Gå til innhold

E90 LCI 320d xDrive

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...
Da er det bare å bestille sorte Performance nyrer ;)

Ja, tror det kunne blitt bra. Det beviser din :D Men jeg har enda tilgode å se E90 LCI uten M-pakke med sorte nyrer.

En må jo være den første..? ;) Takk forresten..

Synes E90 LCi er såpass sportslig i utseende uten m-sport også, sikkert pga panser?

Derfor tror jeg også den hadde kledd sorte nyrer..

Ellers tror jeg de felga hadde sett fete ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo også utrolig fine felger.

st6zw60oilrcqs6iz9mm.jpg

Spørsmålet er jo bare hvordan kjørekomforten blir med felger opp mot 19/20". Som alle vet er veistandarden her til lands ikke av særlig høy kvalitet, og Tromsø's veier er absolutt ingen unntak.. :P Tanken slår meg jo at kombinasjonen store felger/elendige veier gjør at bilen totalt blottes for komfort. I utgangspunktet er jeg ikke en som har veldig store krav til komfort, men at du kjenner litt komfort skader ikke :) En kompis av meg har en E36 320i med 18" og det synes jeg passet glimrende, både utseendemessig og kjøremessig, så jeg tror ikke forskjellen blir alt for stor opp til 19".

Samtidig når man ser de andre hvite bilene her i byen(bla. Audi, Mercedes og en Mondeo..) som ruller rundt med feite sorte/hvite felger, så får man jo litt lyst til å oppgradere.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo bare hvordan kjørekomforten blir med felger opp mot 19/20". Som alle vet er veistandarden her til lands ikke av særlig høy kvalitet, og Tromsø's veier er absolutt ingen unntak.. :P Tanken slår meg jo at kombinasjonen store felger/elendige veier gjør at bilen totalt blottes for komfort. I utgangspunktet er jeg ikke en som har veldig store krav til komfort, men at du kjenner litt komfort skader ikke :) En kompis av meg har en E36 320i med 18" og det synes jeg passet glimrende, både utseendemessig og kjøremessig, så jeg tror ikke forskjellen blir alt for stor opp til 19".

Samtidig når man ser de andre hvite bilene her i byen(bla. Audi, Mercedes og en Mondeo..) som ruller rundt med feite sorte/hvite felger, så får man jo litt lyst til å oppgradere.... :D

jeg kjører med 19" på min og komforten er veldig bra.Satt på en kollega i går som har 118d på 16" hjul og han ble imponert over hvor behagelig det var, men klart alle hull og faen skap er greit å holde seg unna.

går du for 18" så ikke kjøp kantfelg, de ser automatisk mye mindre ut.

Veiene her i Oslo er vel heller ikke noe bedre en oppi nord tenker jeg, så det funker veldig bra så lenge man tenker seg litt om når man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

st6zw60oilrcqs6iz9mm.jpg

Du kan trygt kjøpe 19" eller 20" hjul og enda beholde bra med komfort, selv om det såklart aldri vil bli så komfortabelt som originalhjulene. På CLS'en har jeg 20" på sommer og 19" på vinter, og det er helt uproblematisk i forhold til komfort, selv om luftfjæringen såklart kompenserer en del her. På min forrige E60 hadde jeg 20" på sommerhjulene, og i kombinasjon med H&R høydejusterbart understell som gjorde bilen rimelig lav og stiv opplevde jeg likevel ikke bilen som ukomfortabel på landeveiskjøring - noe jeg bedriver mye av. Nyere biler er såpass godt dimensjonerte og bygd for å kunne kjøres med store hjul at det sjelden blir et tema i forhold til komfort. Imidlertid er det viktig å velge gode dekk, for sporing etc. pga. breie hjul er noe som absolutt kan forekomme på "traktorstiene" våre, og som man blir rimelig lei av i lengden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører med 19" på min og komforten er veldig bra.Satt på en kollega i går som har 118d på 16" hjul og han ble imponert over hvor behagelig det var, men klart alle hull og faen skap er greit å holde seg unna.

går du for 18" så ikke kjøp kantfelg, de ser automatisk mye mindre ut.

Veiene her i Oslo er vel heller ikke noe bedre en oppi nord tenker jeg, så det funker veldig bra så lenge man tenker seg litt om når man kjører.

Takk for respons, og veldig fin E90 du har ;) Bra å høre at du er fornøyd med 19” på bilen, og at komforten fortsatt er tilstede. Når veiene er såpass dårlig som de er, så er det viktig å kjøre med innsiden av hodet.

Takk for tipset ang. 18” og kantfelg. Men om det blir noe, så må det nesten bli 19” ;)

Ser forresten at du ikke har noe senk på bilen, og det så ikke så verst ut kombinert med 19” ;) Trodde bilen skulle virke mye høyere med såpass felger, men det så veldig bra ut, selv om en liten senk sikkert ikke hadde skadet …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt kjøpe 19" eller 20" hjul og enda beholde bra med komfort, selv om det såklart aldri vil bli så komfortabelt som originalhjulene. På CLS'en har jeg 20" på sommer og 19" på vinter, og det er helt uproblematisk i forhold til komfort, selv om luftfjæringen såklart kompenserer en del her. På min forrige E60 hadde jeg 20" på sommerhjulene, og i kombinasjon med H&R høydejusterbart understell som gjorde bilen rimelig lav og stiv opplevde jeg likevel ikke bilen som ukomfortabel på landeveiskjøring - noe jeg bedriver mye av. Nyere biler er såpass godt dimensjonerte og bygd for å kunne kjøres med store hjul at det sjelden blir et tema i forhold til komfort. Imidlertid er det viktig å velge gode dekk, for sporing etc. pga. breie hjul er noe som absolutt kan forekomme på "traktorstiene" våre, og som man blir rimelig lei av i lengden... :)

Takk for svaret ;) Tror du har mye rett i at nyere biler tåler store hjul. Sommerdekkene har 255/40-17 bredde bak, og jeg synes ikke de sporer nevneverdig mye, til tross for litt bredde. Samtidig er de veldig komfortable, selv med runflat (som gjør de noe hardere). Uansett, godt å høre at du er fornøyd med 19 og 20” på ”traktorstiene” våre her oppe. Vil tro at en liten 3’er vil klare seg greit med 19” da ;)

Og selv om vi er på et BMW-forum, så må jeg si at AMG’en din er det grommeste som ruller her i byen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...