Gå til innhold

BMWCCN forsikringsavtale?


BMWBenny
 Share

Anbefalte innlegg

Avtalen angående banekjøring sier følgende: "Bilforsikringen skal ha et særvilkår om at banekjøring er omfattet av forsikringen. Dette betinger at det ikke er tidskjøring eller hastighetskjøring på banen (les: slik BMWCCN avholder sine treff). Forsikringen vil kun dekke banekjøring som skjer i regi av BMW-klubben eller inviterer på vegne av tilsvarende klubber, og veitrafikkloven og dens aktsomhetsregler vil gjelde ved banekjøring. Banekjøring utenfor Norden må ha aksept for forsikringsdekning av Unison (Nürburgring er et unntak da dette er regulert som vanlig bomvei). Egenandelen økes med kr. 10.000,- ved banekjøring; slik at en som har egenandel på kr. 6.000,- vil ved banekjøring ha en egenandel på kr. 16.000,-. Grov uaktsomhet som utøves av forsikringstaker medfører ingen erstatning fra forsikringsgiver"

Et veldig viktig poeng her er at veitrafikkloven fortsatt gjelder under banekjøring på Våler og Rudskogen. Dvs fartsgrensen er 80km/t og f.eks forbikjøringer skal skje på venstre side. Jeg bare sier dette så ingen skal tro at denne forsikring dekker alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Avtalen angående banekjøring sier følgende: "Bilforsikringen skal ha et særvilkår om at banekjøring er omfattet av forsikringen. Dette betinger at det ikke er tidskjøring eller hastighetskjøring på banen (les: slik BMWCCN avholder sine treff). Forsikringen vil kun dekke banekjøring som skjer i regi av BMW-klubben eller inviterer på vegne av tilsvarende klubber, og veitrafikkloven og dens aktsomhetsregler vil gjelde ved banekjøring. Banekjøring utenfor Norden må ha aksept for forsikringsdekning av Unison (Nürburgring er et unntak da dette er regulert som vanlig bomvei). Egenandelen økes med kr. 10.000,- ved banekjøring; slik at en som har egenandel på kr. 6.000,- vil ved banekjøring ha en egenandel på kr. 16.000,-. Grov uaktsomhet som utøves av forsikringstaker medfører ingen erstatning fra forsikringsgiver"

Et veldig viktig poeng her er at veitrafikkloven fortsatt gjelder under banekjøring på Våler og Rudskogen. Dvs fartsgrensen er 80km/t og f.eks forbikjøringer skal skje på venstre side. Jeg bare sier dette så ingen skal tro at denne forsikring dekker alt :)

Derfor vil man i nesten alle tilfeller få stor avkortning eller ingen erstatning som alle andre selskaper? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor vil man i nesten alle tilfeller få stor avkortning eller ingen erstatning som alle andre selskaper? 8)

Ja, det er i hvertfall slik jeg tolker det. Det er jo egentlig ganske logisk, ettersom ingen forsikringselskaper er dumme nok til å gå ut og si at de spesifikt forsikrer for skader påført under ulovlige omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

betaler 11700 i året med ansvar 1987 320 hos gjensidige

litt mye egentlig, da jeg betalte 9000kr i året med ansvar på en 1992 calibra i fjor sommer :-k

edit: nettopp blitt 20

Syntes det hørtes mye ut. Jeg har selv en E36 320i med 12000km kjørelengde og delkasko til en pris av 4700kr i året, hvorav 1500 er ungdomstillegg som jeg får igjen med renter når jeg fyller 23. Så egentlig betaler jeg 3200kr i året. Er 21 nå, og har forsikring i sparebank 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pr. idag Gjensidige og er ganske fornøyd med prisen. Ringte til Unison i dag, og de slo prisen til Gjensidige med noen hundrelapper. Inkluderer man medlemsskapet i NAF inn i regnestykket, blir prisen til Unison enda bedre.

Har ikke helst bestemt meg enda, men ser ikke bortifra at jeg bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig viktig poeng her er at veitrafikkloven fortsatt gjelder under banekjøring på Våler og Rudskogen. Dvs fartsgrensen er 80km/t og f.eks forbikjøringer skal skje på venstre side. Jeg bare sier dette så ingen skal tro at denne forsikring dekker alt :)

Det er vel kun på familiekjøringa de reglene gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig viktig poeng her er at veitrafikkloven fortsatt gjelder under banekjøring på Våler og Rudskogen. Dvs fartsgrensen er 80km/t og f.eks forbikjøringer skal skje på venstre side. Jeg bare sier dette så ingen skal tro at denne forsikring dekker alt :)

Det er vel kun på familiekjøringa de reglene gjelder?

det blir vel det da, men det er vel ikke så mange som kjører av da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et veldig viktig poeng her er at veitrafikkloven fortsatt gjelder under banekjøring på Våler og Rudskogen. Dvs fartsgrensen er 80km/t og f.eks forbikjøringer skal skje på venstre side. Jeg bare sier dette så ingen skal tro at denne forsikring dekker alt :)

Det er vel kun på familiekjøringa de reglene gjelder?

Veitrafikkloven? Nei, den gjelder hele tiden. Vi sier det alltid under førermøtene at veitrafikkloven gjelder, så de som følger med vet vel dette allerede :)

Det er kanskje måter å komme rundt dette på, men generelt sett må det arrangeres NBF-godkjent billøp med lisensierte biler og førere:

http://bilsport.no/sider/lisenser/lisenser-racing/

Dette har vært diskutert mange ganger på BMWCCNs fora, eksempelvis:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=463114

"Dersom ikke annen fartsgrense er fastsatt ved offentlig trafikkskilt, må det i tettbygd strøk ikke kjøres fortere enn 50 km/t, og utenfor tettbygd strøk ikke fortere enn 80 km/t."

Ønsker man å kjøre lovlig med vanlig bil og førerkort på bane bør man ta seg en tur til Mekka, aka Nürburgring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...