Gå til innhold

Jørgen`s E30-tråd | M-Tech1`n er FRISKMELDT s.160/161 ;)


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei jørgen. Du kan bare sandblåse alt sammen, også kan du ta og grunne og lakkere med billakk etterpå. Pulverlakkerte gamle mito hjula mine. Blei bare dritt finish. Og org lakk på felger får man aldri av med glass. I tilegg til at finish og alt blir bedre, så har du større fargeutvalg.

Og ang duxola malings fjerner. Så tar du med felgene til en vaskehall på en bensinstasjon. Så legger du det på der med malingskost. Går inn og tar en burger, mens den ligger og virker. Pælmer på en 20ings også blåser du av med høytrykkspyler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med sandblåser-firmaet i Kristiansund nå, og de mente felgene kom til å bli ødelagt fordi de hadde ikke noe fin sand som var beregnet på dette. De driver kun med store flater på båter osv.. Han nevnte at de som sandblåser møbler hadde mer riktig sand tilgjengelig, men var usikker på om det fantes noen er i nærheten.

Planen min var som du sier, å lakkere i vanlig bil-lakk.. MEN, skal ta med felgene hjem igjen over helga, og prøve det du sier med å blåse av etter å påføre malingsfjerner. Nå fikk jeg ikke tak i Duxola sin, men kjøpte en fra Chem. Skal ta en liten runde i morgen og sjekke om noen andre har Duxola, da jeg skal på en liten kjøretur.

Kommer uansett et sett med 9x16" i dag tror jeg, så da kan jeg ha de i reserve om jeg ikke får til dette.. Hadde bare vært morsomt å fått fiksa Azev-felgene skikkelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du pulverlakke dem? Alle jeg har snakket med angående pulverklakk av felger sier at det finnes nesten ikke bedre ting å lakke på enn gammel brennlakk. Så lenge den ikke flasser osv da selvfølgelig.

Jeg fikk beskjed om bare å matte de ned å sende dem ivei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei skal lakke de i vanlig lakk var planen... Grunnen til at jeg vil fjerne den er jo at det er flere lag med lakk, ujevne overflater og litt dårlig finish for bare å matte ned og lakke.. Derfor ville jeg ta vekk alt og pusse de ned for å få en jevn overflate og et bra utgangspunkt til å få en fin lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg en burk med Duxola på Jernia som blir spretta i morgen hvis planene går i orden.

Da vil jeg gjerne høre en tilbakemelding !

Kommer med bilder/erfaringer på mandag for min del, da jeg ikke er hjemme akkurat nå.:)

9"x16" hva da? 8)

9x16" alufelger 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Da kan jeg se hva du gjør under behandlingen.. Kommer til å lage en tråd selv kanskje om jeg får skikk på det jeg skal gjøre.

Har som sagt kjøpt et sett felger til, der jeg må pusse kanten osv.. Men det regner jeg med går bedre, iom at det kun er sliping, våtsliping og grov/fin polish som trengs forhåpentligvis :lol: Får vel felgene etterpå nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...