Fredrik 90 Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Jeg har også hørt rykter om biler med to gir bakover! Men jeg så også noe rart i en Audi 100 2,5TDI en gang, i tillegg til revers og 5 gir så var det og et slags E gir det sjette giret vanligvis skal være! Economic kanskje? Mye mulig det! Synes det var rart i allfall, kanskje jeg kan finne noe om det i instruksjonsboka til min 100 2,6, de fleste biler har jo samme bok selv om de har forkjellige motorer!
Rannem Skrevet Februar 16, 2010 Skrevet Februar 16, 2010 Jeg har også hørt rykter om biler med to gir bakover! Men jeg så også noe rart i en Audi 100 2,5TDI en gang, i tillegg til revers og 5 gir så var det og et slags E gir det sjette giret vanligvis skal være! Economic kanskje? Mye mulig det! Synes det var rart i allfall, kanskje jeg kan finne noe om det i instruksjonsboka til min 100 2,6, de fleste biler har jo samme bok selv om de har forkjellige motorer! Ja, sjekk Har faktisk hørt at Nissan Skyline har det? En eldre versjon.. Eller var det bare en av alle de andre plastrakettene
Fredrik 90 Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Mye mulig det! Synes det var rart i allfall, kanskje jeg kan finne noe om det i instruksjonsboka til min 100 2,6, de fleste biler har jo samme bok selv om de har forkjellige motorer! Ja, sjekk Har faktisk hørt at Nissan Skyline har det? En eldre versjon.. Eller var det bare en av alle de andre plastrakettene I følge instruksjons boken så er det et slags økonomisk "sjette gir" som kun skal benyttes til motorvei kjøring i minimum 65 km/t. Ved 120 km/t skal den bruke 06,1 på mila, ikke imponerende når jeg klarer 07,3 i 110-120 km/t med min 2,6 bensin V6er. Ble kun levert på 2,5 TDI!
Lars89 Skrevet Februar 17, 2010 Skrevet Februar 17, 2010 Med andre ord overdrive... Typisk funnet på Volvo 240 o.l
flobben Skrevet Februar 18, 2010 Skrevet Februar 18, 2010 Med andre ord overdrive... Typisk funnet på Volvo 240 o.l nåja... så vidt jeg kan skjønne så er det vel heller 6. som er merka med e på kula. Altså vanlig 6 trinnskasse. 240 overdrive funker jo på en helt annen måte, og der er det faktisk fult mulig å koble slik at overdriven funker på alle gir, men blir kanskje feil å kalle det 8 trinns kasse fordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå