ovangs00 Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Om fredag på vei hjem fra jobb så stoppet plutselig arbeidsbilen min. Ringte BMW veihjelp og bilen ble hentet av viking. På mandag får jeg greie på at registerkjedet på bilen har røket. Bilen har gått 90800km (skolebil). Bavaria har søkt om å få bytte hele motoren istedenfor å begynne å bytte ødelagte deler ettersom det tar mye lengre tid, og at det koster å la en skolebil stå. Så håper at det går i orden. Like før hjul skjedde det samme på en 118d skolebil her i byen, og jeg har hørt om enda et tilfelle. Ser ut til at disse motorene kan koste BMW litt etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Hmm, jeg visste ikke om at disse motorene hadde registerkjedeproblematikk. Men det er jo ikke bra uansett såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 20, 2010 Share Skrevet Januar 20, 2010 Dette har jeg aldri hørt om tidligere og med tanke på at samtlige M47 motorer grunnleggende er mer eller mindre identiske og kom på markedet allerede i 1998 med E46 320d... er nok ikke dette et helt alminnelig problem. Det virker imidlertid som om BMW tar oppgaven på alvor og det er meget bra. Det er fint hvis du forteller oss hvordan det går videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovangs00 Skrevet Januar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2010 Da har jeg allerede fått bilen tilbake med ny motor. Tok en uke fra den stoppet, så det var ikke verst. Lånte en x3 i mellomtiden så det hele kostet meg ikke en krone, så må si meg veldig fornøyd med servicen hos bavaria Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Armanic Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Slike ting, gjør meg så glad. Hører at andre sliter med andre bilmerker når slikt skjer. BMW tar det med en gang. I LIKE IT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Så det gikk på garanti altså? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 24, 2010 Share Skrevet Januar 24, 2010 Går vel på garanti/reklamasjon dette ja. BMW har ikke råd til å miste avtalene med kjøreskolene. Virker som om minst halvparten av skolebilene på Sørlandet er BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovangs00 Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2010 Ja, gikk på garanti heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Januar 28, 2010 Share Skrevet Januar 28, 2010 OT: Du er kjørelærer? Har ett spm i tilfelle ;D Kanskje du får drive litt gratisreklame for skolen din og da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovangs00 Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 1, 2010 OT: Du er kjørelærer? Har ett spm i tilfelle ;D Kanskje du får drive litt gratisreklame for skolen din og da Jepp Fyr løs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Februar 1, 2010 Share Skrevet Februar 1, 2010 Woho! Skal ta tunglappen (mc) til sommeren om dalerne strekker til, dette har jo selvsagt litt med hva opplæringen kommer på i dag Har A1 lett mc fra før (tok i 2006), og kjørt sykkel en del år, men det hjelper vel lite..? Vet det har vært nyheter på dette de siste årene men ikke fått med meg helt hvilke kurs som må tas. Så spm er selvfølgelig hvor mye jeg kan vente meg å måtte betale? ed: bor på sørlandet så kan komme til deg og ta den om tilbudet er bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovangs00 Skrevet Februar 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2010 Woho! Skal ta tunglappen (mc) til sommeren om dalerne strekker til, dette har jo selvsagt litt med hva opplæringen kommer på i dag Har A1 lett mc fra før (tok i 2006), og kjørt sykkel en del år, men det hjelper vel lite..? Vet det har vært nyheter på dette de siste årene men ikke fått med meg helt hvilke kurs som må tas. Så spm er selvfølgelig hvor mye jeg kan vente meg å måtte betale? ed: bor på sørlandet så kan komme til deg og ta den om tilbudet er bra Driver ikke mc-opplæring foreløpig, så kan ikke garantere for svaret mitt. Men, såvidt jeg vet så må du kun ta en ny førerprøve på tung sykkel. For jeg mener på at du har hatt samme opplæring på lett som det er på tung. Så såvidt jeg vet så blir det ikke snakk om mer enn et par lapper for deg i leie av sykkel og oppkj.gebyr til staten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå