aloebiz.net Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Hei! Sendte denne mailen til ansvarlig redaktør hos Romsdals Budstikke, Ole Bjørner Loe Welde Link til artikkelen jeg regarerer på: http://www.rbnett.no/article/20100119/N ... 19887/1085 Dette med at merket BMW blir eksplisitt poengtert i media hver gang det er noe grisekjøring eller annen negativ hendelse der tilfeldigvis det er en BMW som er involvert synes jeg blir for dumt… Dere burde komme med en reaksjon på dette synes jeg da dette er med på å skape et negativt lys over merkevaren BMW. Det virker som det går sport i å rakke ned på BMW så mye som mulig.. Misunnelse??? Hva med å sende klage til PFU hver gang dette ”misbrukes” i media? Ta en titt på denne tråden i BMW forumet bimmers.no: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=32961 Her samles det linker til artikler der BMW nevnes kun fordi det er en BMW. Det skrives aldri at det er en Ford f.eks.! Sitat mail sendt til ansv. Redaktør: ___________________________________________________________ Hei! Hva er greia med å henge ut BMW på denne måten? Flere BMW personbiler samt noen andre… Ja disse BMW bilene gjør mye sprell for seg selv! Jeg tror jeg må låse bilen min fast om natta så den ikke kjører seg en tur og driver med grisekjøring! Og hva med å nevne hva slags bilmerker disse ”noen andre” er? "Grisekjøring" på Aukra Flere BMWer drev med tullkjøring utenfor lensmannskontoret på Aukra mandag kveld. Det var klokka 22.45 at noen ringte politiet og fortalte at det ble drevet med grisekjøring utenfor lensmannskontoret på Falhytten i Aukra. Det skal ha vært snakk om flere BMW personbiler, samt noen andre.
maartn Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Du vet vel selv hvorfor det er slik, men ja. Mediene gjør ikke saken bedre ved å holde på slik. BMW har jo mange unge sjåfører, dermed mange ulykker og mange motorsterke biler. Det er jo en grunn til at det koster flesk å forsikre bmw også når man er under 25. Bra inivitativ forresten
S.Arnesen Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 Vil nok ikke få noen reaksjon av bmw norge dette.
Sir Hofstad Skrevet Januar 19, 2010 Skrevet Januar 19, 2010 ei! Hva er greia med å henge ut BMW på denne måten? Flere BMW personbiler samt noen andre… Ja disse BMW bilene gjør mye sprell for seg selv! Jeg tror jeg må låse bilen min fast om natta så den ikke kjører seg en tur og driver med grisekjøring! Og hva med å nevne hva slags bilmerker disse ”noen andre” er? "Grisekjøring" på Aukra Flere BMWer drev med tullkjøring utenfor lensmannskontoret på Aukra mandag kveld. Det var klokka 22.45 at noen ringte politiet og fortalte at det ble drevet med grisekjøring utenfor lensmannskontoret på Falhytten i Aukra. Det skal ha vært snakk om flere BMW personbiler, samt noen andre. Er så ugreit skrevet vil jeg tro, at det blitr tatt opp på julebordet deres...
aloebiz.net Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Skrevet Januar 19, 2010 ei!Hva er greia med å henge ut BMW på denne måten? Flere BMW personbiler samt noen andre… Ja disse BMW bilene gjør mye sprell for seg selv! Jeg tror jeg må låse bilen min fast om natta så den ikke kjører seg en tur og driver med grisekjøring! Og hva med å nevne hva slags bilmerker disse ”noen andre” er? "Grisekjøring" på Aukra Flere BMWer drev med tullkjøring utenfor lensmannskontoret på Aukra mandag kveld. Det var klokka 22.45 at noen ringte politiet og fortalte at det ble drevet med grisekjøring utenfor lensmannskontoret på Falhytten i Aukra. Det skal ha vært snakk om flere BMW personbiler, samt noen andre. Er så ugreit skrevet vil jeg tro, at det blitr tatt opp på julebordet deres... Formateringen ble rar når jeg limte det inn her. Mailen ser slik ut:
Fredrik 90 Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Ja det blir litt for mye negativ omtale rundt merket ja! Men nå er det dessverre også slik at det er veldig mange idioter som kjører rundt i BMW og det er disse som ødelegger for alle oss andre som har BMW. Det skal bli spennende å se hvordan BMW Norge reagerer på dette
Sjøbuse Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 det nevnes faktisk andre bil merker i media også. men siden du/dere er inntresert i bmw er det stort sett bare det dere legger merke til.
bustadmo Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 søk for eksempel på audi elle ford på www.rbnett.no. der finner jeg ikke mange negative oppslag
Fredrik Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Ja det blir litt for mye negativ omtale rundt merket ja! Men nå er det dessverre også slik at det er veldig mange idioter som kjører rundt i BMW og det er disse som ødelegger for alle oss andre som har BMW.Det skal bli spennende å se hvordan BMW Norge reagerer på dette Det er den tilsvarende historien i de fleste andre land også og ledelsen i BMW AG er naturligvis klar over problematikken. Såvidt jeg vet er BMW´s strategi for å motvirke fenomenet todelt... modellene skal bli mer "voksne" og tiltrekke et mer voksent publikum (dette kan vi se allerede nå) og hele produktporteføljen skal bli mer upmarket og kostbar i den samme hensikt (og dette kan vi også se allerede nå). I tillegg kan vi se at lokale BMW forhandlere ofte velger å avvise eldre modeller i de finere salgshallene. Det var ikke lenge E38, E39 og E46 fikk sole seg i glansen sammen med brukte E65, E60 og E90/91 modeller. Da jeg i 2001 kjøpte vår tidligere 1997 E36 323i av BMW her i Danmark var den og alle andre E36 modeller allerede henvist til parkeringsplassen i bakgården. Målet er naturligvis å differensiere både modellene og kundene. Virker denne strategien? Tja... til en viss grad er nok nyere BMW´er nå for kostbare for mange i den målgruppen BMW tilsynelatende ikke ønsker som kunder og flere gamle kunder velger pga. de stadig høyere nybilprisene å beholde deres eldre BMW´er fremfor å selge med et alt for stort tap (iallefall her i Danmark). Dette skaper loyale kunder, bruktbilene blir bedre tatt vare på og bruktbilene blir for dyre for unge tøffinger som tror at de kan og mestrer alt. Jeg er forøvrig temmelig sikker på at BMW ikke kommer til å kommentere mailen/brevet. Det blir som å rette baker for smed... hvorfor skulle BMW kommentere fenomenet i all den tid de ikke selv er skyld i fenomenet? Forøvrig viser all statistikk fra bl.a forsikringsselskapene at BMW eiere/sjåfører er blandt de som har flest og mest alvorlige skader på bilene. Flere forsikringsselskaper vil som en konsekvens heller ikke forsikre BMW´er. Dette er de harde fakta som vi bør forholde oss til.
Wacman Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 BMW Norge vil ikke gidde å bry seg med dette, da det gjelder gamle biler med unge sjåfører. Det er så mange år siden disse bilene var noe tema for dem, at de ikke bryr seg annet enn ved å bli irritert over at merket deres brukes som rånebiler.
[space] Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Nå kan det jo også legges til at det i sammenstøt med andre biler er en klar trend at det er føreren av den andre bilen som har skylda. Dette betyr vel igjen at BMW-eierne er litt ovenpå og står på retten sin, istedet for å vise hensyn. Vil tippe Audi snart tar over dette problemet. Derimot at "halvparten" av forumbrukerne her med e30 og e36 er i grøfta i løpet av vinteren taler jo ikke bra for bmw eller forsikringen sin del...
Endre Hånde Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Synd, men vi kan nok til dette selv. Det ER en stor andel av rånere med eldre BMWer som skal vise seg desverre.
Tom K Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Er det så rart at BMW blir hengt ut ? prøv og les hva som blir skrevet her inne enkelte ganger så skjønner dere sikkert hvorfor,
Springsteen Skrevet Januar 20, 2010 Skrevet Januar 20, 2010 Er det så rart at BMW blir hengt ut ? prøv og les hva som blir skrevet her inne enkelte ganger så skjønner dere sikkert hvorfor, Enig, og hvorfor har det noe å si? Jeg kunne ikke brydd meg mindre, og kan nesten garantere at folk flest ikke biter seg nevneverdig merke i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå