Gå til innhold

litt snadder for øyet til mannfolk med bein i nesa (kun stanceworks)

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er mer fantastisk at man kan bli rørt sånn av en film om biler! Høres kanskje ut som ironi fra min side, men synes det er helt fantastisk at noen mennesker kun ser på bil som et fremkomstmiddel, mens andre har så dyp kjærlighet til til biler! (inkl. Meg selv) DET er vakkert det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer fantastisk at man kan bli rørt sånn av en film om biler! Høres kanskje ut som ironi fra min side, men synes det er helt fantastisk at noen mennesker kun ser på bil som et fremkomstmiddel, mens andre har så dyp kjærlighet til til biler! (inkl. Meg selv) DET er vakkert det;)

Ja, mange av oss knytter sterke bånd til biler.

Jeg har en favoritt-Porsche, en 964 Turbo 3.6, og hver gang jeg ser en på video (aldri sett en i virkeligheten), blir det nærmest romantisk. Verden stopper opp, jeg klarer ikke å gjøre annet enn å tenke på den (og tenker på den resten av dagen) og den metallhaugen setter i gang føelser uten sidestykke. Det handler ikke om pris, eller om ting er originalt/spesielt, ikke om damedrag, ikke om hva andre syns er kult eller ei. Av og til så bare skjer det, akkurat som en forelskelse, at man blir betatt for resten av livet. Jeg har ofte blitt fortalt fra random folk at de sjeldent har sett så sterk entusiasme om noe som helst, som når jeg snakker om bil og hva det betyr for meg (damene blir også veldig imponert og sjarmert) :)

Har de samme følelsene for Honda NSX, Ferrari F50, Fiat 500 F Nuova, TVR Sagaris og Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series. Det er biler jeg har vært forelsket i fra første stund og som betyr veldig mye for meg. Det finnes dyrere, sjeldnere, raskere, fetere biler, men likevel.

For 11 år siden, da jeg var 16 år, kjøpte jeg et norsk blad som heter Drive (nedlagt nå) med Ferrari F50 på forsiden. Jeg har bladet fortsatt. Det var mitt første bilblad og det som satte i gang bilinteressen hos meg. Jeg har tenkt å ramme bladet inn og henge det på veggen.

Det er også for meg, slik som for deg, at jeg blir rørt av andre sitt forhold til sine biler. Spiller ingen rolle om en det er en Ford GT, en umodifisert 5-serie eller en Polski Fiat. Har du et forhold til bilen din, vil jeg respektere og beundre det svært høyt. Det er så mye mer enn bare et fremkomstmiddel. Det er lidenskap, det er avhengighet og det er glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...