Gå til innhold

Min '318d stoppet...

ovangs00
 Share

Anbefalte innlegg

Om fredag på vei hjem fra jobb så stoppet plutselig arbeidsbilen min. Ringte BMW veihjelp og bilen ble hentet av viking.

På mandag får jeg greie på at registerkjedet på bilen har røket. Bilen har gått 90800km (skolebil).

Bavaria har søkt om å få bytte hele motoren istedenfor å begynne å bytte ødelagte deler ettersom det tar mye lengre tid, og at det koster å la en skolebil stå. Så håper at det går i orden.

Like før hjul skjedde det samme på en 118d skolebil her i byen, og jeg har hørt om enda et tilfelle. Ser ut til at disse motorene kan koste BMW litt etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om tidligere og med tanke på at samtlige M47 motorer grunnleggende er mer eller mindre identiske og kom på markedet allerede i 1998 med E46 320d... er nok ikke dette et helt alminnelig problem. Det virker imidlertid som om BMW tar oppgaven på alvor og det er meget bra. Det er fint hvis du forteller oss hvordan det går videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! :)

Skal ta tunglappen (mc) til sommeren om dalerne strekker til, dette har jo selvsagt litt med hva opplæringen kommer på i dag ;) Har A1 lett mc fra før (tok i 2006), og kjørt sykkel en del år, men det hjelper vel lite..? Vet det har vært nyheter på dette de siste årene men ikke fått med meg helt hvilke kurs som må tas.

Så spm er selvfølgelig hvor mye jeg kan vente meg å måtte betale? :P

ed: bor på sørlandet så kan komme til deg og ta den om tilbudet er bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! :)

Skal ta tunglappen (mc) til sommeren om dalerne strekker til, dette har jo selvsagt litt med hva opplæringen kommer på i dag ;) Har A1 lett mc fra før (tok i 2006), og kjørt sykkel en del år, men det hjelper vel lite..? Vet det har vært nyheter på dette de siste årene men ikke fått med meg helt hvilke kurs som må tas.

Så spm er selvfølgelig hvor mye jeg kan vente meg å måtte betale? :P

ed: bor på sørlandet så kan komme til deg og ta den om tilbudet er bra :wink:

Driver ikke mc-opplæring foreløpig, så kan ikke garantere for svaret mitt.

Men, såvidt jeg vet så må du kun ta en ny førerprøve på tung sykkel. For jeg mener på at du har hatt samme opplæring på lett som det er på tung. Så såvidt jeg vet så blir det ikke snakk om mer enn et par lapper for deg i leie av sykkel og oppkj.gebyr til staten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...