Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart gå til anskaffelse av min første BMW. Har lyst på en E60 520 dA (rundt 2007).

Mine spørsmål er:

- er det spesielle ting jeg bør se etter, eller være obs på?

- har disse modellene spesifikke svakheter?

- er det forskjell på automatkassene i 520d 150hk/163hk/177hk

- brukes samme automatkasse i 525d/530d?

- er det vesentlig forskjell i opplevd kraft i 520dA LE (150 hk) og 520 dA (163 hk)

Håper noen har peiling på dette.

Hilsen en glad amatør! Foreløpig...8)

Skrevet

Jeg synes faktisk at 163 hestern går merkbart bedre en 150 hestrern av det lille jeg har kjørt disse to.

Som vanlig er heller ikke disse bilene uten problemer, men komplett servicehistorikk med jevnlige servicer er viktig.

Et godt førsteinntrykk er også viktig, kommer du til en bil som er ren og pen og ryddig både inn og utvendig er dette ofte et tegn på at bilen er tatt godt vare på (gjelder privatsalg)

Kommer du derimot til en bil som er innrøkt haugevis med sjokoladepapir, småmynter, smuler og annet løst ræl i hele bilen er dette ofte et tegn på at vedkommende ikke har noe annet forhold til bilen en et rent fremkomstmiddel fra a til b :wink:

Skrevet

Husk at facelift kom i 03/2007 og at modellene fram til 09/2007 er av "gammel" teknologi uten BMW Efficient Dynamics. Ved 09/2007 kom også 520d med 163/177hk og ny automatkasse, med BMW Efficient Dynamics. Spesielt før facelift har det vært en svakhet med dugg og vanndråper i xenonlyktene. Visstnok noe problemer med panoramaglasstak (opplevde forøvrig dette på min tidligere 2008 E61 520dAT) og nivåregulering på bakakselen. Jeg opplevde ikke stor forskjell på 150hk vs 163 eller 177hk, men noe er det. Antakelighvis vil du merke det noe ved tung last.

• 4 weeks later...
Skrevet

Slenger meg på denne tråden igjen da E61 er aktuelt for meg om dagen, da primært en budsjettmodell (520d)... :)

Hvilke tanker gjør folk seg om behovet for automatgir i en slik bil? Ser det ligger flere importbiler som er 2006 - 2007 modeller kjørt 30' - 50' km, med M-pakke og lite annet utstyr til mellom 340' - 380' kr. Gjengangeren her er at alle disse har manuelt gir...

Skrevet
Slenger meg på denne tråden igjen da E61 er aktuelt for meg om dagen, da primært en budsjettmodell (520d)... :)

Hvilke tanker gjør folk seg om behovet for automatgir i en slik bil? Ser det ligger flere importbiler som er 2006 - 2007 modeller kjørt 30' - 50' km, med M-pakke og lite annet utstyr til mellom 340' - 380' kr. Gjengangeren her er at alle disse har manuelt gir...

Jeg kan med hånden på hjertet si at femmer uten automat er helt uaktuelt for meg. Vil også tro at siden den fortsatt er såpass "dyr" vil den kundegruppen som ser etter en slik bil også se etter automat.

Ellers så sa kompisen min som selger BMW at det var veldig stor forskjell på 163/177hk. 177hk fulgte med mye bedre oppover, så noe forskjell er det nok på de forskjellige effektutgavene.

• 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...