Torek Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Tvilsomt. Volvo sin "grommeste" 240 var vel 242 Turbo med B21ET på 155 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Fredrik... Hvorfor blir det helt feil å sammenligne E30 og 240? E21 var BMW's første 3-serie og kom i 75. Den første 240'rren rullet ut av fabrikken i 74. Fordi Volvo i likhet med BMW primært hadde tre forskjellige serier på 80-tallet (les: E30 kom på markedet i 1983). Det var den såkalte 300-serien, 240-serien og 700-serien. I tillegg hadde Volvo et par spin off´s i form av 260-serien og 400-serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Torek: Du har rett, kanskje... Fredrik: Jeg vet det. Uansett synes jeg det er heeeeelt feil å sammenligne en Volvo 340 med en BMW E30 i denne sammenhengen. Her sammenlignes jo bilmodellene for å se hvem som er "styggest" eller for å si det på en annen måte mest firkantet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Tvilsomt. Volvo sin "grommeste" 240 var vel 242 Turbo med B21ET på 155 hk? Joda... og den klarte 0-100 Km/t på ca. 9 sekunder og hadde en topphastighet på rundt 195 Km/t. BMW E30 325i klarte 0-100 Km/t på 8,3 sekunder og hadde en topphastighet på 218 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Torek: Du har rett, kanskje... Fredrik: Jeg vet det. Uansett synes jeg det er heeeeelt feil å sammenligne en Volvo 340 med en BMW E30 i denne sammenhengen. Her sammenlignes jo bilmodellene for å se hvem som er "styggest" eller for å si det på en annen måte mest firkantet. OK, men i den sammenhengen spiller det knapt noen rolle hvilken modell vi sammenligner med når det gjelder Volvo. De er like stygge og firkantede alle sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Mao hadde jeg nokså rett da jeg skrev at en 240 turbo holder følge med en 325. Hvor mange meter er 0,7 sekunder i 100 km/t? Ikke mange. Edit: Ja, for så vidt sant. Og mange vil sikkert si seg enig med deg. Men noen, som for eks vår venn 745 mener noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Har absolutt ingen forståelse for at det er så mange som vil ha m3 e30, det er jo altfor mange av den allerede Så du mener at 240 er sjeldnere vare enn M3 E30 du da. nei, men tøffere med riktig stuk som får den til å skille seg ut fra mengden løene rånebiler som blir mishandla rundtomkring i det langstrakte land e30-karosseriet er rett og slett ikke i nærheten av pent, det som er problemet til e30, ekte BMWr har skrå front(sharkfronten) e30 er jo svaret på budget-bmw, skranglete plast originalt, løent interiør og dårlig plass samt en motor som mangler to sylindre og har altfor lite hk, de skulle hatt s38 originalt, altså passer bilen for nybegynnere på 18-20 år, jeg ser ikke helt poenget med å forgude en totalt mislykket bil, en 325i er faktisk langt råere enn en m3, de har huska de to siste sylindrene feks og den var vel billigere da den var ny, bmw m5 e28 feks er en bil som gjør bmw til et stort merke, men den er ikke på langt nær så populær som en skranglete fjortisbil uten noe som helst positivt ved seg, hvor er logikken hen?! Så e30m3 er tragisk fordi den mangler 2 sylindre, men volvo 240 med 4 sylindre er drittøft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 Torek: Du har rett, kanskje... Fredrik: Jeg vet det. Uansett synes jeg det er heeeeelt feil å sammenligne en Volvo 340 med en BMW E30 i denne sammenhengen. Her sammenlignes jo bilmodellene for å se hvem som er "styggest" eller for å si det på en annen måte mest firkantet. OK, men i den sammenhengen spiller det knapt noen rolle hvilken modell vi sammenligner med når det gjelder Volvo. De er like stygge og firkantede alle sammen... alle var vel å ta litt hardt i vel Fredrik? Disse er da virkelig ikke så veldig firkanta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2010 Alle er ikke like firkanta, men alle ser gubbeaktige ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 alle var vel å ta litt hardt i vel Fredrik? Disse er da virkelig ikke så veldig firkanta. Du kan ha rett i den påstanden, men jeg er for ung for Amazon og P1800... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 alle var vel å ta litt hardt i vel Fredrik? Disse er da virkelig ikke så veldig firkanta. Du kan ha rett i den påstanden, men jeg er for ung for Amazon og P1800... du er vel ung nok for å ha fått med deg denne da. Hadde den ennå bare vært en rwd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 du er vel ung nok for å ha fått med deg denne da. Hadde den ennå bare vært en rwd. Den var ikke elegant og dessuten er den kun en konseptbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 hvordan kan man være for ung for amazon og kjøre 318 e46 samtidig? noe mer gubbete enn DET skal man leite lenge etter, men hva skal man forvente på bimmers? neomarksister med elendig smak? eller noen som faktisk har litt bredere syn enn at deres 318 er kremen av bilindustriens produksjon gjennom tidene?! Nei, dere kjemper en tapt kamp gutter;) dere går glipp av mange fantastiske biler, og til deg Fredrik, hverken 8,3 eller 9 sekunder er i nærheten av raskt, skal man være opptatt av prestasjoner i en bil så må man under 6 sek på 0-100 for at det skal være noe "trøkk" i vogna, jeg har en e9 3,0 si med dekomprimert turbomotor som klarte 4,9 for noen år siden, men nå er den plukka i småbiter fordi den var for dau etter min mening, og det er absolutt minimum av hva som må til! Med mindre man bruker bilen til cruising og kjører mer vanlig kjøring, nye volvoer banker bmw så til de grader nedi støvlene på design, noe de forsåvidt alltid har gjort bortsett fra de tidlige forhjulstrekkerne, volvo 240 er motorsport historie og bil for bilinteresserte med smak av den gamle generasjonen(som jeg forhåpentligvis er en del av) jeg driver riktignok for fullt med Mercedes og har et par BMWr, men fortsatt så må jeg innrømme at volvo 200-serie med lastebilturbo er det grommeste jeg veit om, BMW e30 er primært en konebil for øvre middelklasse? er det ikke? forresten så sier jeg ja takk til en slik bil som banebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorni92 Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2010 Haha, du er virkelig dum du BMW-745iA... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrmpower Skrevet Januar 17, 2010 Share Skrevet Januar 17, 2010 har også fått SØPPEL kastet i nyrene på e36`n min på byen en gang, lurte på hvorfor i h***** han gjorde det, fikk til svar : Oi, sorry, trodde det var en søppelkasse!!! Da hadde jeg fyra om jeg hadde vært i den situasjonen! personen var en bmw hater, full, og hadde mange kompiser ved hans side, såhan var jo veldi tøff såklart.. var ikke noe store greier, men var nokk til at jeg ble JÆ*** iritert for og si det slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå