilen, skal det fjernes før man begynner å kjøre?

- Kravet er at det ikke blir noe fare for de som kjører bak og at man har full sikt. Dette er spesielt viktig på større biler som har mye snø og is på taket, svarer Johansen.

Skrevet

Det var det jeg håpet på. Jeg skulle egentlig ønske at politiet gikk ut i media og gjorde folk oppmerksom på disse tingene. Det er alt for mange som ikke tenker på/er klar over konsekvensen av slapp holdning når det gjelder fri sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...