Gå til innhold

Får opp varsel på lys selv om alt lyser! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får opp varsel for defekt pære høyre foran på E46. Alt lyser.

Varselet kommer ikke opp med en gang, men tar ca et minutt før det kommer opp.

Har ettermonterte xenon i fjernlys og tåkelys, men er samme greia med vanlige halogen-pærer.

Det som er litt rart er at obc viser feil på begge sider foran når jeg slår på park, kun høyre på nærlys mens det forsvinner helt når jeg skrur på fjernlys...

Bilen kom org med halogen, ble så byttet til org xenon og jeg har nå byttet til et annet sett med halogen-lykter...

Var akkurat likt med xenon-lyktene.

Hjelp?

Skrevet

OBC sender kontinuerlig ut små pulser for å sjekke at pærene er i orden.

Hvis den ikke får noe "svar" tilbake vil den si at lyset er defekt.

Hvis du monterer Angel Eyes på bilen og du skrur av alt lys og obc er aktiv kan du se at Angel eysene flimrer en etter en ganske kjapt.

Jeg vil tippe at du har dårlig kontakt en eller annen plass. Jeg har et lignende problem som jeg må feilsøke etter ut mot sommeren.

Skrevet

Ser ut som det er "klipt og limt" litt i ledningsnettet fra før. Er også knekt en lås på kontakten til h.nærlys så den ikke ligger skikkelig inntil. Tror det ligger rundt der en plass...

Takker for tips! :D

Skrevet

Kan også nevne at LCM mest sannsynlig er bytta da km på denne ikke samsvarte med km på hjerne/instrument... Men tror det er irrelevant...

Skrevet

Tja det bør ikke ha noe spesielt å si. Men jeg tror jeg ville sjekket det opp med forrige eier. Kan hende bilen er tilbakestilt på km? Men dette igjen er en annen sak ;)

Skrevet

sjekk om skoene på pæra osv sitter godt. samt plugger osv. til meg var det litt dårlig kontakt på ene skoen innpå pæra, da sa den fra at pæra var defekt uten at den var det..

Skrevet

Bilen har gått såpass langt (206K) at jeg tviler på at det er noe rot der :wink:

Har også trua på kontakt e.l da kontakten på høyre-sida sitter litt dårlig....

Skrevet

Skal være riktige de ja. Får bytte litt rundt og se, men som sagt hadde jeg samme problem med de gamle lyktene så tyder på ledningsnett/kontakter :wink:

• 2 years later...
Skrevet

Kan være noe med at du må kode bil ved montering av xenon lys?

For da jeg kjøpte bilen min var det montert nye xenon lykter, og da jeg skrudde på parklyset kom det opp varsel etter hvert at lysene mine ikke virket. Da vi koblet oss opp med "BMW tester'n" fant vi ut at xenon lyktene ikke var kodet inn i bilen. Da vi kodet om fungerte det fint :-)

Skrevet

Var surra med ledningsnettet ifm ettermonterte AE. Måtte bare legge det opp skikkelig.

Fant det ut for over 2,5 ÅR siden btw :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...