Gå til innhold

Montering av Blaupunkt PnP forsterker i E39 (Bilder)


Anbefalte innlegg

Ja, når du tar ut "signalkabelene" fra orginal forsterkeren, som sender signal INN på BP forsterkeren, da slår den seg av?

Da virker det som det må være noe støy eller noe som ligger igjen da :? Har du hatt problemer med at dem tapper batteri før da? :?

Ja den med det brune stikket, når den kobles av slår også forsterkeren seg av.

Bilen har aldig blitt tappes før og stått lengere tider uten problem, men jeg veit batteriet er dårlig og må byttes ut, også da tappes veldig fort overnatta med en forsterker på konstant.

Også det rare er vel når pluss/minus kablen på Blaupunkten kobles av og på skrur ikke forsterkeren seg på igjen, så hvis det hadde vært kablene så ville vel den slått seg på igjen? :?

Virker mer som du har noe støy eller feil på headunit foran som sender noe til Blaupunkten. Du kan jo koble på remote til blaupunkt. Bruk kjørelys bak for eks?

Headuniten sender vel kun signal til cdveksleren som sender signal til orginal forsterkeren som igjen sender signal med høypass signal (vanlig høytaler kabel signal) til blaupunkten, som er brukt som "remote".

Vanlig remote er ikke mulig pga. høypass signala overgår den vanlige remote ingangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å bare få ut signal til phonokabler og remote? noen som vet? jeg har en org nokia sub baki

Du må vel ha en boks som kan konverntere signala over fra orginal forstereren til phono signal.

Ser det på flere orginale biler at det er som regel veldig tungvidt utenom f.eks bruke PnP forsterkere med kabelsett som er laga for bilen.

Remote på bmw med vanlig stereo kan hentes fra den "orange/rød" ledningen som går in til forsterkeren, den mener jeg er styrestøm, eller burde og være andre plasser det kan hentes fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Akkuratt feil søkt og løst problemet med at blaupunkten slår seg ikke av.

Ringte Bilradiospesialisten i dag, siden de ikke svarer på mail, fikk ikke stort annet svar om hva det kunne være, og anbefalte heller lage en hovedstrømsbryter til blaupunkten..

Jeg feilsøkte mere, remote (uten signal koblet til) funker som bare det, remote med signal funker ikke slår seg ikke av. til og med brukt egen strøm krets til blaupunkten og koblet av strømmen til orginal forsterkeren helt, slår seg fortsatt ikke av.

Er noe med signal kablene som holder igjen noe.

Så da har jeg gitt opp, og la opp et rele på plussen til blaupunkten, og funker som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt feil søkt og løst problemet med at blaupunkten slår seg ikke av.

Ringte Bilradiospesialisten i dag, siden de ikke svarer på mail, fikk ikke stort annet svar om hva det kunne være, og anbefalte heller lage en hovedstrømsbryter til blaupunkten..

Jeg feilsøkte mere, remote (uten signal koblet til) funker som bare det, remote med signal funker ikke slår seg ikke av. til og med brukt egen strøm krets til blaupunkten og koblet av strømmen til orginal forsterkeren helt, slår seg fortsatt ikke av.

Er noe med signal kablene som holder igjen noe.

Så da har jeg gitt opp, og la opp et rele på plussen til blaupunkten, og funker som bare det :)

Siden det er cd-veksleren som sender signaler til forsterker, hva med og prøve å koble bort cd-veksler, og se hva som skjer?

Men montro om radio modulen blir stående på hele tiden og da kanskje? :? Er vel igjennom den signala går/kommer fra, når du har standard stereo .. ? :?

Om du kjenner noen andre med samme forsterker, hadde det jo gått and å testa den, for og se om den oppfører seg på samme måte også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig teori, men rart om signala fra cd veksleren signalet klarer og bli høytaler signal, uten at orginal forsterkeren er på og har ikke tilgang til strøm, tenkte det krevde nok så mye strøm fra lav til høy pass.

Men er to ledninger som jeg ikke veit hva er til orginal forsterkeren, blå og grønn (trur jeg) ikke er merka, men kan være til radio og kassetspiller fra navien.

Kjenner heller ingen andre som har som jeg har det nå, og siden det funker for deg, er det rart.

Mener heller at noe feil på blaupunkten, men nå som det funker med relestyring uten problem så er problemet løst for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann, jeg har prøvd og montere det samme i min bil, har en e39 96 modell, men vanlig cd spiller..

Jeg har kjøpt inn:

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... 436&vn=736

Jeg har og kjøpt http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736

Men, den siste overgangen er jo tydeligvis FEIL. Så jeg lurer på hvordan overgang jeg egentlig skal ha? og hvor dere har kjøpt den? For jeg mangler jo faktisk hunn kontakten på denne kabelen, som skal gå tilbake til spilleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har prøvd og montere det samme i min bil, har en e39 96 modell, men vanlig cd spiller..

Jeg har kjøpt inn:

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736

http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... 436&vn=736

Jeg har og kjøpt http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt= ... id=&vn=736

Men, den siste overgangen er jo tydeligvis FEIL. Så jeg lurer på hvordan overgang jeg egentlig skal ha? og hvor dere har kjøpt den? For jeg mangler jo faktisk hunn kontakten på denne kabelen, som skal gå tilbake til spilleren..

Vet ikke hvordan det er på Pre-facelift.

Kjøpte alt hos bilradiospesialisten.no, de kan kanskje svare på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, er runde kontakter i spilleren... Dette var det kanskje ikke på din?

8iyfc6hb8az9a2nrjpfx_thumb.jpg

Legger ved et bilde.. Så kanskje folk skjønner hva problemet er..

Det der aner jeg ingenting om vertfall, jeg kobla ingenting bak skjermen min, alt foregikk baki bagasjerommet under gulvet på radio/forsterker modulen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Det går vel så lenge forsterkeren har høynivå innganger.. :) da kan du koble flere på samme signal sikkert. Men justeringsmulighetene er svært begrenset på org spiller da.. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...