Gå til innhold

Dissing av BMW?

Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden 1972, og på den tiden kanskje bilen var noe.. men kjenner jeg bli frustert av å diskutere dette, så sender ballen vidre til flere som kan komme med sine meninger akkurat om dette, jeg vet ialefall hvilke av de to bilene i inlegget jeg skrev over jeg mener er minst firkantet og hvilken som er penest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så du mener en volvo 240 er penere og mindre firkantet enn en Bmw E30?

(som forøvrig ifølge deg var en fiasko fra bmw sin side)

Huff.. er ikke rart det er krig folkens.

selvsagt

det er ikke sammenliknbart engang, volvoen er i en klasse for seg blant de to, se på bakpartiet på en e30, se på linjene til en 240, du må være passe blind om du ikke ser at volvoen er mildere i kantene(er vel kun bakruta som har litt høyere grad enn e30) ellers så er den rundere overalt,(når 240 kom var den forut sin tid), ikke at det bryr meg så mye om hvem som er mest firkantet, men dere som har ræva smak og mener at runde moderne biler er penest tar vel det ganske høytidelig

Hallo????!!! det der tror du faen ikke på sjøl en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

00662.jpg

2238906_26_full.jpg

den vingen ødela litt, men det var det beste sammenliknbare, siden begge er originale, bortsett fra liten spoiler på begge, er ikke ute etter å lage kvalme på noen som helst måte, men dere er mer trangsynte enn al qaida, noe dere trangsynte fjortiser ikke skjønner er at de fleste biler kan bli tøffe med enkle grep, det gjelder å utnytte potensialet i enhver bil, originale biler er ekle og verre enn kreft, mens med riktig stuk så blir det tøft, det gjelder e30, honda civic eller hva det måtte være :wink: det er ufattelig barnslig å si at en bil er fæl og slenge opp et bilde av en originalbil, det fins ikke EN eneste perfekt originalbil, det må modifiseres hvis det skal være tøft, enkelte er bedre utgangspunkt enn andre, men med skamsenk og riktige felger så gjør det underverker, se bare på honda civic, en ekkel bil, men med coilovere og bbs rs feks, så er der jo tøft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har denne tråden begynt å handle om 240 vs E30?

Det blir jo helt feil å sammenligne E30 og 240. Det er E30 og 340/360 som bør sammenlignes samt E28 og 240... og E23 vis a vis 740/760/780.

Volvo 340/360... ikke verdens mest sexy bilmodell.

d58oh8bjrvzojkqi1wu8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har denne tråden begynt å handle om 240 vs E30?

Det blir jo helt feil å sammenligne E30 og 240. Det er E30 og 340/360 som bør sammenlignes samt E28 og 240... og E23 vis a vis 740/760/780.

Volvo 340/360... ikke verdens mest sexy bilmodell.

d58oh8bjrvzojkqi1wu8.jpg

Fredrik... Hvorfor blir det helt feil å sammenligne E30 og 240? E21 var BMW's første 3-serie og kom i 75. Den første 240'rren rullet ut av fabrikken i 74.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi 240 er en stor bil og E30 er en liten bil?

E30 kom i 2-dørs, 4-dørs og touring. 240 kom i 242 (2-dørs), 244 (4-dørs) og 245 (stasjonsvogn)

Hvorfor skal man da sammenligne E30 med en slik sær liten stygg sak?

VOLVO:

Length (4823 mm)

Sedan 3,022 lb (1,371 kg)

BMW

1988-89 Sedan, Wagon & Coupe: 4,450 mm

1,070–1,368 kg

Den tyngste E30'n er 3 kilo lettere enn 240'n. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har akkurat gått fra Volvo til BMW, kom hjem fra tyskland i går med en 530dat 03 mod, med mye M utstyr. Kjempe fornøyd! :D

Grunnen til at jeg gikk for BMW, var for jeg ikke liker nyere Volvoer, den siste jeg hadde var en V70 AWD 97 mod. Kjøpte da 4x4 for jeg ikke ville ha kun forhjulstrekk. God bil!

Jeg elsker gamle 240er, dem er så klart ikke fine når dem er orginale, men om du pynter dem litt så er dem knall :-)

Jeg har allerede fått hørt mye etter det ble klart at jeg skulle ha meg Bmw, har vel fått hørt det meste av sitater som er nevnt tidligere her :lol:

Ikke det at det bryr meg, men må nesten flire litt av det.

Her jeg har det vært volvo kultur så lenge jeg kan huske. Har selv hatt mange gamle volvoer. Men etter jeg fikk V70, så dukket det opp flere og flere. Til slutt var det mange som hadde det. Så nå bryter jeg helt ut og bytter merke. Kun et par jeg vet om som har bmw her av ungdomm mellom 18 og 25 for å si det slik. Men de fleste har merkelig nåk vært positiv, mange som vil se på bilen min osv. Og det er jo gøy :-) Kan jo og nevne at de av kompiser (ikke mange) som virkelig er bmw elskere, er helt i 100 nå 8)

Nå er jeg glad jeg har en bil her som ikke mange har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilene ikke er like store kan de jo sammenliknes?

Uansett..både E30 og 240 er firkantete, men 240'n er mer merkbart firkantete synes jeg.

Tror det kommer av at de ENORME frontlyktene og de ENORME baklysene drar såpass mye oppmerksomhet + at 240'n har(tror jeg, har seff(?) aldri sjekka det) enda flere firkantete karosseridetaljer og duppedingser enn E30'n.

..men, 240 kan bli gromt det også ;)

Gr.A look ftw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om bilene ikke er like store kan de jo sammenliknes?

Uansett..både E30 og 240 er firkantete, men 240'n er mer merkbart firkantete synes jeg.

Tror det kommer av at de ENORME frontlyktene og de ENORME baklysene drar såpass mye oppmerksomhet + at 240'n har(tror jeg, har seff(?) aldri sjekka det) enda flere firkantete karosseridetaljer og duppedingser enn E30'n.

..men, 240 kan bli gromt det også ;)

Gr.A look ftw.

Ja, Gr.A er 100% rått! :D

Volvo og BMW kan egentlig ikke sammenlignes med tanke på effekt og slikt på litt eldre modeller. Volvo har aldri vært noe "sport" merke. Dem har liksom ikke vært så inne på dette som Bmw har med M biler.

Kan jo nevne Volvo 242 GT, med i underkant av 140 hester, men er liksom ikke like gromt som bmw 528, 535 osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...