Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er dette kjørt? En CSL er jo ikke 4 sekunder raskere enn en vanlig M3 rundt en bane med en slik rundetid, med mindre den står på R-dekkene sine og den vanlige på gatedekk - og da er det jo bare surr allerede. Og en Sport evo så treg..? Stod den på de orginale vinterdekkene fra 80-tallet?

Forøvrig helt sprø spredning i rundetid. Til sammenligning skiller det kanskje 10-15 sekunder mellom raskeste bil og tregeste bil på et bmwccn-treff, forutsatt at begge er rattet av en god sjåfør. Og da er det snakk om CSL på R-dekk vs 316 på gatedekk.. Hele testen slår meg som noe merkelig.

• Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
He he virkeligheten suger ikke sant :wink: .....men m3 er en artig bil...for all del

Kanskje nok nå? Hele topicen er jo bare off-topic, med unntak av ett innlegg her og der som er serriøse..

Skrevet
det var vel Steve Soper som kjørte den testen der.

her er resultatlisten rangert etter rundetid/kjøreopplevelse:

01: E46 M3 CSL (1.20.09)

02: E39 M5 (1.26.77)

03: E46 M3 Coupe (1.24.50)

04: M Coupe (1.26.09)

ehmmm... hvordan i alle dager er den lista der satt opp? 2 plassen er tregere enn 3 og 4 plassen...

Skrevet

Det er noe muffens der ja. Enten sjåfør som ikke kjører alle bilene bra, eller en veldig merkelig bane. Stoler uansett mer på offisielle tider fra ringen.

Fordi E36 M3 ER raskere en E39 M5 på de fleste baner.

F.eks Nordschleife:

E36 M3 3.2 - 8.20

E39 M5 - 8.28

For å sammenligne med noen andre.

E46 M3 CSL - 7.50

E92 M3 - 8.05

Og dette er en bane som favoriserer store motorer.

Skrevet
Kjempefin test, samtidig som den motbeviser påstandene fra flere her inne om at E36 M3 3.0l er raskere på bane enn E34 M5 3.8, noe som dukker opp i diskusjoner på bimmers fra tid til annen...

Dette er en test fra en bestemt bane. Man må da heller ta 10 forskjellige tester og ta snittet. Jeg vil tro at M3 3liter er raskere enn M5 3.8 på Våler banen og Rudskogen.

Skrevet
Det er noe muffens der ja. Enten sjåfør som ikke kjører alle bilene bra, eller en veldig merkelig bane. Stoler uansett mer på offisielle tider fra ringen.

Fordi E36 M3 ER raskere en E39 M5 på de fleste baner.

F.eks Nordschleife:

E36 M3 3.2 - 8.20

E39 M5 - 8.28

Du skal ikke bekymre deg over at Steve Soper ikke kan kjøre BMW. Han kjørte racing på toppnivå i 24 år, mange av dem i E30 M3 og 318is, samtidig som han pendlet 100 000km i året med E30 M3 og E36 M3. Han har eid 10 M5er, og kjører E46 M3 som bruksbil. Så han har nok mer peiling enn folk flest.

Den 8.20-tiden på E36 3.2 er tvilsom, da jeg finner andre tider på samme bil på 8.35, og at E46 M3 ble klokket inn på 8.22 (Sport Auto). Som sammenligning bruker E60 M5 8.13 (Sport Auto)...

Noen som klarer å oppdrive Nordschleife-tider på E36 M3 3.0l?

Skrevet

det jeg syntes var mest interessant på rangeringen av biler etter rundetid OG kjøreopplevelse, er plasseringen av alle E36'ene. var det ikke det trådstarter spurte om?

Skrevet

fantastisk! stor takk til dere som fikk fram den testen..

nå ble det grining om at det var feil type bane... dere er ikke sanne.. det ble forøvrig tidlig poengtert at det alltid vil være litt etter hvordan banen er.

og å betvile soper er jo bare tragisk om du kan noe om motorsport..

og som hafsmo her påpeker, rangeringen etter kjøreopplevelse/rundetid er vel så interessant som bare rundetid..

Skrevet

Og påenget med de klippa var at en trimma lett bil akser fra en orginal M3 på 1500kg?

Ville ikke hatt det skrapet i siden av der om den så hadde hatt 900 lovlige hester.

Uansett, har en del lyst på e36 M3 også fordi det blir penger til overs til noen gromme coilovers, dekk, eisenmann etc får å få den akkurat slik jeg vil ha den. Samt vil tippe den føles veldig edgy med denne settupen samtidig som det er ganske greit med utstyr til en 96-98 mod pent interiør etc.

Men så var det utvlaget da som er helt fraværende.

Skrevet
fantastisk! stor takk til dere som fikk fram den testen..

nå ble det grining om at det var feil type bane... dere er ikke sanne.. det ble forøvrig tidlig poengtert at det alltid vil være litt etter hvordan banen er.

og å betvile soper er jo bare tragisk om du kan noe om motorsport..

og som hafsmo her påpeker, rangeringen etter kjøreopplevelse/rundetid er vel så interessant som bare rundetid..

Bare du som griner her nå...

Hvordan forklarer du at de tidene der ikke stemmer med tider fra ringen?

LianLi: Vurdert muligheten for å hente fra tyskland? Er jo ett enormt utvalg der nede :)

Skrevet

Har vel vurdert Sverige spessielt vet ikke om det er mye å spare ved å hente fra Tyskland kontra Sverige?

Tror jeg fant ut at ved 3.2L M3 1997 mod så er det billigere å kjøpe en i Norge her til 250K pga at engangsavgifta blir såppas høy. Litt mildere på 3litern kansje.

Edit: Jeg regner meg frem til tett oppunder 200K i engangsavgift på en f.eks 1997 3.2L m3, og da må jo selve bilen koste værtfall ikke noe mer enn 50K for at jeg mener det skal være værdt det..

Eller regner jeg feil på en måte? Regna med HK nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...