Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Tar vel 30min å bytte ledningsnett... Men, når alle de som har 2,7-bygg sier at det aldri vil fungere skikkelig med preface-nett, så orker jeg ikke bytte tilbake til det igjen.. Den skal jo gå med nettet som står i nå også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Orka ikkje å lese alt men har du prøvd anna bensinpumpe? Iom att problemet fortsatt er der når du har skifta nett osv så må jo det vere ein komponent som ikkje høyre til motor eller nett da du har prøvd anna lmm, hjerne osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd annen bensinpumpe nei, siden jeg ikke har det tilgjengelig.. Har tatt av slange for å se om den leverer, og det gjør den, mye.. Lukter veldig bensin av eksosen når jeg kinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTR? tett retur?

Har prøvd 3stk BTR... Tett retur, ja, det er jo en mulighet..

Får med meg Hakjinj og Stale_H i morgen.. Så får vi prøve og ohme ledningsnettet for å se om det er noe krøll der.

Noe som vet om f.eks bensinpumpe fra b20 passer over med b25? Har jo delebilen til minigris tilgjengelig... Men den er en 320.. Facelift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer.. Jeg har et surrehue under bilen også ja.!

Hmm, prøve å huske alt her da, helt fra starten, med hendelsesforløp:

Skulle ta knekken på bakhjula mine i fjor høst, hadde da b25`n i. Holdr den på sperra lenge i 1 gir, før det ble byttet til 2.gir og sluppet bortover asfalten.

Knakk feste på diff, så måtte kjøre rolig hjem. Bil hadde rar oppførsel, men trodde d var pga diffen.

Neste dag bytta jeg diff, skulle ta en prøvetur, men var bare rykking og napping. Trodde jeg hadde gjort noe feil under montering, så hiva den opp på bukk, men så ingenting feil.

Brukte ikke bilen på en stund, men skaffet i mellomtiden en 2,7 som jeg hadde planer om å sette i.

Før motorbytte skulle jeg ta livet av 2.5`n. Ble syyykt lat etterhvert, klarte ikke dra sperra en gang på isete vei. Sparka cluch, og fikk litt turtall, og hold turtall/sleng til lagerbank kom. (I alle fall en fæl kakklelyd).

Bilen ble stående i min garasje en stund, til jeg fikk lånt plass til motorbytte. Slepa den til verkstedet.

Hiva ut 2.5`n, tok av innsug,, ledningsnett, LMM, hjerne, fuelrail, dyser, starter, dynamo, servopumpe, girkasse og svinghjul.

Monterte alt over på 2.7`n, men lure meg putta i svinghjulet som hørte til facelift, altså uten tapp, så motor fikk null signal.

Motor kinna, men starta selvfølgelig ikke. Neste dag demonterte jeg kassa, og bytta til svinghjul med tapp.

Da hadde jeg gnist, bensin og luft, men den tente ikke riktig. Tok av fordelerlokk, sveiva motor til O T, og fant ut at pluggledningene sto feil på fordelerlokk. Hadde montert et annet fordelerlokk jeg hadde, som var merka, men disse stemte ikke i det hele tatt. Sveiva rundt motor og merka på fordelerlokk hvor 1-2-3-4-5-6 var, kobla pluggledninger, og bilen startet med en gang..

Hadde en voldsom jaging. Skulle ta en prøvetur, og da var det på samme viset med rykking og napping, slik den var etter diffbytte. Fikk ikke over 2500-3000omdr.

Dette med oppsett som følger:

ETA blokk

B25 topp

B25 dyser

B25 LMM

Preface ledningsnett med følere på kassa.

Feilsøking/bytting av deler ble da ble som følger: (i alle fall det jeg husker)

Ohma følere på kassa, prøvde flere forskjellige.

Hjerne

LMM

BTR

TPS

Tomgangsregulator

Sjekka huking 4 ganger

Tempføler på termostathus (den blå)

Bytta plugger

Jorda motor ekstra

Coiler

Falskluft

Lukter veeeeldig mye bensin

Fortsatt ingen andre tegn til forbedring.

Hadde en telefonsamtale med S.Arvesen her inne, som har gjort flere slike bygg. Han var ganske så sikker på at om jeg bytta til facelift ledningsnett, med triggerhjul og sensor foran, så ville bilen starte.

Så det andre oppsettet er slik: (og nåværende)

ETA blokk

b25 topp

b25 dyser

LMM og hjerne fra facelift (usikker på motortype, men samme hjernen og LMM som ble brukt i forrige bil med samme oppsett)

facelift lednginsett

facelift triggerhjul

facelift sensor

Kobla opp alt, fikk tak i dysekontakter som passer til faceliftnett, og vridde om nøkkelen.

Sprengte da en sikring, fordi fargeblinde meg hadde satt en brun ledning på pluss i stedet for i jord i kaross.

Kjøpte nytt batteri, bytta sikring, og kinna igjen. Den "tar etter", men vil ikke starte.

Om bilen har stått lenge, så er den "villig" første ganen jeg vrir om nøkkelen og kinner. Det lukter også veldig bensin av eksos, men videre er det dødt.

Har gnist. Sist jeg prøvde, så var kun 1-3-5 pluggene våte. Altså 2-4-6 hadde ikke bensin på seg, etter mye kinning.

Fant også ut at tomgangsregulator var montert feil vei, men dette er ordnet. Ingen forskjell..

Dette tror jeg i det store og hele er hendelsesforløpet. Veldig rotete ble, men slik et det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd annen hjerne etter at sikringa røyk, men plukket den fra hverandre, og sjekka den nøye. Ingen skader/brentmerker etc på kortet inne i hjernen. Ingenting av pinner var stygge/sot på osv..

Hadde vært greit å prøvd en annen hjerne til facelift, men har det ikke tilgjengelig nå. Kanskje til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...