Gå til innhold

Re: Min Z4 CS Kompressor, SOLGT

Share

Anbefalte innlegg

Takker for info. Jeg har funnet noen 19"ere i statene som jeg kunne tenkt meg. Men er skeptisk til innpresset. 8.5" i front med ET30 og 10" bak med ET 37. Og samtidig så vil jeg jo ha bilen litt lavere enn den er nå selv om det ikke ser så gale ut. Så er ikke helt overbevist med den bredden og innpress. Gutta som selger dem sier jo selvsagt at jeg må ha såpass lavt innpress. Men jeg vil ikke valse hjulbuene på denne bilen.

Eibach Pro er settet jeg vurderer. Så nå vet jeg hvor lav den vil bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 409
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var en sinnsyk rå bil! Jeg har siklet litt på kompressor selv. Fikk du ditt kit godkjent hos seniltrangsynet? Har hørt enkelte hatt problemer ved EU kontroll og sånt. Er jo litt kjipt hvis man må avmontere annenhvert år...

Hei! Nei, ikke godkjent de folka nei.. Er nesten umulig å få ett ettermontert kompressorsett godkjent. Eu har ikke vært noe problem for meg, de åpner jo ikke panseret på EU kontrollen!!

Flott kjærre du har der, og regner med den kicker bra med presse på :mrgreen: Vurderer å sette på kompressor selv, men er skeptisk med tanke på Eu kontroll neste vår. Kjipt om man må ta den av kun for den kontrollen. Sjekker de altså ikke motorrom i det hele tatt? :P Høres nesten litt merkelig ut.

Sjekket ikke mitt motorrom ivertfall :D I verste fall er det bare å koble av reima til kompressoren og si at du kun bruker den til banekjøring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info. Jeg har funnet noen 19"ere i statene som jeg kunne tenkt meg. Men er skeptisk til innpresset. 8.5" i front med ET30 og 10" bak med ET 37. Og samtidig så vil jeg jo ha bilen litt lavere enn den er nå selv om det ikke ser så gale ut. Så er ikke helt overbevist med den bredden og innpress. Gutta som selger dem sier jo selvsagt at jeg må ha såpass lavt innpress. Men jeg vil ikke valse hjulbuene på denne bilen.

Eibach Pro er settet jeg vurderer. Så nå vet jeg hvor lav den vil bli :)

Høres i meste laget ut foran, tipper de kommer utenfor hjulbuene med det innpreset. Z4M har ett annet innpress, dette passer vel den bedre! Du kan vel få det til å gå om du setter på veldig smale dekk, men ikke etter min smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er ett nytt understell bestillt :D:D Valget ble KW V3 Coilovers. Noen som har noen erfaringer rundt oppsettet med tanke på hardhet og rebound på dette settet? Kjører aktivt på landeveien, men lite på bane så hva er de perfekte innstillingene?

tfsm76m7gtrw7ihppcm8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KW har en anbefaling som står i papirene, begynn med det. Jeg kjører med dempingen omtrent på det hardeste både foran og bak på mitt V2, og det fungerer greit på bane, men er mye dårligere avstemt enn biler jeg har kjørt med V1 på vei. Demperjustering er oppskrytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
denne var sjikkelig rå! må få bedre bilder av høyden :) er det gjort noe med innmaten i motoren?

Hei ja! Skal ta noen bedre bilder av bilen både utenfra og inni. Nei, motoren er original innmat på ja, kjører ett trykk på 0,6bar virker som den tåler det ivertfall.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har V3 på min M3, den er kun satt opp ihht innstillingene som var anbefalt fra KW som utgangspunkt.

Fungerer knall både på bane og landevei.:)

Jeg har også satt opp demperne til de innstillingene som er anbefalt, høres bra ut ihht hvilke erfaringer du har med dette understellet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...