Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
":36gwtt1l]

Dette betyr vel igjen at BMW-eierne er litt ovenpå og står på retten sin, istedet for å vise hensyn.

Tror du er inne på noe der. Når jeg begynte å kjøre BMW merket jeg at andre trafikanter var mer tilbakeholdne i forhold til min bil i trafikken. Tenkte sikkert "aha, en BMW som står på krava her. Best å holde litt tilbake og unngå smell".

Var en merkbar forskjell fra tidligere Ford, VW Passat o.l.

Men journalister har vel forsåvidt dekning for å skrive at noen har kjørt gris med BMW når det er det som har skjedd.. Tror ikke det er noe sak for PFU og ikke tror jeg BMW har lyst til å framstå som sytepaver ved å ta saken dit heller.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det blir jo heller ikke riktig av media å henge ut BMW på den måten. Media skal forholde seg nøytrale! Kan umulig være i henhold til "Vær varsom plakaten"

Skrevet
Det blir jo heller ikke riktig av media å henge ut BMW på den måten. Media skal forholde seg nøytrale! Kan umulig være i henhold til "Vær varsom plakaten"

Helt konkret... hvor i "Vær varsom plakaten" står det at media skal forholde seg nøytrale i forhold til emner de tar opp? Hvis det er gode grunner til å henge ut BMW sjåfører (hvilket det dessverre svært ofte er) bør mediene nettopp ikke være upartiske.

Skrevet

Helt konkret... hvor i "Vær varsom plakaten" står det at media skal forholde seg nøytrale i forhold til emner de tar opp? Hvis det er gode grunner til å henge ut BMW sjåfører (hvilket det dessverre svært ofte er) bør mediene nettopp ikke være upartiske.

Nok et fornuftig innlegg av Fredrik... :wink:

Skrevet

Geir Skjelseth sier det jo veldig greit: " Kjør så du blir respektert."

Nei, nei! Gjør som enkelte av våre tøffe nye landsmenn og KREV respekt!

"Du skal ha respekt for meg, ikke sant!?!"

;)

Skrevet

Fatter ikke at dere gidder bry dere. :?

At BMW er langt oppe både på farts og skadestatistikkene er det jo ingen tvil om (troner vel kanskje også øverst i en eller begge av de), og idioter i BMW finnes det også nok av, så dette er bare et reellt bilde av virkeligheten.

Vi andre får prøve å skjerpe oss, kjøre med riktige lys og bruke blinklys, og være gode eksempler for resten av bølingen.

Skrevet

At BMW er langt oppe både på farts og skadestatistikkene er det jo ingen tvil om (troner vel kanskje også øverst i en eller begge av de), og idioter i BMW finnes det også nok av, så dette er bare et reellt bilde av virkeligheten.

Vi andre får prøve å skjerpe oss, kjøre med riktige lys og bruke blinklys, og være gode eksempler for resten av bølingen.

+1

Skrevet

+1

(særlig i rundkjøringer og ved filskift syndes det mye mot dette..

Skrevet

hehe, jeg må bare le litt.

Dama mi kjørte ene den BMW`n.

Hun forklarte meg at det var hun, som kjører e39 520i, og en annen dude, som kjørte e90 318d. Det var alt av bmw som var ute å "råkjørte" :lol:

Ellers, så var et en Nissan 200SX S14 med effektanlegg som bråket, det var den folket reagerte på. så var det i tilleg en Mazda RX8 og en peugeot STV.

Det var 200sx`en som gjorde at det ble anmeldt, for han er ute HVER kveld å "drifter". å den bråker en del.

Må også tilføye at Falkhytten er sentrum på ei lita øy hvor det er STORE parkeringsplasser.

Så det er ikke noe ille å dra en sleng eller 2 der.

Det er som oftest INGEN som bryr seg om at ungdommen holder på der. men er alltids en og annen skjel som reagerer på dette selvfølgelig :lol:

Skrevet

folk leser bmw. det er reklame det. om en ubrukelig sjåfør kjører en E36 alt for fort og kræsjer har det ikke noe mend bmw å gjøre heller. stakkars bilen er bare et offer for en idiot som ikke kunne kjøre.

og morra mi hadde ikke brydd seg om det sto bmw, lada eller ferarri i nyhetene. er bare vi som liker bmw som henger oss opp i det og legger så veldig merke til det.

Skrevet

Hver gang noe negativt skjer her ute i en bilsammenheng så blir BMW-sjaførene dratt opp i kommentarfeltene! og de har ikke et positivt syn.

Det er også samme personer som tror alle sorte biler er en Bmw.

Politiet også vet å bruke bilmerket! kjører jeg en BMW så blir jeg stoppa, tar jeg en av MB'ene så enser de ikke meg en gang.

Gir jeg på ut av et kryss, så ser fotgjengerne på bmw'n bak meg :wink:

Skrevet

punkt 4.4 i vær varsom plakaten tror jeg det var, noe som blir misbrukt så til de grader, leser journalistikk om dagen, så om jeg ikke husker meget feil er det punktet jeg nevnte

Forøvrig er det latterlig at bilmerket nevnes, spesielt i korte artikler med kort frist for journalisten, det er totalt unødvendig og irrelevant egentlig, det er en huskeregel i journalistikken som sier at man skal sette seg selv i den grad man kan, i situasjonen for den det gjelder(i dette tilfellet råkjører som har kjørt ut f eks) så setter han nok veldig lite pris på at bilmerket nevnes, det er faktisk irrelevant informasjon for saken og skal dermes ikke nevnes, siden informasjonen skal være viktig og kortest mulig sammenfattet iht hvor viktig en sak er, de fleste ulykkene er såkalte korte artikler og derfor er bilmerket heller ikke viktig(det beste er å bruke hvilken bilTYPE det var) f eks varebil mot lastebil, stasjonsvogn mot sedan eller liknende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...