Danniboy Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2010 jeg synes du godt kunne begrenset deg litt med at alle som har xenon på bilen (ettermontert vel og merke) har dette ulovlig.... det finnes mange biler som ettermontert disse som ikke blender halvparten av det en bil som har xenon orginalt.. og kom ikke her å si at det ikke finnes en "orginalbil" som ikke blender... bare se på hva som må til for å få godkjent xenon automatisk høydejustering og lyktespylere.... høydejustering er greit men lyktespylere vil jo da si at xenonlysene vil lyse skarpere hvis glasset er rent noe som alle som klager på ulovlig xenon sier blender folk... så om vi godkjenner dette så vil folk fortsatt klage på at det blender uansett om det er lovlig eller ikke lovlig... ta heller å slutt å se direkte i lysene som ett dumt rådyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 hahaha, danniboy, you just made my day! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 ...men lyktespylere vil jo da si at xenonlysene vil lyse skarpere hvis glasset er rent noe som alle som klager på ulovlig xenon sier blender folk... Dette er ikke helt sant. Når lykteglassene er rene refrakteres lyset akkurat dit det skal; ned mot veien. Når lykteglassene er møkkete vil derimot mye av lyset reflekteres og refrakteres forskjellige retninger. Dette fører til at selv om lyset kanskje reduseres med noen lumens, vil det virke mer blendende for møtende biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Hvit/blålig xenon ser like dumt ut som det gjør på alle andre biler. Selv kjører jeg med 3000k på min. Den gav korrekt lysbilde da jeg justerte lyktene på verksted, så jeg ser ingenting galt i å kjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danniboy Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2010 er ute etter ett litt mer hvitt lys det er en smule gult for min del...men det med møkk på lyktene det vil faktisk redusere lyset som kommer ut fra lykten...det er skarpheten som blender.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Krav til lyktespyling er vel helst pga snø? Xenonlysene har lavere wattstyrke og dermed dårligere evne til å smelte snø som legger seg på lyktene. Lyktespylerene vil derfor være til god hjelp for å smelte snø og is. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dutten Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 er ute etter ett litt mer hvitt lys det er en smule gult for min del...men det med møkk på lyktene det vil faktisk redusere lyset som kommer ut fra lykten...det er skarpheten som blender.... de der er gule pga film på enten glassene eller reflektorene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 Jeg har aldri hatt noe problem med lyskvaliteten på standard E30 preface-lykter hvertfall! Når de blir dekket av salt og møkk på vinterstid sier det seg jo selv at de ikke fungerer optimalt. Men ellers har de vært skikkelig bra, spesielt fjernlysene. Jeg synes det ser ganske harry ut når biler som er mer enn 10 år gamle har xenon.Det skal sies at Corolla'en min, som er fra 1976, har noen av de beste lyktene jeg har vært borti, uten å ha noen form for ekstralys. Så det handler MYE om hvordan lysene er justert. agreed! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Februar 27, 2010 Share Skrevet Februar 27, 2010 er ute etter ett litt mer hvitt lys det er en smule gult for min del...men det med møkk på lyktene det vil faktisk redusere lyset som kommer ut fra lykten...det er skarpheten som blender.... de der er gule pga film på enten glassene eller reflektorene Det er ingenting på glassene, reflektorene eller linsene. Standard sorte DE-lykter med 3000k xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Får man de sorte DE lyktene til E28? Finner dem ikke på f.eks GS.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Får man de sorte DE lyktene til E28?Finner dem ikke på f.eks GS.. Nei, de har aldri blitt produsert til E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muffins Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Krav til lyktespyling er vel helst pga snø?Xenonlysene har lavere wattstyrke og dermed dårligere evne til å smelte snø som legger seg på lyktene. Lyktespylerene vil derfor være til god hjelp for å smelte snø og is. Nei, må du ikke glemme at de fleste bilene blir laget på steder der snø ikke er noe stort tema. Er nok pågrunn av veistøv og drit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danniboy Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2010 ja jeg trodde det var pga veistøv og dritt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JarleGa Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 hvordan er egentlig 3000k lysene i forhold til 4300 og 6000, tenker da på "mengden" med lys. Lyser de like godt eller lkke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 12, 2010 Share Skrevet April 12, 2010 Xenon i langlys syns jeg er greit, for de skal jo av når det komme bil imot uansett. Dessuten så suger lysene fra e30 orginalt. Men det skal sies at xenon i orginal halogenlamper er noe møkk egentlig, for det lyser minimalt bedre, og det lyser alle andre steder enn der det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå