Gå til innhold

Polering av frontlykteglass

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser på diverse guider at folk bruker masse polerings greier, noe jeg ikke har så god peiling på.

Er det noen her som har gjort dette, og kan anbefale meg noe stoff og polere med? Mye som er nevnt i tråder som jeg aldri har hørt om, eller vet hva er, så sliter litt med akkurat det.

Hadde vært fint om noen kunne poste et par tips ang dette :) Så jeg vet hva jeg kan bruke for å få bra resultat :)

Mvh.

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir brafor hånd, men jeg er enig i at en roterende må til for å få det optimalt, evt suplert med våtsliping om utgangspunktet er ille..

Jeg har prøvd for hånd med Autosol etterfulgt av vanlig polish. Det ble faktisk overraskende bra resultat. En vanlig lakkrubbing vil nok også fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har en poleringsmaskin fra biltema. Så kan bruke den.

Lyktene er ikke så fryktelig ille, litt små steinsprut som gjør at dem ser litt matte ut. Tror ikke der er noen dype hakk.

Har autoglym alt slikt som kan brukes for å polere eller?

Vet ikke om noen som selger megvaier runt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lyktene er ikke så fryktelig ille, litt små steinsprut som gjør at dem ser litt matte ut. Tror ikke der er noen dype hakk.

Har du Autoglym så bruk 03B lakkrens, Paint Renovatoren bli for mild til dette. Men tror ikke du får kjøpt 02B/03B hos en vanlig forhandler da, må til noen som driver med bilpleie.

Evt bestill Scholl +3 eller lignede lakkrens/rubbing hos Scandicshine.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har du Autoglym så bruk 03B lakkrens, Paint Renovatoren bli for mild til dette. Men tror ikke du får kjøpt 02B/03B hos en vanlig forhandler da, må til noen som driver med bilpleie.

Evt bestill Scholl +3 eller lignede lakkrens/rubbing hos Scandicshine.no

Er denne DIY'en jeg har kikket på.. Han har jo alt mellom himmel og jord, jeg datt av lasset på PlastiX, Aerospace 303 og PC orbital.. Og de to over det igjen som heter Optimum polish og Optimum compound... Trenger jeg virkelig alt det der?

Ser han har gul,grønn,rosa,svart,brun,blå og rød polerings pute og... Må jeg ha det og? :roll:

S.Arnesen

Hvor får man kjøpt slikt da? Kan ikke si å huske jeg har lagt merke til noen som selger det merket rundt her, mulig å bestille på internett kanskje? :)

Men hva er det egentlig alt det der dem bruker?

Har en kompis som kjenner en som driver og polerer biler og selger mye rart, han brude jo ha noe som er brukendes :) Så hva kan jeg for eksempel spørre om han har? :)

Og i hvilken rekkefølge skal dem brukes? :)

EDIT!

Fant ut at det selges megvire i nabobygda, så da er ikke det noe problem :) Eneste problemet er om dem har det jeg trenger i butikken :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det legges til at har du lykter i glass er det bare å gi opp. Skal ekstremt mye til for å klare å slipe ned glass, uten at det skjer noe galt. Plastlykter derimot er noe annet.

Her ville jeg anbefalt å starte med våtsliping, deretter en grov polish for deretter å gå over med en mild etterpå. Er en stor stor fordel å gjøre dette med maskin, da med små poleringsputer for å komme til ordentlig uten at det går utover lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...