powerfulglenn Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Men tenk på fammilie og vennene til han snuten da... Må sikkert være tungt for dem og miste noen sånn liksom... Men de har alt for lite fengselstraff i norge spørr du meg! De bruker eller penger nedi utlandet med politistyrker og alt det der! En dag kommer norge til og slite og da står vi alene:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2daniel85 Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 All medfølelse går til familie, venner og kollegaer av politimannen! Syntes det er rett at det skal være høyere straff for vold og drap mot/av politibetjenter. Det skal være en terskal man tråkker over når man utøver vold mot politiet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 bmw turbo med 320hk er mer kriminell enn en drapsmann, er jo bare Norge som er tilbakestående nok til noe slikt, det er ikke rart at andre europeere ser på Norge som tilbakestående, innavla osv, det stemmer jo! En stor grunn til lave straffer er vel kostnader ved å ha folk i fengseler, selv om de gjemmer seg bak en ny sjanse-tankegangen, har litt kjennskap til lovverk i et par land og det er utvilsomt mye bedre, der er det motivasjon som gjelder, ikke direkte straffing av trafikkforseelser og liknende, har funka MEGET bra i forhold til tidligerelurer på hvor smart denne politimannen har vært som står på veien slik at det er mulig å kjøre han ned uten å kjøre av veien, blir bare spekulasjoner, men man kan jo spørre seg siden det skjedde hvis man tenker litt etter her. Hva tar mest liv i Norge i løpet av et år? Bilkjøring eller skyting/knivstikking. Antall drepte i 2009 Trafikkdrepte 2009 hvis man ser på denne statestikken så er det kanskje forståelig at det er så harde straffer for trafikkforskjeelser i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Så må du jo også ta i betraktning hvor mange som skyter/knivstikker og hvor mange som kjører bil da... Det der kan jo ikke sammenlignes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Så må du jo også ta i betraktning hvor mange som skyter/knivstikker og hvor mange som kjører bil da... Det der kan jo ikke sammenlignes. det av henger jo litt av hvordan man ser på det. Hvis man ønsker å redusere antall drepte i Norge, så må jo se på hva som dreper og gi straff ut i fra det. Så lenge man kjører for fort så gjør man en bevisst ulovelig handling med potensielt farlig redskap. Jeg tar bare dette med i diskusjonen for å gi et lite innspill på hvorfor straffen for å kjøre for fort kanskje er så høy som den er. Mange mener at straffen for å kjøre for fort i Norge ikke passer sammen med lovovertredelsen, men ser man på disse tallene kan det kanskje forsvares litt. Personlig så mener jeg at det ikke er så farlig å kjøre litt for fort, og at bøtesatsene er for høye, så ikke misforstå meg der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabies Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Ja, nettopp, man må gi straff utifra hva som dreper. Og jeg vil påstå atom man skyter eller knivstikker noen så er sjansen betraktelig høyere for å drepe noen enn om man kjører i 200km/t i en 80-sone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Kan ikke si noe annet enn at hele saken er tragisk og alle kondolanser til familie. MEN... Jeg trodde nå at alle mennesker er like mye verd, denne saken er blåst opp noe helt sykt!. Hadde det vært en familiefar med tre barn og kone så hadde det muligens vært en liten artikkel og end of story.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Men når dere ser på statistikken for trafikkdrepte må dere og ta høyde for alle som kjører i ruset tilstand, og de som har dødd som følge av teknisk svikt på bilen, og de som ikke kjørte for fort, hverken i forhold til forholdene eller fartsgrensen, dette er tall som ikke bør være utslagsgivende dersom strafferammene beregnet utifra de statistiske tallene.. Men uansett, så beregnes jo ikke straffen slik. Det er vel bare nok til at samferdselsministeren ønsker å sove litt bedre om natten, og kunne tro at hun gjør en god jobb, så øker hun satsene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Glupt å kjøre i 200 km/t rusa på hasj, amfetamin, piller og alkohol... At man slipper ut dagen etter man har stjelt en bil og blitt stoppet i biljakt er helt bak mål. Fatter ikke at de ikke vil ha bedre kontroll over mennesker som de vet kommer til å gjøre lignende ting igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Hvordan fikk han en masada 323 opp i 200 km mon tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2010 Han ga bilen litt amfetamin også.. Men fra spøk til alvor; Denne saken er bare tragisk, jeg er ikke så sikker på om jeg synes det at det var en politimann alene burde tinge høyere straff,men definitivt måten han ble drept på/omstendighetene rundt! Når en fører av en stjålet bil er rusa ut av skallen,bak rattet i høy hastighet er han et drapsvåpen allerede,det at han dreper en av dem som jobber med å stoppe sånne,synes jeg gjør det mer alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Vi lever i et sosialdemokrati,da blir de bare sånn,lave straffer,alle må få en ny sjangs,osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mars 9, 2010 Share Skrevet Mars 9, 2010 Hvordan fikk han en masada 323 opp i 200 km mon tro? Tipper en Gtr har null problemer med det eller..jeg vet hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå