Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Sammenlignet med en org b25 så vil jeg påstå at den sparket mere i fra og var en del kvikkere. Sammenlignet med en Ford Fiesta 1.1 vil jeg si den var helt rått sprek!!!

Aldri vært bortskjemt med turbo og rå sugemotorer jeg vet du Ståle.!!

Prøvd annen coil nå, men starter ikke.. Mystifistisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huska alle jordingene da? Den som skal stå bakerst på toppdekslet er lett å glemme synes jeg vertfall. Glemmer den nesten hver gang jeg skrur opp dekslet, så blir det hodekløing igjen! :D

Hvordan ser den ut da? :P Tok av toppdekselet før jul og parkerte bilen etter det. Kjørte bare noen hundre meter. Nå starter den ikke :P

Ser meget bra ut Jørgen! :D8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ETA motoren, så var d triggerhjul foran, som var lite og med tagger. Jeg har to følere på kassa.

Flytta over triggerhjulet fra b25`n (stort, uten tagger), og på ledningsnettet jeg bruker er det triggersensor som er montert i forkant på motor`n.

De to svinghjulene var ikke like. Monterte det som sto på 2,7`n fra før. Forskjellen var tykkelsen. Tok det fra 2,7`n pga at det var minst og lettest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På b25'n som stod i før, hadde jeg både de to kontaktene på girkassen og triggerhjul med sensor foran... Men da så klart med annet svinghjul enn nå... Så skal ikke forundre meg at svinghjulet er grunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke startkransen de følerne på kassa leser da? Isåfall skal jo ikke svinghjulet ha noe å si så lenge starteren får tak i det..

Nei. Ene leser på start kransen og den andre har ett punkt for seg selv på svinghjulet rett bakom der igjen.. hadde du følere på kassa jørgen så regner jeg med at den som står i framkant på motorn går rett i diagnosekontakten. Har tatt grunnlag i mime erfaringer på dette. Dog mest på m30 da men er ikke ulikt m20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer Halfdan.. Er ingen tapp på den bakerste følern på svinghjulet som står på nå. Men d er d på d andre svinghjulet, så holder på å skal ta ned kassa nå og bytte ;) satser på d er d som er grunnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...