Gå til innhold

Erfaringer med MB w210? -Jeg har handla, side 11!


sveinis
 Share

Anbefalte innlegg

har kjørt mercedes W211 220cdi ved to anledninger og var ikke spesielt imponert over noe som helst.

Det er greit, men hvis du nå kommer og sier du er kjempeimponert over E60 520d, så gidder jeg ikke høre mer på hva du har å si. :wink:

Mercedes lager bra biler. Annet fokus enn BMW, og dermed bedre på andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har kjørt mercedes W211 220cdi ved to anledninger og var ikke spesielt imponert over noe som helst.

Det er greit, men hvis du nå kommer og sier du er kjempeimponert over E60 520d, så gidder jeg ikke høre mer på hva du har å si. :wink:

Mercedes lager bra biler. Annet fokus enn BMW, og dermed bedre på andre ting.

hehe...Jeg har ikke prøvd E60 iallefall:)

Den var jo ikke dårlig å kjøre, men den hadde bare ikke noen av de kvalitetene som jeg ser etter i en bil.. Karakteristikken til diesel syntes jeg ikke er så spennende. Det er "kult" når turboen slår inn og bilen drar greit avgårde, men jeg syntes arbeidsområdet til motoren er for lite og medfører mye giring.. Men dette er vel bare en tilvenningssak, å kjøre en dieselmotor som en bensin er iallefall ikke gøy!

Edit: Audi Allroad med 2.5 TDI syntes jeg minnet mer om en bensinmotor enn noen andre dieseler jeg har prøvd, særlig om man giret manuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just-td.. Jeg tror du må spørre deg hva som er sportslig å drifte rundt i ring med en gammel overstyla og tuna volvo eller å kjøre fort med en Ferrari f430 på bane.. Og hvilke av disse er en sportsbil?

Ellers har du noen poeng, men det høres ut som om du er den som bestandig har rett og alle andre tar feil..

Og di definisjon av en sportsbil er jeg ikke enig i..

Ferrarien er raskere i svingene, men går som en tråsykkel i forhold rett fram og det er jo rett fram + sladding som er sportslig kjøring, så da blir volvoen den mest sportslige og bilen som spinner seg løs i høyest hastighet, style en volvo er det verste man kan gjøre, det skal være cleant og lavt eller "racestuk" uten unødvendig plastskrap :wink:

Forøvrig er det bare å gratulere olelink med den tåpeligste påstanden om at jeg er barnslig siden jeg nevnte bilen han hadde, javel, så jeg tar feil siden jeg har kjørt sånn bil du har, bare fordi du mener at jeg sa det kun for å provosere deg og at jeg visste du hadde en slik bil?! btw, når jeg satt meg inn i ascona 16v turbo så var det som om jeg satt meg inn i en rakett, en helt annen fart og et helt annet drag(samt mye sportsligere fordi den spinnr seg løs på tørt i godt over 100km rett fram), effekten ligger vel på rundt 320 i den asconaen, altså BMWn burde vært i nærheten, men ikke helt der pga vekta, men den er ikke i nærheten så sportslig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt mercedes W211 220cdi ved to anledninger og var ikke spesielt imponert over noe som helst.

Det er greit, men hvis du nå kommer og sier du er kjempeimponert over E60 520d, så gidder jeg ikke høre mer på hva du har å si. :wink:

Mercedes lager bra biler. Annet fokus enn BMW, og dermed bedre på andre ting.

hehe...Jeg har ikke prøvd E60 iallefall:)

Den var jo ikke dårlig å kjøre, men den hadde bare ikke noen av de kvalitetene som jeg ser etter i en bil.. Karakteristikken til diesel syntes jeg ikke er så spennende. Det er "kult" når turboen slår inn og bilen drar greit avgårde, men jeg syntes arbeidsområdet til motoren er for lite og medfører mye giring.. Men dette er vel bare en tilvenningssak, å kjøre en dieselmotor som en bensin er iallefall ikke gøy!

Edit: Audi Allroad med 2.5 TDI syntes jeg minnet mer om en bensinmotor enn noen andre dieseler jeg har prøvd, særlig om man giret manuelt...

bensin er et mye mer femi drivstoff enn diesel :) det er moment som er tingen her i Bingen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrarien er raskere i svingene, men går som en tråsykkel i forhold rett fram og det er jo rett fram + sladding som er sportslig kjøring

:lol::applause::lol::applause:

Kan noen opprette en "Legendary threads forum" for denne mannen?

Enten er han et dårlig troll, ellers er han den morsomste fyren jeg noengang har møtt på et forum, vel kanskje med unntak av BMW745IA, jeg tror du og Just-TD har mye å snakke om på neste biltreff :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erebus da...de to er samme mannen ;) hehe

Klart at sportslig kjøring er å kjøre bånn gass rett fram og kanskje sladde litt. Rundetider er det bare pappagutter som driver med.

For øvrig er det moment som gjelder dersom en bil skal flytte seg fortest mulig. Det at hestekrefter betyr noe i det hele tatt er det bare berømte naturfysikere, hagenissen og andre tullinger som tror.

For øvrig ang. Ferrari så herregud for noen bondebiler. Ekte folk kjører Volvo, ingen tvil. Og så biler uten turbo da...herregud.

For øvrig har BMW aldri lagd en skikkelig bil..Folk her inne jubler over BMW E30 M3, men herregud for en drittbil, den har jo ingenting! Går som ett dass, ser jævlig ut, firkanta og stygg og går ikke an å svinge med i det hele tatt. Nei tar meg til takke med volvo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Du er kongen altså. Kjører forbi Bingen ganske ofte, overrasket over at jeg ikke har møtt på en 300tdt som sidelengs sotlegger hele bygda. :)

Men rett frem sportslig kjøring? Haha. Rett frem er jo bare for å komme bort til neste sving!

snødd inne for vinteren vi vettu :lol:

men du overrasket meg veldig i denne tråden hagenisse, selv om vi har forskjellig syn på biler, så syns jeg du viser intelligens i denne tråden, fordi du imponerte meg med ett opplyst og rettferdig innlegg i toppen av denne siden, noe som stemmer fullt ut, at Mercedes har et annet fokus på bilene enn BMW. Jeg håper innlegget ditt er mer representativt for bimmers-folket enn Fredrik 90s personlige angrep pga at jeg liker flere bilmerker enn bare BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erebus da...de to er samme mannen ;) hehe

Klart at sportslig kjøring er å kjøre bånn gass rett fram og kanskje sladde litt. Rundetider er det bare pappagutter som driver med.

For øvrig er det moment som gjelder dersom en bil skal flytte seg fortest mulig. Det at hestekrefter betyr noe i det hele tatt er det bare berømte naturfysikere, hagenissen og andre tullinger som tror.

For øvrig ang. Ferrari så herregud for noen bondebiler. Ekte folk kjører Volvo, ingen tvil. Og så biler uten turbo da...herregud.

For øvrig har BMW aldri lagd en skikkelig bil..Folk her inne jubler over BMW E30 M3, men herregud for en drittbil, den har jo ingenting! Går som ett dass, ser jævlig ut, firkanta og stygg og går ikke an å svinge med i det hele tatt. Nei tar meg til takke med volvo :)

innlegget ditt vil jeg kategorisere som barnslig, jeg liker gamle biler best, men e30 m3 takler jeg ikke helt, jeg ser ikke helt hva som fenger ved en original e30 m3, men med turbo eller ordentlig grom sugemotor så er jo det en artig bil! :) Fins flere tøffe e30r her i landet, men ingen av dem er i nærheten av originale "dessverre" :) Ellers så har BMW laget mange meget artige biler(eller utgangspunkter som jeg kaller alle biler), fordi det gjelder det samme som for aller andre bilmerker, originale biler er IKKE bra i 99% av tilfellene, f eks de er senka for lite eller har for smale felger originalt [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snødd inne for vinteren vi vettu :lol:

men du overrasket meg veldig i denne tråden hagenisse, selv om vi har forskjellig syn på biler, så syns jeg du viser intelligens i denne tråden, fordi du imponerte meg med ett opplyst og rettferdig innlegg i toppen av denne siden, noe som stemmer fullt ut, at Mercedes har et annet fokus på bilene enn BMW. Jeg håper innlegget ditt er mer representativt for bimmers-folket enn Fredrik 90s personlige angrep pga at jeg liker flere bilmerker enn bare BMW.

Jada bare bland meg inn! Men ikke prøv deg å skyve skylden over på meg det med at jeg går til personlig angrep fordi du liker flere merker enn BMW. Er det noen her som ikke tåler andres meninger så er det jo deg, det sier vel også sitt at du har måtte bytte navn for å forsøke å bli tatt alvorlig igjen

Men når du klarer å påsta at en Volvo er mer sportslig enn en F430 så sier vel det sitt om din peiling på hva du snakker om, men for all del du må jo få mene hva du vil selv om du er fullstendig på jordet. Egentelig så skulle moderatorene ha stengt sånne som deg ute fra forumet, du gjør ikke annet å fylle opp forumet med søppelinnleggene dine. Så hva som er representativt for Bimmersfolket bør du holde grundig kjeft om.

Til saken! Jeg synes at sportslighet ikke alltid bør komme ann på antall hester, se på Ariel Atom for eksempel eller diverse Lotus modeller. Å kalle de usporty blir vel litt feil, akkurat som å kalle MX-5 usporty fordi den bare har 100 hk. En M6 er jo en sportslig bil selv om den ikke er en sportsbil, en X5M er også sportslig til å være en SUV men den er ikke mye sportslig i forhold til en Z4 M eller Audi R8 for den saks skyld selv om R8 faller mer under kategorien supersportsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...