Gå til innhold

Billigste og beste sommerdekk? Kjør diskusjon =D

Anbefalte innlegg

Skrevet

stjal denne setningen fra et Forum jeg fant. Ligger nok noe i det de skriver: -"Fortsatt er de nok ikke på nivå med giganter som Michelin og Continental, men de er "up and coming" og leverer garantert bedre kvalitet enn Sonar (som er billigmerket til et billigmerke). (Er forøvrig Kuhmo dekk de snakker om her. Om de er bedre enn Sonar?)

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tror GS bare har gjort en go avtale med Sonar.. Bare for å ha noe lørv å slenge rundt originalfelgene sine. Folk er jo som oftest mer opptatt av å se bra ut enn å ha gode dekk. Særlig ungdommer. Jeg styrer konsekvennt unna billig dritt. Men, så har jeg gode rabatter på ekte dekk. Skjønner at folk ikke gidder å blakke seg på Store dekk-merker.

Skrevet

Kommer jo helt ann på bruken av bilen. Skal du bare bruke den til "konekjøring" så går det jo å bruke noen rimligere dekk. Liker du å kunne ha litt fart i svingene eller kjøre på bane så må du jo kanskje vurdere et litt dyrere dekk

Skrevet

BMW er jo biler som er anerkjent for sine kjøreegenskaper og da er jo dekkene veldig

viktige for at kjøregleden blir best mulig.

Så kjøp de som er bra for bilen og deg, ikke prøv å spar penger med billige dekk, heller undersøk priser på skikkelig, gode dekk. Det vil du ha igjen for :D

Skrevet

Jeg har kjørt Yokohama de siste 10-15 årene. Ok har en kamerat som driver i dekkbransjen så det er grunnen til at jeg kjøpte de første gang. De siste årene har jeg kjørt C-Drive men i år med "ny bil" så blir det sannsynligvis Advan Sport.

Har alltid likt Yokohama og har alltid fått bra med km på de, eneste minuset er at de har vært litt sleipe på vått føre når de er mer enn halvslitte, håper det er annerledes med Advan sport.

Advan sport krever litt varme i dekka før de biter skikkelig men når de er blitt varme så henger det som fanden sjøl. Dette testa vi på en Volvo 240 men den hadde ikke nok motor til å få prøvd skikkelig.

Skrevet

Jeg har kjørt noen år på Aurora Dekk 225/45-17" på min 318 IS Disse sitter greit på Tørr asfalt, men slipper veldig lett på våt assfalt :(

Betalte 1100,- pr. dekk. Utrolig slitesterk/hard gummi. kjører på disse fordi de er billige, og varer flere sessonger :) føler jeg får det jeg betaler for. Litt redd når min mor låner bilen og det regner, må advare henne mot vannplaning i 90 km/t :)

Skrevet

Kjøpte 2 bakdekk 255/35R18 Goodyear EAGLE F1 Asymmetric. Har ingen negativt å si om de... fikk dessverre ikke testet de noe særlig da jeg solgte bilen like etter. Var innom dekkonline og de kostet ca 1300 i din dimensjon om jeg ikke husker helt feil :)

Skrevet

Dekk som vi kan få for 1000kr dekket hos vårres lokale forhandlere er driit dekk uansett.

Derfor bestiller dere på dekkonline.

Skal selv jeg ha toyo protex t1r som mange har VELDIG god erfaring med.

Skrevet

Kjøpte federal 595 dekk i den dimmen du skal ha. Tror det var 900kr pr dekk hos dekkonline.com, og jeg er veldig fornøyd med de...

Skrevet
  sladjan skrev:
Dekk som vi kan få for 1000kr dekket hos vårres lokale forhandlere er driit dekk uansett.

Derfor bestiller dere på dekkonline.

Skal selv jeg ha toyo protex t1r som mange har VELDIG god erfaring med.

Som sagt er jeg villig til å legge ut ca 1500 per dekk, regner med at man for meget gode dekk for den prisen, men tar seff billigere om det finnes noe som er bra og slitesterkt til billig penge 8)

Skrevet

Som Petter Solberg sier... Ikke spar på dekkene, de er en billig livsforsikring i vanskelige situasjoner.

Men jeg lurer på hva du legger i "billig" dekk? Prisklasse?

Jeg bruker alltid mye penger på dekk og bremser, der skal jeg ikke ha billig drit uansett...

Skrevet

Du vil ha billig-dekk og velger contonental som er noe av det dyreste man får kjøpt?? :roll:

Men du gjør klokt i å bruke litt penger på dekk. :wink:

Har kjøpt billigdekk (Nankang) en gang for mye.

Heftig regn+feildosert sving+NYE nankang= 40K i skader på bil... #-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...