olivers Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Hei, I juli 2008 kjøpte jeg en BMW 316i, i kontrakten vi skrev, står det at den selges fri for heftelser. Når jeg nå hadde tenkt å selge den, da jeg bare har den stående, sjekket jeg i Brønnøysund, og ser at den forrige eieren hadde heftelser på den likevel. Hvordan går man frem i en slik sak? Har jeg noe å stille opp med siden han har underskrevet på at det ikke skulle være heftelser?? Forrige eier tar desverre ikke tlf lenger. Setter stor pris på innspill.
316 Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Heftelser følger vel bilen... Det kan være at br.reg ikke har oppdatert etterpå, så du trenger ikke henge deg riktig enda. Men tauet klart, det burde du ha...
olivers Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Skrevet Mars 8, 2010 Ja, jeg er klar over at heftelsene følger bilen, den er grei nok. Men det jeg tenker på er om jeg kan heve kjøpet eller lignende, siden det står i kontrakten at det ikke er økonomiske heftelser på den. Undertegnede kontrakter er jo bindende såvidt jeg vet?
Lars89 Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Kontakt brønnøysund evt banken heftelsen (lånet) er registrert i. Gjorde det for 1 min siden selv etter å ha sett denne tråden...
Kjennern Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Behøver vel ikke å være belånt selv om det står registrert heftelse på den. Ring banken eller brreg og sjekk. Trolig er heftelsen ikke fjernet fra brreg men lånet er betalt ned. Vedder en 5'er på at banken hadde sendt deg en regning på den tiden du har hatt den om de har noe utestående på den.
olivers Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Skrevet Mars 8, 2010 Beklager noe mangelfull info, det ser ikke ut som om det er noe lån, her er litt info fra brønnøysund sidene: ---------------------------------------------------------------- Utlegg til fordel for IF SKADEFORSIKRING NUF Org.nr 981 290 666 Lysaker Torg 35 1366 LYSAKER NOK 26.139,45 forretning avholdt 08.09.2005 klokken 09:00 Saksnr.: xxxxxxxxxxxxxxxxx Pant tatt i personbil BMW. (Samt i fast eiendom.) ---------------------- Takk for innspill.
iNthe Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 leste om nye regler ifjor, hvor det stod at heftelser følger tidliger eier av bilen, ikke bilen. google det, så finner du nok info
olivers Skrevet Mars 8, 2010 Forfatter Skrevet Mars 8, 2010 Takk for tips. Har ikke funnet det på google enda, men har sendt mail til forbrukerrådet. Poster fremgang her, dersom det er noen som kan ha bruk for lignende info.
Hawkon88 Skrevet Mars 9, 2010 Skrevet Mars 9, 2010 Er du medlem av NAF, tilbyr de gratis advokathjelp.
Kenni Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Hvis heftelsene fulgte bilen, så kan vi gjøre god butikk om man ikke eier samvitighet. Tenk å kjøpe en e65 730D for 450k for så å selge den for 370k til en annen som blir sittende igjen med "ditt gamle" lån (heftelsene) på 450k pluss sitt eget på 370k også. Mens du reiser til caribien en måned med 370k på lomma til du reiser hjem igjen å selger en ny bil for å tjene penger til neste tur Any way. Så er det et kontraktsbrudd om heftelsene ikke slettes (om det står der da), og da er det advokat mat hvor gamle eieren sitter igjen med alle advokatutgiftene pluss erstattning og diverse.
Crayzygirl Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Du skriver at du kjøpte bilen i 2008? Så da er nok Brønnøysund registeret fått med seg om lånet har blitt borte... Men så lenge du har en kontrakt som sier at bilen selges uten heftelser så har du jo ditt på ditt rene:)Selv om det er viktig og skjekke sånne ting:) En kompis av meg hadde det samme problemet,,han anmeldte forholdet..Og fikk medhold.. Lykke til:)
Frode D Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Tenk å kjøpe en e65 730D for 450k for så å selge den for 370k til en annen som blir sittende igjen med "ditt gamle" lån (heftelsene) på 450k pluss sitt eget på 370k også. I det tilfellet må du bli betalt med kontanter. Ved betaling med feks. bankremisse tar banken det du har igjen av lån automatisk, uansett om du vil eller ikke (om du har pant i bilen).
olivers Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Skrevet Mars 11, 2010 Takk for innspill! Fantastisk forum dette. Er NAF medlem, så vi får sehva jeg får til etterhvert. Ha en flott kveld alle sammen!
milhouse Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 leste om nye regler ifjor, hvor det stod at heftelser følger tidliger eier av bilen, ikke bilen. google det, så finner du nok info Det stemmer desverre ikke. Det følger bilen. I butikken jeg jobber tok vi inn en bil, før vi fikk registrert den på oss tinglyste forrige eier over 1 mill på den. Vi solgte den videre og fikk en fortvilet telefon fra ny eier på bilen. Vi ordnet saken så det ble ikke noe problem for nye eier. Vi hadde blitt svindlet så det var ikke noe problem for oss heller, dvs det tok en stund, men vi fikk det dekket.
Lars89 Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 Kjøpte en bil for ca et halv år siden. Overførte hele kjøpesummen direkte til selgers lånskonto så heftelsen skulle bli slettet. Klarerte også dette med banken til selger. Men det står fortsatt registrert heftelse på brreg.no? Må man kontakte de for å få sletta den fra siden? Sendte en mail, men dårlig med svar derfra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå