Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

Har dere målt bensintrykk? Er det OK?

Regner med at regulatoren gjør jobben siden dere har byttet innsug.

Høres ut som du sliter med tennkabler/coil og/eller plugger. Husk at tennkabler kan være utslitte selvom de ser bra ut. Motstanden blir høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han er jo inne på noe da, når han faktisk har fått turtall på bilen.! :) Jeg leter etter facelift 2.5 hjerne til han, slik at den biten blir OK. Å sjekke plugger/huking osv er vel kanskje ikke så nødvendig? Bensinsystem prøvde han i går, som er i orden.. Nytt filter der osv. Kommer retur.. LMM har han prøvd fra Ole, samt at jeg har målt den som står der til riktig verdier..

Tipper han finner det ut snart, og at jeg kan spise caps'n min og angre!!!

Kjører dere preface-hjerne på facelift nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btr åpner jo, (alle som er prøvd), så antar d er 3bar ja..

Prøvd flere pluggledninger, coiler, fordelerlokk etc..

Kristov: nei.. D går jo ikke.. 2 rader med pin på hjernestikk på preface, 3 rader på facelift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

registerreim på denne ? :oops: sjekka timeinga ?

Det er vell mulig at den står en tann eller 2 feil på registeret?

Det er vell mulig, men da skulle man ikke tro den går så fint på tomgang?

Tja, har vært borti flere Renault'er med en tann feil på registeret og de skyter på turtall/kutter tidlig, men går helt greit på tomgang.

Verdt et forsøk! Ellers vil jeg som flere andre her påpeke at tomgangsregulator kan lage MYE tull ved feil.

På min m20b25 så virket den helt fint på tomgang, men ved gjevn gass så kuttet den plutselig i alt fra 1-10 sekunder (turtall og målere gikk i bunn) før den spratt opp igjen som om ingenting hadde skjedd. Hadde også problemer med at den kuttet ved mye gass på kald motor. Den bare smalt i innsug og eksos, og nektet å dra over 2500-3000 omdreininger. Skiftet til ny original tomgangsregulator og alt er nå bare velstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også sjekket timingen på registeret, 1 tann feil kan gjøre mye galt. Er vel ikke så mye jobb å demontere for å se om det stemmer heller?

BTR åpner sier du. Den åpner jo så fort den får vacuum fra innsuget, uansett bensintrykk.

Sett et manometer på railen og mål reelt trykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også sjekket timingen på registeret, 1 tann feil kan gjøre mye galt. Er vel ikke så mye jobb å demontere for å se om det stemmer heller?

BTR åpner sier du. Den åpner jo så fort den får vacuum fra innsuget, uansett bensintrykk.

Sett et manometer på railen og mål reelt trykk :)

Bull.. Da er jo vitsen med den borte.. Det er vel ei fjær inne i den som tilsvarer 3 bar trykk, og når trykket i fuelrailen overstiger 3 bar, så åpner den seg, å slipper resterende tilbake i returen slik at dysene har konstant 3 bar på seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også sjekket timingen på registeret, 1 tann feil kan gjøre mye galt. Er vel ikke så mye jobb å demontere for å se om det stemmer heller?

BTR åpner sier du. Den åpner jo så fort den får vacuum fra innsuget, uansett bensintrykk.

Sett et manometer på railen og mål reelt trykk :)

Bull.. Da er jo vitsen med den borte.. Det er vel ei fjær inne i den som tilsvarer 3 bar trykk, og når trykket i fuelrailen overstiger 3 bar, så åpner den seg, å slipper resterende tilbake i returen slik at dysene har konstant 3 bar på seg. ;)

OG en vacuummembran som åpner den på tomgang, dvs når den får vakuum.

Er trykket fra pumpa lavt, og gutta har sett at BTR åpner og lukker behøver det ikke bety at det er nok trykk i systemet. BTR vil åpne uansett trykk, så lenge det er vakuum i manifolden.

Mål trykket med manometer på railen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler dere å skrive opp en liste(om det ikke er gjort fra før) over alt som er sjekket, og alt som blir anbefalt å sjekke, så dere kan ha system i feilsøkingen, kryss av alt dere er 100% sikker på, og når lista er fullført sjekker dere over resten dere ikke er 100% sikker på. dere fortjener å få denne igang ordentlig nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo mast om dette bensintrykket jeg også, ville absolutt målt det og ikke bare gått utifra at det er rett. Så kan jo dere peke nese til oss om det er iorden, eventuelt vi le litt av dere om det er årsaken...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tzunami: d ble skrevet en liste en del sider tilbake.. Men ja, d skulle vært gjort.:)

Jås: absolutt enig i at d skulle vært målt for å utelukka d 100%..! Ingen peker nese her, alt fornuftig settes stor pris på..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...