Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

punkt 4.4 i vær varsom plakaten tror jeg det var, noe som blir misbrukt så til de grader, leser journalistikk om dagen, så om jeg ikke husker meget feil er det punktet jeg nevnte

Du mener "Sørg for at overskrifter, henvisninger, ingresser og inn- og utannonseringer ikke går lengre enn det er dekning for i stoffet. Det er god presseskikk å oppgi kilden når opplysninger er hentet fra andre medier"?

Dette har ingenting med nøytralitet eller upartiskhet å gjøre. Jeg forstår hva du og aloebiz.net mener, men det er viktig å bruke begrepene korrekt.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

punkt 4.4 i vær varsom plakaten tror jeg det var, noe som blir misbrukt så til de grader, leser journalistikk om dagen, så om jeg ikke husker meget feil er det punktet jeg nevnte

Du mener "Sørg for at overskrifter, henvisninger, ingresser og inn- og utannonseringer ikke går lengre enn det er dekning for i stoffet. Det er god presseskikk å oppgi kilden når opplysninger er hentet fra andre medier"?

Dette har ingenting med nøytralitet eller upartiskhet å gjøre. Jeg forstår hva du og aloebiz.net mener, men det er viktig å bruke begrepene korrekt.

nei nei :lol: jeg mente bare at journalister ofte kommer med irrelevant informasjon, pga tidspresset blant annet, derfor er f eks et bilmerke lite viktig om det er en person som har kjørt ut/omkommet eller likeså, det kan tildels være støtende for den saken gjelder, det spørs selvsagt i hvilken sammenheng det er, men i artikkelen om at to BMWr sladder og så er artikkelen skrevet på 5 min, så er det lite nødvendig å bemerke bilmerket, det er faktisk bedre å bruke "biler" i dette tilfellet, når jeg skal skrive artikler(om jeg bestemmer meg for journalistikk-studier) så kommer jeg ikke til å nevne bilmerket, men biler eller biltype, med mindre det er helt nødvendig for sammenheng i teksten eller at bilen er stjålet eller liknende

Skrevet
Hver gang noe negativt skjer her ute i en bilsammenheng så blir BMW-sjaførene dratt opp i kommentarfeltene! og de har ikke et positivt syn.

Det er også samme personer som tror alle sorte biler er en Bmw.

Politiet også vet å bruke bilmerket! kjører jeg en BMW så blir jeg stoppa, tar jeg en av MB'ene så enser de ikke meg en gang.

Gir jeg på ut av et kryss, så ser fotgjengerne på bmw'n bak meg :wink:

i opel astraen min ble jeg stoppet ganske ofte pga bilen. visninger på bt og masse drit. ingene av gangene har de egentlig hatt spesiell grunn for å ta meg. ble tatt etpar gang når jeg kjørte gjennom byen lørdag kveld. vet egentlig ikke hvorfor jeg ble stoppet. og ble beskyldt for å kjøre taxi når jeg slapp av broren min.

med 7er`n har jeg aldrig blitt tatt uten grunn. har svarte ruter helt fram. og kan kjøre mad parklys gjennom byen på lørdag natt der politiet sammles i gata og følger med på hva som skjer. hender de må flytte seg for meg også. og de ser ikke på meg nesten en gang. og jeg slapp av 4 venner nesten i fanget på politi. da brydde de seg ikke og spørre om jeg var taxi. bare så på alle som kom ut. uten og bry seg det minste om meg eller bilen.

Skrevet
når jeg skal skrive artikler(om jeg bestemmer meg for journalistikk-studier)

Da skal du først finne fram store bokstaver og punktum på tastaturet ditt.

Deretter kan du begynne å la være å bry deg om bilmerket.

LJ

Skrevet

Da skal du først finne fram store bokstaver og punktum på tastaturet ditt.

Deretter kan du begynne å la være å bry deg om bilmerket.

LJ

Ja... det bør jo ringe i noen bjeller når man har hele seks komma´er i den samme setningen... :lol:

Forøvrig så er journalisthøyskolen noe av det vanskeligste å komme inn på av videregående utdannelser. Jeg mener å ha lest at man jevnt over må ha et karaktersnitt på over 6.

Skrevet

Men det rare er at det er like mange unge som herjer rundt i eldre VAG modeller som i BMW, men mitt inntrykk er at de som kjører BMW har større behov for å vise seg ved å sladde og herje.

Jeg er forholdsvis ung, men av to grunner så hejer jeg ikke med BMWen min. Jeg har kun en 520, ikke noe særlig grunn til å bryske seg og jeg prøver så godt jeg kan å ta godt vare på bilen, liker ikke å herje.

Hvis bare flere BMW eiere kunne ta det litt mer med ro og vise at BMWeiere er fornuftige og ordenlige mennesker med gode holdninger så hadde vi sluppet negativ omtale og dyre forsikringer:wink:

Skrevet
Hver gang noe negativt skjer her ute i en bilsammenheng så blir BMW-sjaførene dratt opp i kommentarfeltene! og de har ikke et positivt syn.

Det er også samme personer som tror alle sorte biler er en Bmw.

Politiet også vet å bruke bilmerket! kjører jeg en BMW så blir jeg stoppa, tar jeg en av MB'ene så enser de ikke meg en gang.

Gir jeg på ut av et kryss, så ser fotgjengerne på bmw'n bak meg :wink:

i opel astraen min ble jeg stoppet ganske ofte pga bilen. visninger på bt og masse drit. ingene av gangene har de egentlig hatt spesiell grunn for å ta meg. ble tatt etpar gang når jeg kjørte gjennom byen lørdag kveld. vet egentlig ikke hvorfor jeg ble stoppet. og ble beskyldt for å kjøre taxi når jeg slapp av broren min.

med 7er`n har jeg aldrig blitt tatt uten grunn. har svarte ruter helt fram. og kan kjøre mad parklys gjennom byen på lørdag natt der politiet sammles i gata og følger med på hva som skjer. hender de må flytte seg for meg også. og de ser ikke på meg nesten en gang. og jeg slapp av 4 venner nesten i fanget på politi. da brydde de seg ikke og spørre om jeg var taxi. bare så på alle som kom ut. uten og bry seg det minste om meg eller bilen.

7'ern din har nok litt "direktør status" blandt folk fremdeles :)

Jeg ville aldri tenkt pirattaxi om noen hoppa ut av en e38.

Skrevet

Hvis det var neonlys under, en Taj Mahal modell på dashbordet, bønnekjede hengende fra speilet og sitarmusikk når døra gikk opp,ville jeg kanskje tenkt mitt :D

• 5 months later...
Skrevet
Den havnet vell i søppel post eller om de ikke har en egen "jeg bryr meg mitt i møkk hølet" folder som de legger alt de ikke gidder bry seg om.

hehe fare for det ;P

Jeg bryr meg egentlig midt i møkk hølet om jeg fikk svar eller ikke nå også merker jeg :P

Skrevet

Jeg er nok redd for at BMW Norge ikke gidder å prioritere ting som ikke gir penger i kassen. Med andre ord, hvis de begynner å stoppe all presseomtale som framstiller merkenavnet BMW i en negativ setting, vil det sannsyligvis koste dem mer tid/penger enn hva de taper på at avisene fortsetter å skrive slikt..

Skrevet

Er som alt annet,er det ikke penger i bilde,er det ikke noe vits å bruke masse tid på det..skjønner dem veldig godt at dem ikke bryr seg,ungdomer som kjører i stykker gammle BMW å holder på,Er ikke den aldersgruppen dem tenker mest på heller,er jo ikke noe penger i det.Å tviler på folk bryr seg,fleste parten tenker vel kunn negativt om gammle BMW,så da har det jo ikke noe å si...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...