Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Prøv dyserens. Hadde en bil som brått fikk like symptomer og stoppa etter kort tid, leide bergningsbil for å få den hjem og funderte no jævlig på hva det var.

Prøvde dyserens mest for å gjøre noe, og etter litt kjøring av startmotor fyra den igang og gikk som ei klokke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

åjja okei :) Ja har triggerhjul og sensor i forkant på motor. Den har jeg sjekka. Skal se på registeret, plugger, og turne motoren for så å se om noen av pluggene er tørre. Da får dem ikke bensin :)

Riktig.. Du får gi meg beskjed om du finner ut noe av det :) Så kan jeg evt sjekke det samme om du finner ut hva som er feil :)

Prøv dyserens. Hadde en bil som brått fikk like symptomer og stoppa etter kort tid, leide bergningsbil for å få den hjem og funderte no jævlig på hva det var.

Prøvde dyserens mest for å gjøre noe, og etter litt kjøring av startmotor fyra den igang og gikk som ei klokke etterpå.

Ja, det hadde jo vært en mulighet.. Hater slik feilsøking.. Skal vedde på det er en bagatell, som jeg finner ut til slutt.. Skulle gjerne kjørt den skikkelig NÅ :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 323i'n min var også slik ved motorbytte, men da var det brudd i ledningsnettet som gjorde at dysene åpnet fullt hele tiden. Da ble det fullt av bensin i olja :) Dette ble fiksa på verksted, så vet ikke noe mer om hvor bruddet befant seg.. Men hvis du bruker samme ledningsnettet som før, så er det kanskje lite sannsynlig. Håper du finner ut av det! Gleder meg til å se bilen din på vegen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jo vært en mulighet.. Hater slik feilsøking.. Skal vedde på det er en bagatell, som jeg finner ut til slutt.. Skulle gjerne kjørt den skikkelig NÅ :evil:

Klart det er en bagatell, det er det alltid. Og det er drittkjedelig å leite etter den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å starte litt enklere med feilsøk, siden d er prakk å ta av innsug når motor står i for å sjekke dyser... Fattern mente det måtte være noe med tenning..

Ikke noe problem å ta ut dysene med innsuget montert. Gjort det mange ganger. ;)

Sjekka at du har bensintrykk? At det ikke er kondens? Tett filter?

Har du åpnet motoren? Etter at jeg bygde om til 2,8 fjusket det og smalt i min. Den stoppet riktig nokk helt etterhvert da men. Da var det oljen jeg hadde brukt på sylinderveggene når motoren sto "åpen" som fucka opp tennpluggene? Kan være noe det samme hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 323i'n min var også slik ved motorbytte, men da var det brudd i ledningsnettet som gjorde at dysene åpnet fullt hele tiden. Da ble det fullt av bensin i olja :) Dette ble fiksa på verksted, så vet ikke noe mer om hvor bruddet befant seg.. Men hvis du bruker samme ledningsnettet som før, så er det kanskje lite sannsynlig. Håper du finner ut av det! Gleder meg til å se bilen din på vegen igjen ;)

Men min var slik med den andre motoren også..:) Så ja, må være noe med det som har stått i fra før!

Ikke noe problem å ta ut dysene med innsuget montert. Gjort det mange ganger. ;)

Sjekka at du har bensintrykk? At det ikke er kondens? Tett filter?

Har du åpnet motoren? Etter at jeg bygde om til 2,8 fjusket det og smalt i min. Den stoppet riktig nokk helt etterhvert da men. Da var det oljen jeg hadde brukt på sylinderveggene når motoren sto "åpen" som fucka opp tennpluggene? Kan være noe det samme hos deg?

Er vel ikke noe problem, men d er prakk!! ;)

Har ikke sjekket bensintrykk nei.. Kondens, nææææh, ikke helt trua på.. Tett filter kan jo være..!

Ikke åpnet motoren nei.. Den har jo vært kjørt slik den er nå bare med annet innsug før, så skal ikke være noe med det nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg det :D

Har du sjekket at alle dysene dine er like? På min hadde jeg en dyse som var annerledes enn de 5 andre, det gjorde at bilen ikke ville en dritt, bare sto på tomgang og gikk skikkelig urent, når jeg ruste den opp så smalt det akkurat som på videoen din. Også var rotor og fordeler helt nedslitt, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst det minne veldig om tenningsfeil, første eg ville sjekka var jordinga på blokka. Ellers så kan du jo sjekke på starter og dynamo også, husker eg hadde samme problemet på ein 320 for eit par år sidan. Da var det faktisk styrestrømmen på starter som hadde dårleg kontakt :P

Du finne nokk ut av dette, desse motorene er meget kresne så det er som regel ein bagatell ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg det :D

Har du sjekket at alle dysene dine er like? På min hadde jeg en dyse som var annerledes enn de 5 andre, det gjorde at bilen ikke ville en dritt, bare sto på tomgang og gikk skikkelig urent, når jeg ruste den opp så smalt det akkurat som på videoen din. Også var rotor og fordeler helt nedslitt, hehe

Tja, når jeg kjøpte bilen så fungerte den bra, og fungerte greit frem til sensommer/høst i fjor.. Jeg har ikke byttet noen dyser, så regner med de skal være like.. Rotor og fordeler er i ny stand :)

Eg synst det minne veldig om tenningsfeil, første eg ville sjekka var jordinga på blokka. Ellers så kan du jo sjekke på starter og dynamo også, husker eg hadde samme problemet på ein 320 for eit par år sidan. Da var det faktisk styrestrømmen på starter som hadde dårleg kontakt :P

Du finne nokk ut av dette, desse motorene er meget kresne så det er som regel ein bagatell ja :)

Mja, d har vel egentlig jeg også konkludert med, at d mest sannsynlig er noe med tenning ja.. Starter og dynamo er jo koblet opp nå etter at jeg bytta over ledningsnettet, så det skal være både skrudd fast og riktig.. Men d kan jo selvfølgelig være brudd/dårlig kontakt i ledningene fra før av da..

Fikk du slik oppførsel med dårlig kontakt på styrestrøm til starter?

Ja, må få til dette nå.. Gira på å kjøre ;) Fikk bakdekka til RS`ene i dag, så nå har jeg vel alle dekka om de to andre er kommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer att eg fekk denne oppførselen med brudd på styrestrømmen til starter :P

Har også hatt dette problemet når det har vert jordingsfeil eller trigger feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka jord til motor, men det er bra. Rensa tomgangsregulator, reingjort inni fordelerlokket og rensa trigger sensor. Alt var full av skit, men finner enda ikke feilen! Skal bytte plugger nå og sjekke om det blir bedre. Hvordan kan jeg sjekke styrestrømmen?

Er egentlig bare å sjekke for brudd osv, resten kan vi ta på pm så vi ikkje rota til tråden hans heilt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, for all del, flott at dere skriver her, så kanskje d kan være til hjelp for andre også :)

Jeg får se på det du skriver her Ole.. Kan jo være noe i d.. Men så rart at d "plutselig" kom etter at jeg hadde en liten herrjerunde med noen gamle bakdekk.. Et brudd på noe vis i ledningsnett kan da ikke skje så plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...