Gå til innhold

Montering av Pnp forsterker i E46 med navi og HK-stereo


Anbefalte innlegg

Som overskrift sier så lurer jeg på om noen har har byttet ut den originale Hk-forsterkeren med en slik PnP forsterker fra f.eks. blaupunkt?

Jeg har Navi med 16:9 skjerm, ryggesensor, CD-veksler og den nevnte HK-fortserkeren.

Ringte Bilradiospesialisten, men de var litt usikker på dette med delefilteret. Er det innebygget i forsterkeren eller er det delt i selve spillermodulen før forsterking (om man kan bruke dette ordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell ang delefilter mellom HiFI-pakke og Harman/Kardon pakke? Jeg har HiFi-pakken med forsterker baki, og jeg har montert PNP 475 forsterkeren. Det funker veldig bra hos meg, et klart løft i lydbildet...

Jeg har ikke sub, men har Navi med 16:9 skjerm, ryggesensor, CD-veksler og HiFi pakken med forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. HiFipakken er vel om jeg ikke husker feil like høyttalere som standard bare at de får mer effekt fra ekstern forsterker.

HKpakken har andre høyttalere, større forsterker og sub. Som sagt over er det kabler til hvert element siden delefilteret sitter i forsterkeren. Men basselementene i dører/hattehylle mener jeg spiller fulltone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er flere høyttalere i hifipakken enn i standardutgaven. PNP forsterkeren blir koblet via originalforsterker så den blir ikke koblet bort. Regner med det er samme opplegget på H/K.

Har store tvil om at det er en 10 kanals forsterker i H/K pakken.

Edit:

- Standard - 2 fulltone + 2 mellomtone/bass + 2 diskanter.

- HiFi Soundsystem - 4 mellomtone/bass + 4 diskanter + egen forsterker.

- Hifi Soundsystem Pro - Harman/Kardon 4 mellomtone/bass + 6 diskanter + 1 sub + egen forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pirkepirke

- Standard - 4 fulltone + 2 diskanter.

- HiFi Soundsystem - 4 fulltone + 4 diskanter + egen forsterker.

- Hifi Soundsystem Pro - Harman/Kardon 2 midbass + 4 mellomtoner + 4 diskanter + 1 sub (2 stk. 6x9" = crap) + egen forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er flere høyttalere i hifipakken enn i standardutgaven. PNP forsterkeren blir koblet via originalforsterker så den blir ikke koblet bort. Regner med det er samme opplegget på H/K.

Har store tvil om at det er en 10 kanals forsterker i H/K pakken.

Edit:

- Standard - 2 fulltone + 2 mellomtone/bass + 2 diskanter.

- HiFi Soundsystem - 4 mellomtone/bass + 4 diskanter + egen forsterker.

- Hifi Soundsystem Pro - Harman/Kardon 4 mellomtone/bass + 6 diskanter + 1 sub + egen forsterker.

Det er faktisk en 10 kanals forsterker i H/K pakken! Heldigvis virker det som at BWS i statene holder på å utvikle en egen PnP forsterker for oss som har H/K, men når den er klar er mere usikkert.

I min har jeg i framdørene: 2 midbass + 2 mellomtone + 2 diskanter

I bakdørene: 2 diskanter

I bagasjerom: 2 bass (6x9 som skurrer fælt når du får litt volum) Skal være ganske greit å bytte ut, men er usikker på hvilke høyttalere som hadde passet mtp motstand og sensitivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...