Lars89 Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Skal handle nye speil til E46en. Det selges speil med både 12-pin og 6-pin. Kommet over noen org med 6 pin. Jeg har 12pin på min (memory, autofold osv) men er det mulig å montere speil med 6pin stikk og få det til å fungere i bilen min? Autofold og memory vil jo ikke fungere, men er det mulig å få vanlig el justering og autotilt til å fungere? Finnes det evt koblingsskjema for dette? Setter pris på alle svar
awt Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Ingen problem med og få dette til å fungere. Har ikke noe skjema her og nå, men skal se om jeg finner et eller annet senere.
Lars89 Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Skrevet Mars 25, 2010 Ikke overrasket over at du svarte på dette Blir nok handel da. How hard could it be?
S.Arnesen Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Ligger ett koblingkjema på e46fanatics mener jeg å huske...
awt Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Det originale speilet ditt med 12-pins-kontakt skal ha følgende ledninger: Blå og hvit til foldefunksjonen (disse to er litt tykkere enn resten). Rosa, hvit og oransje til memory-funksjonen. Sort, brun, grønn, rød og grå til varme/justering. Det nye speilet med 6-pins-kontakt skal ha: To sorte, grønn, rød og grå. Du må enten bytte kontakt i bilen eller på speilene. Siden du har 12-pins speil fra før er det nok enklest å bare bruke denne kontakten på de nye speilene også. Jeg tror dette skal stemme: Slik skal de inn på 12-pins-kontakten: Rød på #3 Grønn på #4 Svart nr. 1 på #5 (denne er på #1 på 6-pins-kontakten) Grå på #6 Svart nr. 2 på #7 (denne er på #2 på 6-pins-kontakten) Jeg vil ikke garantere dette, men tror det skal være slik. Har samme jobb foran meg jeg også, bare omvendt.
spruddel Skrevet April 23, 2011 Skrevet April 23, 2011 Får prøve ut den versjonen der jeg og Funnet ut om det funka? Istedenfor å klippe ledningene, så tenkte jeg å skaffe meg en hun-del med 6-pin og en han-del 12-pin også lager jeg koblingen mellom denne hun og han delen, så man får kryssa som de skal, om noen skjønte det?
spruddel Skrevet April 25, 2011 Skrevet April 25, 2011 Testa ut nå, men rød skal på rød, grønn på grønn og grå på grå. Ellers er svart riktig i følge deg. Skal lage en rask diy senere.
kortsluttning Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Har montert m3 speil med autofold jeg også nå, 12pins pluggen passa rett i men bare tiltinga som fungerer. Noen som har fått til autofold også? Vet ikke hvordan dette er originalt på e46 m3, er det bryter eller går speilene inn når du skrur av tenninga? Nå står de fast inne, så skulle gjerna ha fått de ut, noen som vet hvordan jeg lurer de til å stå ute midlertidig?
awt Skrevet August 7, 2012 Skrevet August 7, 2012 Om du ikke har autofold fra før, trenger du speiljusterings-knapp med bryter for autofold og sikkert også noen ledninger her og der.
Bmwrob Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Om du ikke har autofold fra før, trenger du speiljusterings-knapp med bryter for autofold og sikkert også noen ledninger her og der. Han trenger bare knappen, på bmw'er med memory som han har så er kablene koblet opp allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå