Gå til innhold

litt snadder for øyet til mannfolk med bein i nesa (kun stanceworks)


Anbefalte innlegg

Jeg hadde en E30 den gangen man faktisk kunne kjøpe modellen ny. Min E30 var en 1987 320i som jeg hadde i 1988. E30 var den gangen kjent for å være en av de best sammenskrudde bilmodellene man kunne kjøpe i den klassen... forøvrig akkurat som idag. E30 ga ikke en like solid følelse som f.eks Mercedes-Benz W201, men det var ikke langt unna. W201 var imidlertid mye stivere i chassiset og hadde et mer avansert understel (spesielt bakakselen) så W201 hadde vesentlig bedre kjøreegenskaper i forhold til en E30... spesielt i høyere hastigheter. Jeg solgte forøvrig min E30 320i til fordel for nettopp en Mercedes-Benz W201 190E 2,3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en E30 den gangen E30 ga ikke en like solid følelse som f.eks Mercedes-Benz W201, men det var langt unna. W201 var imidlertid mye stivere i chassiset og hadde et mer avansert understel (spesielt bakakselen) så W201 hadde vesentlig bedre kjøreegenskaper i forhold til en E30... spesielt i høyere hastigheter. Jeg solgte forøvrig min E30 320i til fordel for nettopp en Mercedes-Benz W201 190E 2,3.

sååå smart innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en E30 den gangen E30 ga ikke en like solid følelse som f.eks Mercedes-Benz W201, men det var langt unna. W201 var imidlertid mye stivere i chassiset og hadde et mer avansert understel (spesielt bakakselen) så W201 hadde vesentlig bedre kjøreegenskaper i forhold til en E30... spesielt i høyere hastigheter. Jeg solgte forøvrig min E30 320i til fordel for nettopp en Mercedes-Benz W201 190E 2,3.

sååå smart innlegg :)

Que?... :?

Jeg liker både Porsche og Mercedes-Benz (eldre modeller) mer enn BMW, men jeg har faktisk aldri hatt en bedre bil enn vår nåværende BMW... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

p1010067.jpg

perfekt e30 cab! vanvittig hel også ser det ut til

Nei... jeg liker ikke at man blander gammel og ny styling. Frontspoileren er for mye 2000-tallet i forhold til resten av bilen som ble designet på slutten av 70-tallet.

Jeg liker E30 mest mulig original (spesielt pre-facelift) og ikke for lavt senket.

3tpn47tiniu78wf8ipez.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det også slik at 99,9% av bilene på veiene i Norge er planetens kjedeligste som ALDRI blir noe ettertrakta klassikere, så det var en generalisering fra min side. Men trur du fatter poenget mitt, en 318 e36 vil jeg påstå ikke er noe å beholde originalt, mens en 325 eller 328 absolutt kan være det, sålenge det ikke er en del av dem som er originale.

jeg er faktisk litt enig med deg, hovedsaken her var jo at en bruker sa at man vandaliserer en e24 ved å gi den senk, nå er en e24 en bil som IKKE pleier å være modifisert av eierne, altså det stikk motsatte av en e30, derfor er det kult at noen tør å gjøre noe med en slik bil, mens en e30 som er original og ikke gjort noe med skiller seg ca like mye ut som en modifisert e24;)

sålenge en bil holdes i god kondisjon med tanke på rust/vedlikehold, så ser jeg ingen problemer med å gi den det lille ekstra sålenge det ikke er drastiske inngrep i karosseri eller sånt tull, som gjør det umulig å sette den tilbake i originalstand i framtida om det skulle bli interessant

Da er vi faktisk helt enige :) Legger ved noen fler bilder av den E24'en i første bildet. Greit pent eksemplar, selv om den er US-spec.

hv9cv22mv1oybeng8oey.jpg

ntw10mdccjj7uq5m7aep.jpg

inztlarxsusorz0xqixt.jpg

1fqlqb6ee7ndtt859581.jpg

NYYYYYDELIG eksemplar av 6'eren!:D:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men intet mot hva som skulle komme... her Alpina E31 B12 5.7 som har en V12 motor (basert på S70) på 5646 cm3. Effekten er 416 HK ved 5400 rpm og 570 Nm ved 4000 rpm. 0-100 Km/t går løs på 5,8 sekunder og topphastigheten er 300 Km/t.

m5ls9ahvf9qmzs2vxiaa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den var tøff den der;) selv om den stancemessig ikke var helt 100%, fine felger, men de skulle bygget lengre ut og hatt lavere profil + strekk og mer senk, men bilen jeg har nå er også langt unna perfekt stance, men det er en bruksbil;P, 850n er absolutt av de bedre originalbilene stancemessig! Den caben du viste lengre oppi her var bare fæl, uff, matt grå gummi og ingen spennende detaljer, utenom lufta man får i håret da

den caben jeg viste bilde av derimot, den kunne jeg faktisk gjerne hatt, den er helt perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...