Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har også hørt rykter om biler med to gir bakover! Men jeg så også noe rart i en Audi 100 2,5TDI en gang, i tillegg til revers og 5 gir så var det og et slags E gir det sjette giret vanligvis skal være!

Economic kanskje? :?

Mye mulig det! Synes det var rart i allfall, kanskje jeg kan finne noe om det i instruksjonsboka til min 100 2,6, de fleste biler har jo samme bok selv om de har forkjellige motorer!

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg har også hørt rykter om biler med to gir bakover! Men jeg så også noe rart i en Audi 100 2,5TDI en gang, i tillegg til revers og 5 gir så var det og et slags E gir det sjette giret vanligvis skal være!

Economic kanskje? :?

Mye mulig det! Synes det var rart i allfall, kanskje jeg kan finne noe om det i instruksjonsboka til min 100 2,6, de fleste biler har jo samme bok selv om de har forkjellige motorer!

Ja, sjekk :) Har faktisk hørt at Nissan Skyline har det? En eldre versjon.. Eller var det bare en av alle de andre plastrakettene :D

Skrevet

Ja, sjekk :) Har faktisk hørt at Nissan Skyline har det? En eldre versjon.. Eller var det bare en av alle de andre plastrakettene :D

I følge instruksjons boken så er det et slags økonomisk "sjette gir" som kun skal benyttes til motorvei kjøring i minimum 65 km/t. Ved 120 km/t skal den bruke 06,1 på mila, ikke imponerende når jeg klarer 07,3 i 110-120 km/t med min 2,6 bensin V6er. Ble kun levert på 2,5 TDI!

Skrevet
Med andre ord overdrive... Typisk funnet på Volvo 240 o.l :roll:

nåja... så vidt jeg kan skjønne så er det vel heller 6. som er merka med e på kula. Altså vanlig 6 trinnskasse.

240 overdrive funker jo på en helt annen måte, og der er det faktisk fult mulig å koble slik at overdriven funker på alle gir, men blir kanskje feil å kalle det 8 trinns kasse fordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...